Mitä bongasit liikenteessä?

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Chevy-74, 8.9.2005.

  1. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    et ilmeisesti ole ajanut milloinkaan 2000- luvun autolla mistä tuo avainkomponentti huurteenpoistossa puuttuu tai ajanut 60- luvun autolla missä se jopa toimisi. 2000- luvun autossa on lämppärinkenno vähemmän tukossa kuin 60- luvun autossa, eihän niitä kukaan täällä ennen vaihda kun alkavat vuotaa eikä silloinkaan.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    hyvin lämpeää ja huurteet lähtee jos on kunnossa systeemit niin 60- luvun autossa kuin 2000- luvunkin. Rikkinäisenä ei kummassakaan lähde. Yleensä ne ei ole ehjiä ainakaan vanhemmissa amerikkalaisissa ne systeemit, pahimmasssa tapauksessa jopa vuotavat vähän.
     
    Muokattu: 12.12.2018
    xarper tykkää tästä.
  3. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    jaa, kyllä aika helvetisti oli jo mopoaikana nillittäjiä kitisemässä kun ei pappatunalla saa ajaa talvella, kuten ei jenkkiautoakaan saa suolata talvella mutta hyvä jos olet välttynyt heiltä.
     
    jjjkkk tykkää tästä.
  4. Karpov

    Karpov Gearhead

    Varsinkin kun taas tuli uudet uhkakuvat ja kallistus ja kieltosuunnitelmat niin koskas näillä perkele ajetaan? Kohta se loppuu.
     
    faikku66 ja kapa73 tykkäävät tästä.
  5. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Kerropas sitten mikä mulla on vialla, kun termari on uusi, lämmityslaitteen kenno puhdistettu niin sisältä kuin ulkoa, lämmityslaitteen kotelon tiivisteet vaihdettu ja jalkatilojen raitisilmaluukut tiivistetty. Ei vaan lämpeä, ainakaan ilman pahvia keulassa.

    Mun käyttis on vuosimallia 2016 eli ei se kenno varmaan kovin tukossa ole... Autossa on webasto kaukosäädöllä, ja sähköllä lämmitetään tietenkin penkki, ratti, peilit ja takalasi. En keksi mitään syytä miten 60-luvun vessa missä puhallus on jaloille tai lasille (sivuikkunoillehan ei tietenkään ole ilmakanavia) voisi miltään ominaisuuksiltaan olla parempi talviauto kuin tuo 2016. Varsinkin jos se olisi jokapäiväisessä ajossa ja matot jatkuvasti pikkusen kosteana, ei takalasi aukeaisi varmasti ennen ensi kevättä... Onhan se romanttinen ajatus ajella 60-lukulaisella ympäri vuoden, ja sama se mulle vaikka joku ajaakin, mutta sitä en kyllä usko hetkeäkään että semmonen olisi ominaisuuksiltaan parempi kuin uusi auto, väittää kuka mitä vaan.
     
  6. mpower

    mpower Gearhead

    Autokohtaisia juttuja ovat mielestäni,vanha 1974 mallin 2002 Bemarikin tosi kylmä oli mulla.Eipä silti,ei kaikki uudetkaan autot
    välttämättä kovin lämpöisiä ole.Suunnittelu ja toteutus huono.
     
  7. Karpov

    Karpov Gearhead

    Ja on niitä tuoreempiakin harrasteeksi tai talviajokiksi taipuvaisia amerikkalaisia kuin 60-lukuset
     
  8. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Kenno puhdistettu, mitä sekin käytännössä tarkottaa? Et saa puhdistettua kennoa jos se on paskiintunu tukkoon. Se pitää kennottaa uusiksi. Sitä ei kannata kennottaa uusiksi ja laittaa sellasenaan paikalleen jos vesitilassa pyörii koko ajan sellanen ruostemöhjö mikä sen kennon alunperin on tukkinut koska se menee heti tukkoon uudelleen, etkä sitä möhjöäkään sieltä saa pois avaamatta konetta ja proppuja+kennottamalla syyläriä. Se sama möhjö on varmaan jumittanu termarinkin jollei kone lämpeä. Kukaan ei noihin autoihin mitään oven yms. tiivisteitäkään tässä maassa vaihda joten hukkalämpökin on aika massiivinen ollu perinteisesti.

