Mitä Th200R4 kestää?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja HenkkaS77, 26.5.2005.

  1. HenkkaS77

    HenkkaS77 1st gear

    Mitä tapahtuu jos lyön lätkät levälleen asfaltilla? Kumi tuskin palaa, Caprice STW+307, mutta leviääkö laatikko siihen? Entä jos pitää auton jarrulla paikallaan ja painaa kaasun pohjaan? Kun ei uskalla kokeilla kun tuntuu ettei laatikko oo enää tosiaankaa uus..
    Edes hiekalla ei raatsi suditella, kun tuntuu että laatikko tykkää kyttyrää..

    Mitään vikaa tällä hetkellä laatikossa ei siis pitäs olla, mutta mietin vaa että miten tollane vakiolaatikko kestää "revitystä"..?
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ei toi 307 mikään vääntökone todellakaan ole mutta se loota kyllä kestää normaalia käyttöä.
    Esimerkki ei normaalista käytöstä. Otetaan yksi Olssi koneena 350 vuosimalli 69 koneessa reilu 200 kaakkia vääntöä riittävästi. Autossa lukkoperä alla 255 renkaat. Lätkä pohjaan jarrulla. Ainoa asia mikä savus oli laatikko.
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    buick GN :ssä on TH2004r ja semmonen menee ketterästi jotain matalia kymppejä. Samoten autocrossissa käyttävät TH2004r:ää, kun siinä on 4 vaihdetta.
     
  4. Aako

    Aako 1st gear

    Sehän on aina tietoinen riski kun alkaa pelleileen suditteluilla. oli se tekniikka mikä hyvänsä niin aina sen saa rikottua kun oikeen yrittää siinei sitte aita ku itkee ja vaihtaa palikkaa jos lapsettaa ja paikat rikkoo.... nimin. kokemusta :D
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo, ja varsinkin valmiiks kulunut ja rikkonainen on helpompi rikkoa kun ehjä tai kunnostettu.
     
  6. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    se buickin gn loota ei ole samanlainen kuin farmarin loota.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo ei tosiaan pala ku aski.. Noin raskas auto ei kovin helposti sudi noilla tehoilla. Kapeat renkaat, isot ilmanpaineet, takajarrut pois ja vielä öljyä renkaiden päälle ni ehkä jo sutii.. :D
    Miksi se pitää väen vängällä rikkoa..??
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos autossa on th200 niin se voi kieliä siittä että se on otettu alkuperäinsestä diesel tekniikasta! Ei liity asiaan mitenkään mutta jos kiinnostaa niin ,niin se on... 8)
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tai sitten se vaan voi olla sen auton alkuperäinen.

    Oldsmobilen moottori ja TH200(4r).

    Onhan siinä GN-lootassa samat kuoret.

    Kukas osaa kertoa täydelliset erot?
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    www.gn-type.org ?
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    Karkaistu sisäänmenoakseli, öljypumpun siipirattaassa 3 siipeä enemmän, isompi TV-venttiili ja sitten karkaistu planeettapyörästön ulkokehä. Kaikkia noita löytyy tietysti aftermarketosina ja muistakin TH2004r-malleista sekalaisesti. Muitakin eroja saattoi olla, mut noi tuli nyt mieleen.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Suurin ero on venttiilikoneistossa ja 2-vaihteen servo on vähän "tukevampi" ja Mr. punasilmän kertomat jutut löytyy tarpeeksi uudesta "tavis"toosasta.
    Oikeastaan kaikkien tehtaiden HIPOlootat on muuten lähes tavallisia, mutta venttiilikoneisto on enemmän race tyyppiä.
    Ja ysejä noilla GNtoosilla on menty!

    Tosta voi tsekata Billet hinnastoa melko kallista :p , noitten lisäksi kisalevyt ja panta niin sitten rupee kestämään!


    Joo kyllä baijerilainen on käyttänyt samaa toosaa :eek: .
     
  13. herrakani

    herrakani 1st gear

    Aika jänskä toi linkin "miten rakennetaan kestävä th2004r"-osio.

