Mitä öljyä crysler sepring 2.5 v6 97

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Duron, 23.5.2010.

  1. Duron

    Duron 1st gear

    eli tuommosesta tuli uusi tuttavuus ja nyt pariseikkaa on kadoksissa, eli ensinnäkin mitä öljyä tuonne koneeseen kannattaa laittaa mineraali vaiko synteettinen mitsun kone tuossa ilmeisesti on? entäs akku enlöydä sitä mistään? :) vai onkokaaan sitä ;) mitäs lootaan suositellaan ohjekirja pahasta kun ei tullut mukana?
     
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Koneeseen suositus synteettinen 5w-30 tai 40. On tosiaan mitsun kone.

    Lootaan ATF+4, monikin öljy täyttää vaatimukset mutta Moparin lirua itse olen käyttänyt kyseisessä lootassa. (41TE)

    Akku löytyy kun otat vasemman etupyörän irti ja avaat sisälokarin etureunan. Akku on tavallaan puskurin sisällä.
     
  3. Duron

    Duron 1st gear

    Kiitos vinkeistä,itse aina tottunut käyttämään amerikkalaisissa mineraaleja jotta ei hajois, mutta ainahan sitä paree on käyttää sitä mitä suositellaan, itselläni on caprioletti ja aikas mellevä katseiden kääntä kyllä on, paljonkohan öljyä menee? suodattimineen? mikähän suodatin tuonne menee ja missäs se olikaan? ;) paljon kysymyksiä mutta eihän sitä muuten pääse autosta jyvälle...
     
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Öljyä menee -With filter- 4.25 litraa. Suodattimen mallia en nyt muista mutta niitä löytyy lähes joka varaosaliikkeestä. Jotkut valmistajat ilmoittaa pienemmän suodattimen ja jotkut saman kuin esim Voyageriin, itse käytän jälkimmäistä. Suodatin on koneen etupuolella, suunnilleen keskivaiheilla. Yläpuolelta ei pääse käsiksi.

    Sama auto mullakin on mutta vientimallina eli Stratus, avokkaana, vuosimallikin on sama.
     
  5. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    seppo

    Mullon kans 97 avokas. (Myynnissäkin) Akku on kuskin puolen etupyörän edessä, sinne pääsee etupyörän aukon kautta, kun availee sisälokarikuupan pois. Öljynä mulla on koneessa 5w40 syntiset, paksummalla venakoneisto tikitti hetken aikaa välilämpöisenä, tällä ei.
     
  6. Duron

    Duron 1st gear

    tuli mieleen nytkun sateet taas alkavat että onko jotain ainetta tuohon kangaskattoon joka parantaisi veden pitoa? millä sitä kannattaa putsailla yms. onko muilla kuinka katto pitänyt? mitä huomioitavaa talveksi?
     
  7. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi

    Siis jos tosiaan Kangaskatto eikä vinyyli,
    niin Motonetin veneisiin tarkoitetut Starbrite tuotteet on ollut hyviä.
    Ensin homeenpoistoa ja sitten kyllästettä.
    Sumutetaan pintaan
    ja hierotaan kankaaseen sienellä
    tai harjalla (vaateharja)

    Ikkunat menee kyllä aika sutuksi,
    mutta niihin olen käyttänyt pilteman ikkunakiillotetta.

    Star brite Homeenpoistoaine 650mlHinta14.50 €
    Star brite PTEF kuomukylläste 650mlHinta26.90 €

    Mika
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mulla on puolipeite käytössä kesät-talvet. Aurinko on myrkkyä rätille pitkässä juoksussa. Kokopeitekin löytyy mutta auton pitää olla puhdas että sitä voi päälle heittää, se onkin käytössä joskus talvisin kun en tarvi autoa päivittäin.

    Monenlaisia katonkyllästeitä on käytetty ja vaikea sanoa mikä on paras. Viime kerrat Hempel- merkkistä kyllästettä ja sekin motonetista. Pesuun on hyvä käyttää siihen tarkoitettua myrkkyä joka tappaa sienet ym. Niitäkin mulla on jäljellä Bilteman, AutoGlymin ja oli vielä joku muukin.

    Ainakin oma katto pitää hyvin vaikka auton pesussa tuleekin muutama tippa sisään ovenlasien yläreunasta, ajossa ei tule.

    Mainitaan vielä että kynnysten vesireijät on syytä pitää auki. Katolta valuva vesi menee takaosasta kynnyskoteloiden läpi maahan. Vesireikiä on joku 7/puoli. Ne näkyy kun katsot kynnyksiä alapuolelta. Helmassa näkyy kohoumia ja niiden alapäässä on peltien välissä rako. Jos ne on tukossa niin vesi tulee ensimmäisenä taka-jalkatilaan. Ne on hyvä ronkkia auki veitsen kärjellä tms. Jos sateen jälkeen autosta kuuluu loisketta niin kynnyksissä on vettä.

    Laitoin kuvan ryslerivoorumille ja laitetaan se nyt tännekin.

    [​IMG]
     
  9. Duron

    Duron 1st gear

    Epäilisin että on kangas, mutta voihan se vinyyliäkin olla, kun ei näistä tiedä. entä jos se on vinyyliä ja laitan tuota homeen poistoa ja kyllästettä, meneekö katto pilalle?

    katto on tietääkseni alkuperäinen, joten onko se nyt sitten kumminkin vinyyli? värjääkö tuo aine milläänlailla kattoa?
     
  10. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi

    Kangaskatto on kudottu langoista,
    vertaa farkut
    Vinyylikatto on yhtenäistä muovia,
    vertaa nahkatakki

    Vinyyli kattoa olen käsitellyt Autoglymin Vinyl carella.
    Tuo ei sisällä siliconia, että ei kerää likaa.

    Vuppe:
    Minkälaisia kokemuksia sulla on peitteistä,
    kun olen ajatellut, että kerää kondensiovettä allensa ?

    Mistä tulikin mieleen,
    että -01 avon kontti on pullo eli kerää kondensiovettä.
    Onko lääkkeitä ?

    Mika
     
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jos auto on vaikka viikon ajamatta niin ei siinä paikat ehdi homehtua jos kuivana peittelee. Kokemukset on pelkästään hyviä. Puolipeitettä piti sovittaa liikkeen pihassa useampia että löytyi sopiva. Ameriikan ihmemaasta löytyy merkkikohtaisia.

    Oletko varma että on kondensiovettä? Jossain ryslereissä takavalojen tiivisteet vuotaa ja uittaa vettä sisään. 1gen avossa takavalot on kolmella muovimutterilla kiinni ja ne pitää avata kun polttimoita vaihdetaan, tässä vaiheessa repsottava tiiviste ei välttämättä istukaan kohdalleen. Mutterit voi jäädä löysällekin. Maksaa muuten 6€ kpl, piti ostaa toiselle puolelle uudet.
     

Kerro tästä muillekin!