Mitä tytöt mieltä jenkeistä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Pölyttäjä, 21.7.2005.

  1. batgirl

    batgirl 1st gear

    Mut on se vaan jännä niitten kommenttien kanssa, jos nainen ajaa jenkillä. Ukko-kullan letukalla huristelin kaupungilla ja avonaisista ikkunoista kuulu melko hyvin (miesten) tokasut. Yks ihmetteli kovaan ääneen "jumankauta, nuin iso auto ja AKKA ratissa!!" Tosin pari setää vilkutteli oooikein iso hymy naamalla ja nostivat peukkua. :D
     
  2. Ieppa

    Ieppa 1st gear

    Näinhän se on usein on, itsenikin kohdalla. Mutta nyt "uhmaan" tietoviisaita ja on tarkoituksena vielä tälle kesällä jenkkiauto hommata. Toivottavasti mahd. pian. Intoa riittää kuin ilmapallolla, ikävä kyllä ei vielä taitoa rassata itse ajokkiaan, mutta eiköhän sekin tuossa ajan mittaan kerry, kunhan vain neuvojilla riittää hermot kysymysten ristitulessa...
     
  3. Kapinakatti

    Kapinakatti 3rd gear

    OH! Kuinka osuva allekirjoitus! (ainakin tähän maaliman hetkeen) :mad:
     
  4. anne

    anne 1st gear

    Tytöistä en tiedä, mutta kyllä niitä naisia on joita jenkit kiinnostaa (tässä yks esimerkki) ja rockabilly musiikki uskokaa tai älkää. Ehkä siinä on perää, että keskipohjanmaalla osataan enemmän arvostaa niitä, koska niitä kuitenkin näkee aika paljon. Mulla ainakin pistää silmään joka kerta kun vaan nään liikenteessä jenkin, oli se mikä tahansa. Saispa vaan itelle joskus hankittua semmosen, jota ei tarvis laittaa (tai semmosen miehen, joka laittas sitä) nimittäin ei oikein tuo ruuvauspuoli taida onnistua.
     
  5. jakari

    jakari Gearhead

    Re: tytöt tykkää

    mistälähtien himangasta on moparvaltakunta syntyny?ainakin vanhan ajan roddarit ajo gm illä joskus 80 -90 luvun vaihteessa ja potkua riiti pokien pellinalla. silloin ainaki akat kiersi kaukaa varmaan uskoltavat nykyään lähestyä sivilimäisten moppeja vatrmaan vetää puoleensa samalla tavalla kun barbienuket. nimimerkillä siinä tunginpoikien soittimet rupee toistamaan väärää tahtia ku gs:ä rytkyttää naapurikaistalla. :lol:
     
  6. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Itse mainitsen yleensä naisväelle omistamista Kuplavolkkareista ennemmin kuin jenkkiautosta. Se on sellainen varmempi kommentti autoharrastukseen, Kuplat kun on niitä söpöjä pieniä autoja jotka pärisee kivasti. Jenkkiauto on taas sellainen rasisti-juntti-takatukka-rokkirähisijä -auto, jonka kuskissa on ihan pakko olla jotain vikaa, ei se ainakaan voi kovin fiksu kaveri olla. Kuplaharrastaja on taas joko hippi tai sellainen söpö ja rauhallinen luonnonläheinen älykkö.

    Takapenkiltä on kuitenkin muutamalta naiselta suht odottamattomasti kuulunut kehuja autosta, ihan jopa siitä "kauheasta metelistä" on eräs erittäin viehättävä nainen sanonut "ihanat äänet kun valoista lähtee".

    Muutama kaveri on myös todenntu "äijälle kyllä irtoo tällä autolla". Mielestäni kaverit ovat kommenteillaan osoittaneet lähinnä täydellistä vastakkaisen sukupuolen tuntemisen puutetta. Tai sitten vika on mussa. :-?

