MISTÄ VALKOSIVURENKAITA

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja fixman, 19.4.2005.

  1. fixman

    fixman 1st gear

    Onko tietoa mistä kannattaisi kysellä 13" valkosivurenkaita ?
     
  2. harri60

    harri60 Gearhead

  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    ja Vammalan rengaspalvelu
     
  4. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tässä vois jo sanoa, että mainos ei ole tavoittanut asiakasta... Joku siellä OD:n oikeassa reunassa vilkkuu mutta...
     
  5. spinout

    spinout Gearhead

    Coker Tirestä ostin tänä vuonna satsin valkosivurenkaita, FedExin saiteilta seurasin renkaiden matkaa, maksoin tullit ja alvin, pakettiauto kävi heittämäs renkaat kotiovelle.. simppeliä.
     
  6. Crown57

    Crown57 Gearhead

    Voivoivoi....tosimiehet asentavat selaimeensa ohjelman (plug-in), jolla poistetaan nettisivuilla näkyvät mainokset :p
     
  7. pas2

    pas2 Gearhead

    Luulenpa ettei tosimiestä tollaset plugin ohjelmat kiinnosta :eek:

    Ja kymysys: 6.70 15" leveävalkosivurenkulat halvimmalla - mistä? (Siis irtooko alle lassilan hintojen???)

    Ja mitä tarkoittaa L78-15

    Ja mitä "nykykokoa" 6.70 - 15" vastaa nykymittakaavassa?
     
  8. juhapih

    juhapih Gearhead

    Vammalasta saa Rengaspalvelusta. Ilmoitukset löytyy Mobilistista sekä monesta muusta autojulkaisusta...
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    http://www.coker.com/store/customer/pro ... at=&page=1

    Kokeile tuolta. L78-15 on isoin 15 tuumainen valkosivurengas ja vastaa n. 235/15 rengasta, minkä profiili on 78-sarjaa.

    Vastaiskohan se 6.70-15 n. 195/15 rengasta.

    Kun tilailet renkaita, niin huomioi että Overall Diameter saattaa poiketa merkeittäin, vaikka kyseessä olisi sama rengaskoko.
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Vaan onkos kellä kokemusta kummat on suunnilleen vakioalustaisessa vanhassa autossa paremmat, ristikudosrenkaat vai vyösellaset (vaiko puolivyöt) ?
    Kattelin esim. Lassilan hintoja niin aikalailla halvempia on noi rättirenkaat tai puolivyöt ja onkohan vyörenkaista varsinaista iloa jos jonkun esim. 50-luvun alun auton alusta on lähinnä vaan kunnostettu suunnilleen alkuperäiseks ilman mitään uudemmaks päivityksiä. "Säästöähän" tossa tulis aika paljon kun rätti- ja puolivyöt näyttäis maksavan vaan noin 600 e/sarja ja vyögummit liki 900 e. Mut sitten taas jos noi vyöt on selokeesti paremmat niin eipähän tossa sit kannata kauheasti pihtailla sillä eipähän noita kovin usein tarvi uusia johkun mopiilitehoiseen cruisaailijaan :wink:
    Vaan mitä mieltä on tollasilla ajelleet?
     
  11. spinout

    spinout Gearhead

    IMO, jos alusta on OK kondikses. Ristikudokset näyttää korrektimmalta 50-60-luvun entisöidyssä autossa ja täyttää pyörätilan paremmin korkeammalla profiilillaan. Ne ovat mukavat ajaa hiljaisimmissa nopeuksissa asfaltilla ja päällystämättömillä teillä. Jos ei halua maantienopeuksilla löytää jokaista uraa tiestä eikä koukata välillä metsän puolella sieniä poimimassa, niin sitten teräsvyöt on paremmat..
     
  12. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Jos rakennat 50-luvun alun auton ns. perinteiseen tyyliin laita siihen rättirenkaat.
     
  13. Crown57

    Crown57 Gearhead

    Velipoika tilasi juuri Cokerilta BF Goodrich Silvertown 15"x8.20 (muistaakseni tuo korkeus) -rätit Imperialiinsa, vaikkei auto olekkaan 50-luvulta.. toimitus kesti jenkeistä asti 2-3 päivää.

