Mitä polttoaine maksaa tällä hetkellä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Red Neck, 27.12.2004.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mopomopon vakuutus on kallis. Ei saa edes bonuksia.
     
  2. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Jaa, tossa pojan endurossa liikenne 198€ vuosi. Suhteessa tietysti kallis kun tytön almera suht koht sama hinta per vuosi. Sillä kun voi ajaa myös sillä vaakaräntäkelillä suht mukavasti.
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mulla tuli halpuutus valuutukseen ilmoitettuani tehdyt kolttoset. 883cc kokoisessa lienee rasitteena kokemattomien ajovirheet. 1200cc kokoiseksi konversio ja vielä ahdin kylkeen, niin hinta tipahti!
     
    Seevu tykkää tästä.
  4. mopar-mikko

    mopar-mikko 3rd gear

    Mulla Tunturi Super Sportin vakuutus IF:ssä 100 e vuosi eli noin 50 e kesä. Kaveri joka asuu samalla kylällä ja on saman ikäinen niin olis ollu sille 200 e vuosi Pappikseen. Ihme eroja. Vie ihan vähän yli 2l sadalla tommonen aparaatti:).
     
  5. bathory

    bathory Gearhead

    No epäilen kovasti. Yleensähän noi konversion jälkeen jätetään 883:ksi just, että vakuutukset ei nousis.
    Mulla esim. oli joskus silleen. Ja vakuutus osakaskolla oli ihan vähän yli 300e vuosi. Eli tuskimpa olisi ainakaan tippunut jos olisi 1200 papereissa ollut.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Raamattu kertoo samanlaisesta epäilijästä, jolle piti kaikki todistaa.

    883/1200/turbo, otteessa 91 hv vastaavat kilowatit, hinta 13.5.2022-12.8.2022 on 22,25 euroa. Talvikaudella on pienemmät erät. Pikkukaskoineen ympärivuotisissa vakuutuksissa If -yhtiössä yhteensä 162,96 euroa. Stadissa.

    Enempää ei otteeseen voinut tehoa laittaa. Tai laitettiin siihen just suurin sallittu 93 hv, mutta Trafin viisaat otti mopon verran pois.
     
    Seevu tykkää tästä.
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    98E oli 2.53e/L juuri Tuusulassa Neste Express asemilla, Riihikallion St1 olisi saanut etukortilla vähän halvemmalla, mutta pikipojat esti asemalle pääsyn.
     
  8. bathory

    bathory Gearhead

    Sehän on selkee laskusuunta. Tosin en tiiä johtuuko kun tiistai yms.
     
  9. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Meillä täällä Etelä-Karjalassa maksaa löpökin paikoin 2,1 egee/ litra.
    Diesel 2,5 95 2,6 e ja 98 2,7 e.

    Tämä p...leen hallitus varmaan miettii,että laitetaan tasahinta,niin tyhmätkin osaa paremmin laskea. Eli tasaraha 5,00 eur/ litra.
    Mitä tähän osaa enää sanoa?
     
  10. Polttoaineen kallistuminen on vähentänyt kesälomamatkoja – "Hinta on selvästi ylittänyt monen suomalaisen kipukynnyksen"

    Suomalaiset ovat polttoaineen hinnannousun vuoksi vähentäneet vapaa-ajan matkailua, selviää Fintrafficin Taloustutkimuksella teettämästä kyselystä.

    Yli kolmannes suomalaisista sanoo polttoaineen kallistumisen vaikuttavan muun muassa kesälomasuunnitelmiinsa. Joka kymmenes sanoo luopuneensa lähes kaikista matkasuunnitelmistaan, ja joka neljäs kertoo lyhentävänsä ja vähentävänsä matkojaan tänä kesänä.

    Autoilijoista yhteensä 43 prosenttia sanoo vähentäneensä ajojaan alkuvuonna. Myös sukulaisten tapaamista ja kaupassa käyntejä on harvennettu.

    ENITEN autoiluaan ovat tutkimuksen mukaan vähentäneet nuorimmat ikäryhmät. Yli 50 prosenttia 18–34-vuotiaista sanoo vähentäneensä alkuvuonna autolla liikkumista.

    Ajoja sanoo vähentäneensä reippaasti myös moni suurissa kaupungeissa asuvista. Esimerkiksi Espoossa ja Tampereella asuvista vastaajista 52 prosenttia sanoo vähentäneensä autoiluaan alkuvuoden aikana.
     
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Mielenkiintoista, en tiennytkään että myös idiootit pääsevät professoreiksi. Ilmankos minä en sitten ole. Onkohan kukaan kertonut hiilamolle että Suomessa ei ole hintatukea liikennepolttoaineille? Niin että vaikea poistaa jos sitä ei ole kuten iranissa. Kuljetusyrittäjille sitä on puhuttu kuten myös tavallisille kansalaisille jottei kansalaiset kuole nälkään tai muuta ulkomaille jolloin koko valtio lakkaa olemasta.