    Jostain syystä tosin en naisten kommenteista kovin paljoa jaksa välittää, ja jos nainen on autolehtiä säännöllisesti lukeva autoharrastaja, se ei ole mulle mikään sytyke. En tiedä miksi näin on, mutta jotenkin sitä haluaa pitää oman harrastuksen omanaan ja enemmänkun ukkojen juttuna, vaikka mukavia ja nättejä naisharrastajiakin tunnen.
     
  7. vee-kasi

    vee-kasi Gearhead

    Mikä Hyytiäistä mättää? Ettet vain ole alavireessä vaikka aurinkokin taas paistaa? Jäin miettimään, että millaisia naisia kohdallesi oikein on tullut koko ajan...tiellesi taitaa sattua vain sellaisia "sipsuttaja"-naisia :)

    Sano vain kaikille naisille, että harrastat jenkkejä! Sillä tavalla sinä ne rotunaiset erotat niistä akanoista. Vain rotunainen ymmärtää, että jenkkimies on eri mies! Hän ymmärtää sen, että olet kärsivällinen mies, koska jaksat aina korjata jenkkiäsi. Hän ymmärtää, että kukkarossasi on muutakin kuin kolikoita, on meinaan sen verran kallista tuo soossi nykyään. Hän ymmärtää senkin, että ei "pikku autot, jotka pärisee kivasti" ole mitään kunnon kasin jytinään nähden. Eikä se jytinä ole "kauheaa meteliä", vaan siinä puhuu voima! Rotunaiset eivät aseta jenkkimiehen älykkyyttä mihinkään lokeroon miestä ensin haastattelematta. Mutta ethän sinä mitään rotunaista halunnutkaan, kuten tekstistäsi käy ilmi.......

    Ja vielä tuosta "autolehtiä säännöllisesti lukevasta" naisharrastajasta....eivät he ole minullekaan mikään sytyke, ollaan siinä suhteessa samalla aaltopituudella. Mitä tarkoitat sillä, että haluat pitää harrastuksen ihan omanasi? Haluatko teilata kaikki naisharrastajat vai etkö halua kumppanisi syttyvän jenkeistä? Luuletko tosiaan, että sinun olisi jotenkin helpompaa harrastaa jenkkejä, jos kumppanisi ei ole niistä kiinnostunut? Ettet vain nyt itse osoita vastakkaisen sukupuolen täydellistä tuntemattomuutta....On niitä muitakin muuten olemassa kuin "mukavia ja nättejä" naisharrastajia. Itse en ole aina mukava enkä missään tapauksessa nätti enää, jos olen joskus sitä edes ollut, mutta jenkkiharrastaja henkeen ja vereen, kuten sinulle antamastani palautteesta varmaankin huomasit :)

    Niin, olen varmaankin sitten noiden "sipsuttaja"-naisten mielestä kuski, jonka älykkyydessä on varmaankin jotain vikaa, koska ajan junttiautollani, jonka moottori ei taatusti vain kivasti pärise, mutta toki siinä on "ihanat äänet, kun liikennevaloista lähtee". "Irtoamista" en ole testannut, kun on tuo parempi puolake kulkenut rinnallani jo kohta 20 vuotta.....

    Mutta Hyytiäinen, tulethan huomenna Forssaan piknikille? Olisi ihan virkistävää vaihtaa ajatuksia kanssasi vaikka siitä, mitä kaikkea naisharrastaja onkaan saanut kuulla miesharrastajilta :)
     
  8. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Hehee, sipsuttajia on kai sitten tullut vastaan vaan, mutta sen voin sanoa, että ei ole seitsemän vuoden aikana (siis ne vuodet kun olen jenkilä ajanut) paljoa naisen kiinnostuneet musta auton perusteella, tosin voipi olla että olenkin sellainen mies, että vaikka olis mikä ferrari alla, löytyy kiinnostukselle aina paremmat perusteet 8) .