    Ovat muuten TÖRKEÄN HIENOT!!!
     
  14. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Jos tulet ajamaan paljon ehdottomasti terasvyo renkaat. Jos taas haluat nayttaa hyvalta ratit. Molemmista on kokoemuksia 60 Imperialin alla ja eron kylla huommaa. Ovat nuo ratit niin karmeita ajaa Suomen uraisilla teilla.
     
  15. Crown57

    Crown57 Gearhead

    Huonot rätit ovat kuulemma huonot ajaa. Kaverilla on '58 Imperialissa juuri tuollaiset UUDET BF Goodrich Silvertownit(siis juuri vaihtoi vyöt pois alta) ja sanoi, ettei eroa huomaa..

    Forvoletilla voisi olla painava sana sanottavana, jos tän topicin huomaa.
    Muistan, kun olin hänen rättirengas-kustominsa kyydissä ja sanoi, että ainoa(?) ero on, että kun ajat kovaa moottoritien rampilta/rampille tien urat aiheuttavat perän heilahtamisen sivusuunnassa(ja kumin vingahduksen :) ). Mutta toivotaan, että mies itse huomaa aiheen..!!

    Juu, itsellä ei ole kokemuksia räteillä ajamisesta, mutta juuri rättihankintojen takia on asiaa ihan mielenkiinnosta tullut selvitettyä..

    Mutta sen huomasin, että suurimmalla osasta (Suomessa) porukasta, joilla on kokemuksia räteillä ajamisesta, ovat renkaat olleet sellaisia, että ne ovat olleet autossa jo tuotaessa USA:sta paikallaan.. ts. vanhat korput. Joten uskon vahvasti, että suurin osa "huonoista kokemuksista" on tullut juuri näillä vanhoilla p*skoilla.

    Hyvinä puolina ovat ainakin renkaan pehmeys. Hiljainen ääni. Koska vyörenkaat ovat rättejä kovemmat, ovat VYÖT räteille suunnitelluissa vanteissa aiheuttaneet myös VANTEIDEN HALKEAMISTA(siis totaalista)...

    Mutta tosiaan, jos niillä on -70-luvulla(ja aikaisemmin) pysytty tiellä, niin miksei vieläkin
    ;o) ..???
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Ihan ei oo toistaseks itellä kiire noiden renkaiden hankinnan suhteen kun kyseinen auto on vielä aikalailla alkutekijöissään mut hyvä tietää muiden kokemuksista niin voi jo alustavasti hahmotella mitä siihen sitten ehken aikanaan hankkis. Auto on siis '53 Chevy ja pudotettaneen alustaltaan (sori mobilistit) aika matalalle. Mut kunnon valkosivuthan tulee olemaan semmoseen kuitenkin ihan ehdoton juttu :wink:
     
  17. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Ite oon ajanu sekä uusilla että todella vanhoilla rättirenkailla, ero oli ainakin tässä tapauksessa huomattava. Kuten jo aikaisemmin todettu rättirenkaat vaan on niin helevetin hyvän näköset ja niissäkin on paljon ulkonäkoeroja. Kannattaa katella toisten autoja ja tehdä valinta sen mukaan niin ei tule yllätyksiä.
     
  18. spinout

    spinout Gearhead

    Mullakin oli 8.00-14 rätit 3" valkosivuilla jo USA:sta tuotaessaan paikallaan. Tosin ostin nämä kyseiset uudet renkaat alle juuri ennen auton shippausta.. Ihan mukavat ne ovat olleet ajaa ja komian näköiset, mitä nyt urateillä joskus vetelevät. On jo vanhat keltasivut. Ei tosin korppuja, koska ovat levänneet suurimman osan direct auringonpaisteelta suojassa. Uudet www tiret on varastossa.

    Mikä on renkaan optimaalinen ikä, ts. koska niitä voi kutsua ikälopuiksi, vaikka pintaa vielä riittäisi?
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei ainakaan oma -60 GM tuote muuttunut yhtään huonommaksi ajaa kun viime kesänä rätit alle laitoin. Päinvastoin.
     

Kerro tästä muillekin!