    Jos auto on kesäauto niin toki tollasta ei kannata alkaa tekemään.

    En tiiä millä paskabiileillä olet ajanut mutta 60- luvun auto missä on ehjä ilmastointi ja lämppäri putsaa lasit ihan yhtä nätisti kun 2000- luvun auto missä ilmastointi ja ehjä lämppäri. Ilmastoimattomat on huurukoppeja, toiset enemmän toiset vähemmän vuosimallista riippumatta.
     
    Muokattu: 13.12.2018
  9. mpower

    mpower Gearhead

    Mutta jos on alumiinimotti,niin pitää vaihtaa koko motti valurautaiseen,että saa ruostetta!:p
     
  10. jjjkkk

    jjjkkk 3rd gear

    Olen. Hyvä niin, sillä yhtä pelleltä porukalta kuulostaa, kuin muutkin, jotka kokevat muiden tekemisen tai olemisen olevan jotenkin heiltä itseltään pois.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  11. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Aika kalseeta oli tuoreemmissa vag diisseleissäkin mihin oli jostain syystä jätetty webasto ottamatta tai se ei toiminut.
     
  12. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Jäähdytysneste on ja pysyy kirkkaana, eikä kenno ole mun omistuksen aikaan ollutkaan tukossa joten en jaksa sun supistuksia ottaa kovin vakavasti... Kaikenlaisia paskabiilejä on tullut tässä vuosien varrella ajeltua, vanhoja jenkkihuusseja joitain kymmeniä varmaankin, ja pysyttelen mielipiteessäni joka perustuu kokemukseen.

    Edit: kännykän autocorrect muuttanut sepustuksia ->supistuksia :rotfl:
     
    Muokattu: 13.12.2018
  13. lpr

    lpr 2nd gear

    Mä en kyllä muista oman nollakakkos Bemarin olleen mikään kylmä. Ainoa mikä vituttaa siinä autossa, on se, että se tuli myytyä. Oli uutena meille ostettu, kerkes olla tädin, mutsin, broidin ja omassa ajossa, ennen kuin 2000-luvun alussa myytiin pois. Kohtuu kuntoinen oli, on vaan nuo hinnat pompsahtanu 15 vuodessa.
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Ainut paskabiili on se sun jos -16 vm autolla ajelet ni tietäähän tota automaattisesti että se on paska eikä mitään järkee, kallistakin vielä.

    Terveisin. 60 lukusella ympäri vuoden ajeleva, takalasikin auki vielä huhuh.
     
  15. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Onnea sulle.
     
    isalmela ja jjjkkk tykkäävät tästä.
  16. leemu

    leemu 2nd gear

    -62? Imperial Loimaalla.

    Mahtaa olla kylmä, ainakin pakkaskelissä:odeek: :D
     
    Muokattu: 13.12.2018
    Pertti K tykkää tästä.
  17. urho3

    urho3 Gearhead

    No kai niissä 16 vuosmalleissa on hyviä ja huonoja yksilöitä. Ostaa muutaman ja kokeilee niin tietää mikä on hyvä itselle.
     
    isalmela tykkää tästä.
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Tietäähän sen sit ku pari vuotta teetät tonnin remontteja niihin ja katot sitä arvon alenemaa miten hyviä ne on.
     
  19. urho3

    urho3 Gearhead

    Siinä se juju onkin että ostaa semmoisen auton johon ei tarvitse isoja remontteja. Kyllä itse ajoin 200t uudella autolla ja pienet oli remonttikulut. Joku pakoputken liitos mutta ei edes jarrulevyjä vaihdettu,ei mitään nesteitä vuotanut. Sumuvalon sulake ainut sähkövika jos ei polttimoita laskettu,sekin sulake meni kärryn takia.
     
  20. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Onhan se uus auto varmasti kiva, mutta kaikilla ei ole varaa sellaiseen, vaikka hyviähän ne about 0% koron rahoitustarjouksetkin on...

    By the way, onko kukaan bongannut vähään aikaan mitään vehkeitä? Toista sivua jo vääntöä aivan offtopic hommista.
     

Kerro tästä muillekin!