    En halua teilata naisharrastajia missään nimessä, lisää naisia harrastajakentille! Se nyt vaan on niin että toinen tykkää äidistä ja toinen isoäidistä. Voi jollekin balettitanssijatytöllekin olla vieraannuttavaa, jos mies harrastaa balettia, se kun ehkä menee samaan kategoriaan stereotyyppisenä sukupuolisidonnaisena harrastuksena. Tarkoitin vain sitä, että jos keskusteluissa tulee ilmi, että nainen rakentelee vaikkapa omaa jenkkiä, ei se lisää mun kiinnostusta naiseen tipan tippaa. Ihmettelen sitä vain, kun autot ja niiden harrastaminen ovat mulle kuitenkin hyvinkin läheisiä harrastuksia. (siitä naisen autosta voisin kiinnostuakin...)

    Entisen pitkäaikainen tyttöystäväni sain vuosien aikana aika hyvin ymmärtämään harrastuksen tavallisuuden ja rikkomaan tytön päähän iskostuneet sterotypiat autoharrastajista. Tavatessamme kun hänellä tuntui olevan sellainen mielipide, että autoharrastaja on joko 1)leuha bemarimies 2)sivistymätön rasvanäppi 3)hurahtanut tötterötukka, joka ihannoi aivan kaikessa 50-luvun USA:ta ja haluaisi aikakoneen jotta voisi sinne ikuisesti lähteä. Kouluttaminen kävi pikku hiljaa, sillä tavatessamme ajelin vielä kevaria, joten tyttöystävä ikään kuin hiljalleen tutustui harrastamiseen kauttani.

    Erään (omalla tavallaan) hyvin sivistyneen ja nätin naisen kanssa keskustelin viime kesänä autoista. Hänen ollessa vielä tietämätön minun harrastepeleistäni, hän kertoi että Kupla on autona aivan ihana. Jenkkiautoista kysyessäni hän sanoi, että se on sellanen rasisti-raggariauto. Pojilla ei siinä vieressä pokka pitänyt, joten jouduin kertomaan ajavani molemmilla, ja sitten tuli pieni selitys, että ei ne kai kaikki mitään raggareita ole.....

    Ehkä itse asiassa pysyn alkumetreillä hiljaa autoharrastuksestani, koska haluan ensin kuulla tytön puolueettoman mielipiteen autoharrastamisesta, enenn kuin paljastan korttini.

    Sillä, että haluan pitää harrastuksen omanani tarkoitan sitä, että tallilla räplääminen on kivaa vaihtelua muusta elämästä. Jos se puoliso seuraa sinnekin, voi alkaa uuden harrastuksen etsiminen :p

    Forssaan en ikävä kyllä ehdi, pitää viettää aikaa erään naisen kanssa, ja tuli jo vähän muuta sovittua.... 8)
     
  9. arrakis

    arrakis 1st gear

    Oma emäntä totesi tiukkaan sävyyn, kun olin myymässä T-birdiä (-90 SC), että sitähän et myy!!! Ennen seurusteluamme ei mitään tietoa jenkeistä, nykyään ilmoittaa, jos on nähnyt jonkin hienon laitteen kaupungilla (viimeks tais olla -68 Plymari!)

    Yks tyttö totes kans, että Ritari Ässä-auto, vähän upee! Tällä saat varmaan naisia! Ihan niinkuin ei muuten sais...Heh! :rotfl:

    Edelleen yks tytteli, joka oli hetken aikaa kyydissä, sanoi että kohta on penkki märkä! :D

    Pääsääntöisesti positiivista kommenttia naisilta, kateutta enemmänkin äijiltä...tai mitä ikinä onkaan...
     
  10. AstroUser

    AstroUser Gearhead

    En ole kyllä ikinä saanu kuulla tyylin "jumankauta, nuin iso auto ja AKKA ratissa" -kommentteja. Eiköhän ne ole jääneet jonnekin 80-luvulle...
     
