Mitä bongasit liikenteessä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Chevy-74, 8.9.2005.

  1. Zandmann

    Zandmann Gearhead

    Ei sinällään liikenteessä mutta jonkun matkaa tien sivussa... Freightlinerin FLD , tuollai pikaisella vilkaisulla. Ypäjän ja Jokioisten välissä 10-tieltä vilaukselta näkyi.

    -Z-
     
  2. Putte

    Putte 1st gear

    Tämmönen tuli bongattua päivällä.

    [​IMG]
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eilen tuli paikallisbussi vastaan, jossa numeron ja kohteen tilalla luki "Game Over". Olikohan työvuoro päättynyt tai jotain :lol:
     
  4. Make.S

    Make.S Gearhead

    Motarilla trailerin kyydissä mummo-ankan auto avomallisena.
     
  5. jallu81

    jallu81 3rd gear

    puolenpäivän jälkeen tuli 10tiellä Liedon kohdalla vastaan harmaa 1gen(pyöreillä ajovaloilla) dodge rami..puolipitkällä hytillä, paripyörillä, itsetehdyllä lavalla ja pystyputkilla..

    oli kyl komia!!
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Näin saman. Eikös tuo liikkunu tampereelle päin? Penkan yli vaan vilahti.
     
  7. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

  8. Make.S

    Make.S Gearhead

    Jep. Tamperetta kohti meni.
     
  9. Putte

    Putte 1st gear

    Näitä ei kovin usein näe. Ei aivan parhaassa mahdollisessa kuosissa, mutta liikenteessä on.

    [​IMG]
     
  10. sepi-ukko

    sepi-ukko 3rd gear

    tommonen saab seiso vielä keväällä flemarilla säännöllisesti. Sen kunto oli hyvä, mutta nyt ei oo näkynyt sitä...
     
  11. mke77

    mke77 3rd gear

    eikös se ol "chicago elegtrik" :eek:
     
  12. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

  13. take

    take 3rd gear

    Re: saab

    Hienoa että tämä on tallessa. :) Aikoinaan auton valinta tuohon sarjaan sykähdytti kun meillä oli 96 aikoinaan montakin. Vieläkin haaveilen joskus syöksysämpylän hankkimisesta. Vaan kun vääränmerkkiset harrastepelit täyttää jo pihan... :oops:
     
  14. jariha

    jariha Gearhead

    Re: saab

    osta multa hyvä projekti pois :wink:
     
  15. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Re: saab

    Punkalaitumen keskustäs tänää punainen? t-foordi(trailerilla)
    ja sit joku halvatun tähtiperä cortina(galaxie). harmaa ja neliovinen
     
  16. Psycoil

    Psycoil 1st gear

    Re: saab

    Galaxie jos oli -64 ni rantautu puskaradion mukaan Laitumelle pari-kol viikkoo sit Porista...
     
  17. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    Kuka tunnustaa olleensa tänään yhdentoista maissa aamupäivällä, luvattoman siistin oloisella vaaleanruskealla '66 Valiantilla tuupakan mäkkärissä?
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Pukinmäessä siisti MK1 Escort. Saksalainen ihan ekoja Escoja.
     
  19. take

    take 3rd gear

    Re: saab

    Älä yllytä hullua. Tai siis ostaisin heti mut :pinup: :argue: Ja kun ei ole kunnon talliakaan missä työstää. Hyvää säilytystilaa vielä saisi heinäladosta raivattua muttei siellä voi ajatellakaan mitään hitsaushommia. Eli pitäis ostaa ajovalmis auto ja budjetti riittää vain projektikuntoisiin. :oops:

    Tuntuvat olevan arvossaan kuten nappisilmä-ladat ja muut legendat. Muistan kuin eilisen päivän kun pikkupoikana pääsi isän kanssa hakemaan romuttamolta sinistä varaosakuuppaa. Kärkien tsekkaus, akku paikalleen ja puoli ämpäriä starttihuikkaa ja menoksi. En muista paljonko oli pakkasta, mutta touhu oli niin jännää ettei mua paleltanut yhtään. :rotfl: 800 markkaa maksoi ajokelpoinen kuuppa romarilla. Eikä se ollut lopulta edes kovin mätä. Ehkä olis kannattanu sekin yksilö pelastaa takaisin liikenteeseen.

    Paras kuuppa oli yks punainen joka ostettiin turusta 1200 markalla. Siinä oli konetta piristetty jollain tapaa. Muistan kun opettelin ajamaan ja se mokoma tahtoi sammua kytkintä nostaessa herkemmin kun muut.(Kireämpi nokka?) Sitten kun kulkua koetettiin niin muilla loppui vauhti 140 kuin seinään. Tällä alkoi motari käydä kapeaksi 160-170 jälkeen. :eek: Äänikin siinä oli pahempi kuin muissa. Valitettavasti tästäkin hajosi jakopää kuten monesta muustakin veenelkusta ja asiaa ymmärtämättömänä vaihdettiin vaan ensin mainitusta ehjä kone tähän. Loppui nykyautojen kiusaaminen motarilla. :cry: Ajettiin sillä silti monta vuotta.

    Yks valkoinen oli hyvä kun ostettiin leimattuna ja verot vuodeksi maksettuna 700 markalla. Siihen aikaan vero oli 500 markkaa. Se oli niin halpa lämpöongelmien takia. Nokkelina vaihettiin ensin kansipahvi ja huuhdeltiin jäähdytysjärjestelmää ja ei vaan auttanut. Lopulta yks entinen saabin asentaja kehotti vaihtamaan paisarin ja syylärin korkit keskenään. Ja sehän helpotti. Toinen oli tavallinen tulppa ja toinen painekorkki. Enpä enää muista kumminpäin ne kuului. Se on vieläkin arvoitus miksi ne oli tehty niin hölmösti että sopivat ristiin?

    Isoisä osti sitten vuonna -90 uuden ooppelin ja eivät huolineet sen vanhaa kuuppaa vaihdossa. No, me huolittiin ja oikeastaan siitä lähti koko kuuppainnostus. Se oli meille se eka kuuppa. Tästä yksilöstä kuitenkin otettiin tekniikka ja muut osat hyötykäyttöön. Vuoden-pari se ehti mätiä pihalla ja sitten siitä tuli mun ja poikien mäkiauto. Oltiin vissiin jotain 9-10v. Työnnettiin se pienen mäen päälle ja ajettiin alas. Ukko sai hepulin kun hokasi meitin puuhat. :poff: Lupasi sitten että saan sen siihen käyttöön kunhan saan edes yhdessä pyörässä jarrut pelaamaan. No, eihän siinä mennyt kuin päivä kun toiselle puolelle oli kengät asennettu ja käsijarruvaijeri kiinnitetty. Ei ukko tainnut uskoa että nassikka saisi mitään aikaan jarruille. Mutta piti lupauksensa. Ja kivaa oli. :)

    Sitten oli vielä metallinvihreä helmi. Näytti ja kiilsi kuin uusi, sisällä melkein tuoksui vielä uudelta autolta ja huoltokirjan mukaan mittarikin ensimmäisellä kierroksella. Tätä pidettiin kuin kipeää vittua. Kuuppaa vahattiin useammin kuin kaljua. :rotfl:

    Oho, tulipa tekstiä. Vetää mielen herkäksi, kun noita sun kuvia katselee. Pidähän hyvää huolta kuupasta. :)
     
  20. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Oletko koskaan nähnyt livenä Opel 1954(55) Kapitänia? Siis pikkuisen piennetty Letukka? Holden? Keulalla Stovebolt-six metrisenä..
     

Kerro tästä muillekin!