    Ensinnäkin tossa kielletään missään nimessä laittamasta ylimääräisiä levyjä pakkoihin. Sitä taas suositellaa joka paikassa ATSG:n kirjasta lähtien. Sitten tossa sannotaan, että vakio öljypumppu toimii hienosti, käytä sitä tai tilaa uus koodilla nnn.xxx. Muualla sanotaan että käytä 13-lehtistä aftermarketosaa. Sitten tuolla ei suositella kevlarpantojen ja erikoiskisalevyjen käyttöä.

    En nyt tähän hätään muista missä, mutta tossa perjantaina näin semmosen sivuston, jossa oli ihan samanlainen manifesti, mutta just tasan toisin päin. Kilpa-autokin oli kuvissa, liekö ollu joku pyörä ilmassakin kuvissa. Toisaalta noi jutut kävi järkeen aika hyvin. Jossain esimerkiks oli, että "kevlar band $35 extra, kolene discs $XX extra". Eihän se sano, että ne on parempia, jos ne maksaa enemmän, se sanoo vaan et ne on kalliimpia.

    Kiitos muuten loistavasta linkistä, ei ollu google osunut tuohon mulla. Antoi paljon ajateltavaa. Varsinkin kun tilasin perjantaina 13-lehtisen öljypumpun. :)
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos kone on pienehkö ja kiertää helvetisti niin silloin tossa 3-pakassa voi tulla ongelmia jos levyjä on lisätty, mutta isoon hyvin vääntävään koneeseen on kyllä pakko lisätä levyjä että toosa kestää!

    Ja se 13lamellinen pumppu on vähän niinkuin myyntikikka :odroll: kohta varmaan tulee 16 ja silleen :p .

    Jaa että ei suositella erikoislevyjä vai? "We recommend Alto Red Eagle clutches for stock and hd rebuilds, and Raybestos Blue Plate clutches for street/strip and strip use."

    Ja toi kevlarpanta ei ole sitä itteään vaan kitkapinnoitteessa on sitä kevlaria joukossa sen verran että sanoa saa.
     
  15. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Jossain oli juttua lukkoturbiinin ohjaamisesta kopista, eli tarpeettomasti päällä oleva lukko vapautetaan siihen vihreeseen piuhaan tulevalla kytkimellä.

    Ootteko laittanu merkkivaloo (tai lediä ) siihen kytkimen kanssa sarjaan niin näkis miten se lukko on päällä? Millainen lamppu siinä saa olla ettei kumminkaan sotke ohjausta? Koitin haulla hakea, ei löytynyt.
     
  16. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Puuttuu vielä Alto Red Eagle panta ja karkaistu staattorin akseli. Jos joku tietäis mistä löytää rullalaakeriks muutetun "low reverse center support":in, niin sellainenkin olis kiva. GN:n 2-vaihteen servoakin oon miettiny, mut katotaan nyt.
     
  17. caprice307

    caprice307 Gearhead

    Eiks toi kone justiin vääntönsä takia pelitä? Vois olla aika aika mahdoton Capricessa, jos heppoja olis tuo 140 ja vääntöä esim. 200 Nm. Kyllä 346 Nm @ 2000 r/min kuitenkin jonkinlainen lukema on, eihän tuo tosin ole mistään kotoisin, jos tuonne 60-lvulle verrataan.
     
  18. caprice307

    caprice307 Gearhead

    Kyllä se hiekkatiellä sutii helpostikin, vähän leveämmilläkin renkailla :)
     
  19. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    En nyt osaa sanoo että onko 307 niin "tehoton".
    Kyllä tuo kone riittää ihan mainiosti käyttöautoon.
    Oma kyllä sutii hiekalla, ja jopa kuivalla asfaltilla saa perän sivulle hetkeksi, kun irtohiekka avittaa :rotfl:
    Kyllä nuo jonnekkin liikkuu kun vaan polkaset oikeeseen aikaan, ja aktivoit ne hurjat kaksi kurkkua lisää kickdownin toimiessa, tollanen lahna sillon liikahtaa tarpeeksi, en nopeeks väitä.
    Mut ne äänet, musiikkia korville.
    Unelmaauto on osoittautunut oikealle valinnalle..
    Ja hyvä tietää että kakssatane kestää, ei oo kulutus kova kun löytyy neljäs vaihde.
     
  20. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

Kerro tästä muillekin!