  11. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Eikös se ole sääntö ennemmin kuin poikkeus jos on lauma ukkoja kyydissä :wink:

    By the way miten saisi rouvan houkuteltua ajamaan tuota lossia? :odroll:
     
  12. AstroUser

    AstroUser Gearhead

    cb125twin: By the way miten saisi rouvan houkuteltua ajamaan tuota lossia?

    No luulisi että jos kerran saa ajaa niin siitäpä se herätys tulisi ja innostus heräisi. Mutta kaikkihan (naiset?) ei halua ajaa millään kulkupelillä, jos ei ole pakko. Meillä se vaan on niin että Hra K. istuu vänkärinpenkillä ja JOS JOSKUS juoppokuskiksi joutuu, niin siitä saa myös kuullakin :oops:
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Meitin mamma on ajanut Autolla tasan kerran. Just kortin saatuaan toimi kuljettajana, ja kun oltiin menossa himaan päin joutu pysähtymään liikennevaloihin ekskelle ylämäkeä. Siinä iski pikku paniikki, että miten tällä lähetään liikeelle, kun ei autokoulussa oltu opetettu kuinka automaattivaihteisella otetaan mäkilähtö. No, minä ystävällisesti neuvomaan, että painat vaan kaasua, niin kyllä se siitä lähtee. Vaan enpä mä sitä tarkottanut, että se pohjaan pitää survasta. Sen jälkeen frouva ei ole suostunut kuljettajaksi.
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Meillä on puolestaan tänä kesänä ollut useimmilla reissuilla naispuolinen kuski, jotkut olleet kuskina vain kertaalleen (liekö yks kerta meidän kuskaamista riittänyt :p ) mut jotkut, kuten kuvan viimekertainen kuski on ollut halukas ajohommiin jo useammankin reissun ajan. Johtuukohan se sit meidän komeasta autosta vai kuskattavista :rotfl:
    Tässäpä yks foto viimeisimmältä eli Someron/Forssan reissulta viime viikonloppuna:
    http://kotisivu.mtv3.fi/bbcruiser/forssa_belair.jpg
     
  15. pegu

    pegu 1st gear

    Kyl mun novassa nainen kostuu ku vuotaa ikkunat vettä niin perkeleesti :lol:
    Naiset tykkää miehistä ja miehekkäistä autoista :) niin se on....
     
  16. Cirde69

    Cirde69 1st gear

    Kyllä se jenkki eukon tiellä pitää :D *heh* Mie ainenkin olen ihan 100% jenkkifanittaja etc..ja niistä en luovu sanos ukko, faija tahi joku muu mitä tahansa! :D Kyllä tuolla liikenteessä ollessa kahtoo iha mielellään ko tulee oikeita autoja vastaan..ja tulee sitä kuskiakin kateltua ;)
     
  17. teddytyttö

    teddytyttö 1st gear

    Tää tyttö on aina tykänny jenkkiautoista :p Ja eipä tälle jenkkiauto-ihailulle loppua näy!
     
  18. tötsityttö

    tötsityttö 1st gear

    eihän mun levee perse edes mahdu ku jenkin penkille :lol: ei noi nykykotterot nappaa.ja onhan jenkeissa mukava vääntö,ei hyydy meidän tyttöjen käsissä kuten joku fiesta :D
     
  19. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Pelkää lähinnä isoa :eek: kokoa ja automaattia :oops:

    Vähän nolostellen rouva sanoi tykänneensä bigwheelsmeiningistä. Olis lähteny forssaankin jos ei ois migreeni herkässä.

    kotpuolessa eläkeläiset äetmuori ja isäpappa (1. rokkarisukupolvea) tykkäs olla kyydissä vaikka joutuivat ahtautumaan etusoffalle kun romua takaosa täynnä 8)
    moamo tykkäsi chuckberrystä sanoi että kuulostaa tutulta :p

    Kaminosta ei tykänneet muut ku mie.
     

Kerro tästä muillekin!