Mitä vaatii sitruunahappo uitetut osat jälkikäsittelyksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja v841, 27.8.2012.

  1. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Nuoria ja tietämätön olin silloin minäkin. Innokas tosin.

    Vety varmaan on jo poistunut, mutta onko mokoma vienyt haurauden mennessään vai jättänyt sen sisään vauhtipyörään? :D Olikohan se aiemmin esillä olleessa videossa, ettei mm. jarrurumpuja kannattaisi sitruunahapottaa ja nehän ovat normi valua eikä mitään runsaammin seostettua terästä. Tuskin vp sen helpommalla pääsee kuin jarrurumpukaan ja siksi epäilykset heräsivät.

    No, mistäs näitä tietää kuin kokeilemalla. Kommenteista rohkaistuneena laitamma pyörylän kiinni ja annamme mennä niin kauan kuin polttoainetta riittää...

    Kiitos osallistujille.
     
  2. cdi

    cdi Double Gearhead

  3. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Metallin elektrolyyttinen pinnoitus aiheuttaa myös vetyhaurautta, mitenkähän on tuon elektrolyyttisen ruosteenpoiston kanssa? Vai ne pinnoituksessa tarvittavat happoliemetkö sen aiheuttavat?
     
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Miten toi vetyhauraus iskee valuosiin? Kerta lohkoja ja kansia on "sitruutettu"?
     
  5. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    Paha sanoa, oman lohkoni muutama vuosi sitten hapottelin miedohkolla sitruunahapolla puhtaaksi vesitiloista. Ainakin toistaiseksi on kestänyt kasassa vaikkei vakio ookkaan ja saanut kovasti kenkää...
     
  6. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    200 on vähän liikaa, 180 on siinä rajoilla. Ainakin minua näin ohjeistettiin pinnoitustarvikkeiden toimittajan taholta, kun 12-lujuuksisten pinnoittamisesta kyselin. Liika kuumuuskin heikentää...
     
  7. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Ei käytännössä mitenkään, eikun kenkää vaan. Karkaistuissa osissa voi saada mielenkiintoisia tuloksia. Olen mm. tietyn mallisia lukkoprikkoja saanut käsin katkottavaan kuntoon, kun on ruosteet putsattu sähköllä ja hapolla, ja sitten pinnoitettu sinkillä. Jousia ei siis kannata hapotella, kuin enintään hyvin lyhyesti. 8.8-pulttien kanssa en ole huomannut mitään, eikä pitäisikään huomata.
     

Kerro tästä muillekin!