Mitä bongasit liikenteessä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Chevy-74, 8.9.2005.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jos jotain häiritsee voi AKElle ilmoitta tiedot salaisiksi.
    Ei AKE sitä rahasampoa lopeta. Maksaa se sekin kun sinne soittaa ja ne ilmoittaa etteä omistaja on laittanut tiedot salaisiksi.
    Kyllä on taas porukalla herneet nenuissa palkoineen..
     
  2. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    tänä aamuna jkl's '80 aspen 4ovella, punaisella värityksellä... nätti kuntonen mutta eniten silmään iski että perskynän kuskina oli mutiainen :eek: :eek: :eek:

    varmaa leikkii paikallisten kulmien tosi kovaa gansteria, ameriikan malliin, ku hommannu oikein kunnon pimpmobiilin :lol:
     
  3. MALKAMÄKI

    MALKAMÄKI 1st gear

    Turussa tänään 70-luvun vette jossa california kilvet ja kilvissä teksti PULKKA... :rotfl: :rotfl:
     
  4. Kapinakatti

    Kapinakatti 3rd gear

    No oliskos tämä oikea topic vähän taivastella?
    Bongasin viikonlopun reissun aikana vaikkas mitä- mutta miks kukkaan ei ennää moikkaa? :cry:

    Nykyään vissiin moikataan vaan tutuille ja varmoille tapauksille. Tää vois kauhian mielellään huiskauttaa kättä ja vaikka kauniin hymynkin vetästä - mut hukkaan taitaavat mennä. Aloitan jurottamisen het huomenissa :wink:

    Pah. No. Olkoon. Vähän teki mieli vaan mököttää :pinup: :lol:
     
  5. MudMax

    MudMax Gearhead

    Vinkki: Katso ensin Finnsharkin etusivulta löytyvä Finnish Corvette registry, en tosin osaa sanoa puuttuuko sieltä osa pulkista.
     
  6. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Viiden kieppeillä bongattu keltainen 60-luvun alun pontiakki valot vaakatasossa, tempest? Kääntyi kehä kolmoselta bilteman kohdalta kohti malmia, ajoin edellä musta/hopealla mussella.
     
  7. rysty

    rysty 1st gear

    Se haitta on ihan periaatteellista. Ei kuulu kenellekään mitä mä omistan ja missä mä liikun, kunhan en aiheuta muille harmia. Yksityisyyttä, sitä siinä loukataan.
    Ja sehän on yleisessä tiedossa, että konnat käyttää tota palvelua tilauskeikoissa. Bongataan tilattu auto, pyörä tai vaikka vanteet liikenteessä, ja käydään yön hämyssä rauhassa hakemassa AKEsta saadusta osoitteesta.
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Riippuu millä itse ajat. :D Heh kaverit tuli näyttelyssä sanomaan kun olin nokka pystyssä tullut Buickilla vastaan enkä moikannat takaisin. Kysyin milläs olitte kun en huomannut? Rellulla olivat. No en kai mä niitä tunnistanut. Jos huomaan että mua moikataan niin moikkaan takas vaikka tuuninkihärveliä. Silloin näytän yleensä peukaloa iloisesti hymyillen ja tarkoitan sillä kyllä ihan jotain muuta. Mutta moikkaan takaisin. Myös keskisormella jos mulle ensin sitä näytetään.

    Mutta saman ilmiön olen huomannut kuin rebelcat. Ennen kaikki jenkillä ajavat moikkasivat toisiaan. Jopa pussihousut raggareita ja päinvastoin. Nykyään noin joka toinen nykynuori moikkaa ja niistäkin osa moikkaa takaisin kun näkee että Buick tulee vastaa kuskilla tassu pystyssä.
    Tampereen ja Hesan näyttelymatkalla kiinnitin tähän huomiota.
    Eihän sitä kohta itse enää jaksa turhaan kättä nostaa kun kukaan ei moikkaa takaisin.
    Katto alhaalla kun ajan niin moikkaan jokaista avoa kun tulee vastaan, jopa rättisitikoita. En kyllä enää näitä nykyavoja missä tuulilasikaartuu hattuhyllylle asti. He eivät tiedä avoautoilijoden vanhoja tapoja ja herrasmies sääntöjä. Ei näköjään moni nykynuori jenkillä ajavakaan. :soosoo:
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Samat sanat. Kyllä ainakin kun tuolla 40-luvun luiskaperällä on tienpäällä niin liki jokaisesta ameriikan"harraste"autosta lapa nousee, mutta aika monesta tavan kauppakassistakin. Aina morjestelen takaisin, jos vaan huomaan ja ajosuoritteelta kerkeän 8) Ja vanhempia harrasteautoja moikkailen itse vaikka ei vastinetta tulisikaan (en tosin silloin, kun olen käyttöautolla liikenteessä).

    60-luvun kulkineella liikkuessa pääsee vähemmällä morjestelulla, mutta aina jotain silloinkin.
     