    Mitä tulee tukiin niin hintatuki tai elämistuki whatever niin tuet ovat hölmöin asia mitä voi olla. Kyseessä lienee markkinavoimiin sekaantuminen. Oppikirjamainen virhe. Vaan tätä kaupallista aspektia ei tietysti ymmärrä hän kun on sosiaaliporno alan ihmisia ja tutkimuslaitoksessa joka on täysin irtaantunut normaalielämästä.
     
    kad_boost, pe-le, Seevu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Hauskaa että Hiilamo ottaa esimerkiksi juuri Iranin joka kamppailee massiivisen 40% inflaationsa kanssa eikä maa miltään paratiisilta vaikuta edelleenkään vaikka polttoaineiden hinnat aikanaan saatiin siellä(kin) hilattua pilviin. Suomen Vihreät voisin kyllä sinne lähettää saavuttamaan ilmastotavoitteitaan aavikolle ja täällä voitaisiin yrittää palauttaa tämä touhu raiteilleen ennenkuin on liian myöhäistä.
    Ainiin ja se bensan hinta siellä Iranin ihmemaassa oli 10cnt litra 2019.
     
    Muokattu: 30.6.2022
    pe-le, kustomkuuppa ja Seevu tykkäävät tästä.
  13. Retem

    Retem Gearhead

    Koko touhusta saattaa tulla oppikirjamainen virhe jota jälkipolvet voivat tarkastella ja ihmetellä miten WWII jälkeen rakennettu, verraten hyvin toimivassa yhteiskunnassa saatiin myönteinen kehitys oikein kunnolla ryssittyä.

    Kansalaisten perseet ei kestä jatkuvaa verojen korotuksia, kohonneita kustannuksia ja tulevaa lainakorkojen nousua.
    Itsellä ei ole paha tilanne, koska työura ehtoon puolella, ei velkaa ja terveys on suht' ok.
    Jälkikasvun hyvinvointi tässä enemmän huolettaa.
    Suomessa asiat ovat kokonaisuudessaan olleet aika hyvin, mutta viimeaikojen kehitys ei todellakaan näytä hyvälle. Kansalaisille soisi myös satunnaista iloa elämän, ei ainaista kurjuutta.
    Ihmettelen suuresti millä kriteereillä Suomi saadaan julistettua maailman onnellisimmaksi maaksi, päihittää mukamas vertailussa jopa Tanskan, Ruotsin ja Norjan?
    1000 ihmisen kyselystä ei voi vetää kovinkaan pitkälle vietyjä johtopäätöksiä, mutta ehkä suomalaiseen luonteeseen sopii tietty määrä kurjuutta, sadismia ja itseruoskintaa.

    Saksittu YLE:n sivuilta:
    Näin onnellisuutta mitataan
    Maailman onnellisuusraportin kyselytutkimuksessa vastaajia pyydetään arvioimaan nykyistä elämäänsä asteikolla nollasta kymmeneen. Parhainta mahdollista elämää kuvaa 10, huonointa 0.
    Vastauksia kerätään noin tuhannelta asukkaalta jokaisesta maasta. Vuoden 2022 raportissa on mukana 146 maata, eli vastaajia on kaikkiaan lähes 150 000 ihmistä ympäri maailmaa.
    Tämän mittaustavan mukaan Suomi on maailman onnellisin maa, nyt jo viidettä vuotta peräkkäin ja entistä selvemmällä erolla perässä tuleviin.

    Kaikesta huolimatta, mukavaa kesää. :pinup:
     
    Seevu tykkää tästä.
  14. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Vaikka kuinka kauan tietyn politiikan kannattajat ovat halunneet kieltää sellaisen autoilun joka on heidän mielestään tarpeetonta. Ehdottomat kiellot ja pakot ovat demokratiassa vähän huonossa huudossa mutta kiertotie niihin on tämä: tehdään ajamisesta niin kallista ettei enemmistöllä ole rahaa ajaa minne haluavat, ja vastineeksi sitten annetaan tukea että he pystyvät ajamaan ne ajot jotka esivalta katsoo tarpeelliseksi.
     
  15. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Niinpä, kansan pitäisi pystyä käymään töissä jotta niitä veroja vois maksaa valtiolle ja pitää muutenkin yhteiskunnan rattaita pyörimässä. Kaikilla ei ole mahdollista mennä potkulaudalla tai julkisilla kun ei täällä kulje. Jos polttoaine on niin vitun kallista niinku nyt ni ei kyllä hyvä heilu. Syyväkin pitäs että jaksas töitä tehä muttei ne rahat riitä kaikkeen kun polttoaineeseen menee kaikki liikenevä. Sähkökin kallistu just kolminkertaiseksi mutta silläkään niin väliä, jos ei kerta ole rahaa ruokaankaan niin ei kai sitten talvisin lämmitykseenkään. No, kuollaan sitten pois ni ei päästellä metaania ilmaan eikä käytellä fossiilisia turhaan kuten töissä käymiseen. Jää eläkerahatkin valtiolle käyttöön.
     