  10. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    OT.Tuosta morjestelusta, ei tuolla liikenteessä käsi monellakaan nouse, varsinkin kun "uudemmalla" harrastepelillä liikkuu, tietty takaspäin aina morjestetaan mutta ei moni tuolla morjesta joten jää jenkeille tai muille morjestamatta, muutama mustikuski morjestellu ja perjantaina punainen rämpylä morjesti ja tietenkin takas morjestin, tietty on monen mielestä uudemmat värkit kait vähemmän harrasteita :odroll: Eipä 03 lappeenrannassakaan tainnu kukaan jenkkiautoilija morjestaa kun käytiin voksin suorituskykyä kokeilemassa lentokentällä. Taitaa suurin osa morjestella vain kavereita.
     
  11. Kapinakatti

    Kapinakatti 3rd gear

    No kuulkee kun ihan on ameriikan ihme (letukan pikappi) tuo... Toisella talouden "autolla" en ilikiä edes morjenstella :rotfl:
    En sitten tiijjä onko silti vääränlainen- josko noita GM:n tuotteita ei vaan moikkailla 8) Nojuu. Eikai. Ehkä noilla oli tärkeempää tekemistä sitten- tai olin väärässä suunnassa Suomen maata, muallaistollukat tajunneet tytölle morjenstaa :pinup: :rotfl: elekee ampuu- kotipitäjässä vierailin, siks niitä voip vähän retostaa. 8)
     
  12. Kapinakatti

    Kapinakatti 3rd gear

    Justpa näin. Tämä kai se sitten. Mutta ihmetyttää kun ei edes toisista mokomista morjesteta... Tosin osa vaneista ja pikapeistahan onkin "tavallisilla kuolevaisilla", mutta muutoin kyllä itse tunnen suuresti iloa nähdessäni minkä tahansa ameriikkalaisen tien päällä :wink: ja siksipä tassu nousee.
    (kesäkesäkesä!)
     
  13. must be tuned

    must be tuned 1st gear

    hhmm... :eek: bongasin tossa tossa eilen (19.4.06) Dodge Challengerin en muista vuosimallia mutta olis jotain '65 tai ylöspäin.Niitä varmaan näkee melko paljon eikä se mikään valioyksilö ollutkaan mutta hieno se oli. :wink: :wink: :wink: 8) 8) :eek: :eek:
     
  14. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Kapinakatti, eikös siellä teidän kotikulmilla moikata melkein jokainen vastaantulija, oli sitten jalan, polkupyörällä tai autolla?
    Kyllähän tuo pääsiäisen aikaan näkyi monella räpylä nousevan, vaikka auto oli trailerilla vetoauton perässä.
    Harmi kun ei keretty jutskaamaan näyttelyssä Rebel58. Autosi kyllä bongasin parkkiksella. Siitä on kuva tuolla showtime osiossa.
    http://www.overdrive.fi/showtime/helsinki/kuva375.jpg
     
  15. Kapinakatti

    Kapinakatti 3rd gear

    Tupis

    taitaa olla pärstäkerroin juttu :rotfl: Vanhat paapat mua kyllä moikkailee. Ja tuo tosiaan oli ihan tuolla synnyinpitäjän nurkilla, minne on kyllä jenkit lisääntyneet kiitettävästi. Kapakissa kun pistäyvvyttiin niin siellä kyllä oli mukava rupatella harrastajien kanssa. Terveisii jos joku taustailee. :wink:

    Nyt mulla on kyllä ihan semmonen olo, et kitisen turhasta :pinup: 8)

    [EDIT] lähinnä siis kitisytti kun ajoi umpitylsää tienpätkää sen miltei 300km ja piristystä olis ollut jos joku ois huiskaissut takas. :wink: [EDIT]
     
  16. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Ite ainaki nostan kättä jos vanhemmalla kalustolla ajelen(eli harvoin :-?), ni muillekki harrasteautoilijoille, mut mitä joensuussa oon liikuskellu, ni aika moni siellä nostelee kättään...

    sori OT :oops:
     
  17. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Tuossa vuosia sitten testattiin kaverin isän 123 koppaisella Mersulla kuinka ihmiset seuraa vastaantulijoita. Tervehdimme summassa aina jotakin vastaantulijaa ja aika hyvin ihmiset morjestivat takaisin. Siinäpähän ovat saanneet mietittävää, kukahan tuttu tuo oli :lol:
    Hmm.. hulluilla halvat huvit :rotfl:
     
  18. janzamar

    janzamar 1st gear

    Näin kotinurkilla jonkun kummallisen Sitikan 2d-coupen..
    en edes osaa sanoa minkä ikänen mahto olla,mutta hitto että oli kamalan näkönen kuvatus.
    Niinkun aivan yliruma kulkupeli,venäläisetkään ei oo osannu yhtä kamalaa tehdä vielä.
    Wanha se varmasti oli mutta semmosia kun nuo on niin en tosiaan tiedä oliko 50,60 vai 70-luvun tuotos,tosi lyhyt perä ja pitkä keula siinä omassa mittakaavassaan.
    Kuskin on pakko olla Tosi-mies,koska ihan heikkohermonen ei sellasella varmaan ajais metriäkään :lol:
    Että hatun nostoa hänelle :D
     
  19. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Citroen SM ? Kallis peli Maseratialkuinen V6-pellin alla yms..

    http://www.citroensm.net/
     
  20. niklas_

    niklas_ 1st gear

    on kyllä ruma auto :eek:
     

Kerro tästä muillekin!