    Seevu tykkää tästä.
  16. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Ei se polttoaineen hinta eri maiden välillä ole suoraan verrannollinen.
    Kallistahan se on joka maassa palkkaan nähden.
    Ja keskieuroopassa on tie tullit vaikkei diesel veroa olisikaan.
     
  17. Bensaralli käy nyt Ruotsiin – länsirajalla käydään tankkaamassa halvempaa bensiiniä Ruotsin puolelta

    Bensalitran hinta on noin kolmekymmentä senttiä halvempaa Ruotsissa. Myös Norjassa polttoaine on edullisempaa kuin Suomen puolella.

    Ruotsin Haaparannalla käy säpinä niin sen ainoalla miehitetyllä huoltoasemalla kuin myös kylmäasemien mittarikentillä. Suomalaiset autoilijat ovat pitkän tauon jälkeen palanneet Ruotsin puolelle myös tankkausasioissa.

    Hiljaisimpina korona-aikoina viimeisen parin vuoden aikana mittarikentillä ei ole juuri suomalaisia näkynyt. Polttoaineiden hinnat olivat pitkään lähes samat rajan molemmin puolin.

    Venäjän hyökkäys Ukrainaan nosti polttoaineiden hintoja, Ruotsissa ei kuitenkaan niin paljon kuin Suomessa. Esimerkiksi kesäkuun lopulla 95 E10 -bensiinilaatu on Ruotsissa selvästi halvempaa kuin Suomessa, hintaeroa on Ruotsin hyväksi noin kolmekymmentä senttiä litralta.

    Ruotsissa maan hallitus päätti keväällä alentaa polttoaineveroa kesäkuun alusta lokakuun loppuun. Se tarkoitti noin 12 sentin alennusta polttoaineen litrahintaan.

    Suomi ei ainakaan vielä ole päättänyt helpottaa suomalaisten autoilijoiden ahdinkoa polttoaineen verohelpotuksilla. Suomessa myydään Euroopan kalleinta polttoainetta(siirryt toiseen palveluun) (Ilta-Sanomat)..
     
  18. Eikö sitä ole julkisuudessa jo itketty, että kuinka huono juttu se sekoitusvelvollisuuden laskeminen on ja se ei tule näkymään hinnassa?

    Bensan hinta kyykkäsi – täältä löytyvät nyt Suomen halvimmat polttoaineet

    Jakeluvelvoitteen pienentäminen on alkanut näkyä bensojen hinnoissa.

    Heinäkuu alkoi bensan litrahinnan laskulla ympäri Suomen. Useat bensa-asemat laskivat eilen perjantaina hintoja jakeluvelvoitteen pienentämisen tuoman helpotuksen ansiosta.

    Halvinta 95E10-bensiiniä sai perjantaina 1.7 Jyväskylän ShellExpressiltä litrahintaan 2,304 euroa. Halvin 98E maksoi Hollolan St1-huoltoasemalla 2,380 euroa litralta.

    Dieselin hintaan jakeluvelvoitteen pienentäminen ei vaikuta yhtä suuresti, mutta halvin diesel löytyi Vaasan St1-huoltoasemalta hintaan 2,233 euroa per litra.
     
  19. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Tämä kannattaa pitää muistissa. NEOT ilmoitti jo viime vuoden lopulla siirtävänsä viherhippien kikkailut suoraan pumppuhintoihin. Kai se toimii nyt (onneksi) toisinkin päin.

    https://www.is.fi/autot/art-2000008491294.html


    ÖLJY- JA BIOTUOTTEIDEN kuten bensiinin ja dieselin tukkukauppaa harjoittava North European Oil Trade NEOT Oy ilmoittaa ympäristöministeriölle polttoainejakelijoiden siirtävän kaikki poliittisista päätöksistä syntyvät lisäkustannukset suoraan polttoaineiden hintoihin.


    NEOT toimittaa muun muassa kaikki St1-, ABC- ja Shell-ketjujen myymät polttoaineet sekä myös merkittäviä määriä polttoaineita suomalaisen meriliikenteen ja ilmailun käyttöön.


    "Haluamme painottaa, että polttoaineen jakelijat siirtävät kuluttajahintaan veronkorotukset, uusiutuvan energian jakelusta syntyvät kustannukset ja tulevaisuudessa mahdolliset päästökaupasta aiheutuvat kustannukset”, yhtiö ilmoittaa ministeriölle lähettämässään lausunnossa.
     

Kerro tästä muillekin!