Mitäs sieltä puskasta löytyykään?

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja C-barge, 7.7.2011.

  1. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    ei jätkät taida nukkua ollenkaan kun uutta projektia tulee yhtenään, ja jälkeä syntyy.. tsemiä. nostalgia racing rules.
     
  2. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    Ei voi kuin sanoa WAU.Että toikin on viellä hengissä.Kaikkea sitä puskista löytyy.
    Noita kuvia kun selasin,niin aika lailla siinä kunnossa taitaa Valtteri olla kuin on aikonas päättänyt silloisen kilpauransa.Tekniikka siirretty varmaankin eteenpäin ja koppa puskaan.Mites ton flipin kanssa?Löytyykö viellä?
    Koska tuolla laitteella on viimeksi ajettu stripillä?

    Yllävän hyväkuntoiselta kori näyttää.
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    1982 oli viimisen katsastustarran vuosi tuulilasissa. Lattiasta päätellen kardaani on hajonnut takapäästä vikassa lähdössä. Se on nimittäin kauneimmillaan siltä kohtaa. :rotfl: Sille korille ei ole tekniikan poistamisen jälkeen todellakaan tehty varmaan yhtään mitään sen jälkeen kun on jäänyt seisomaan. Moottori ja vaihteistohan siirtyivät Jampan "uuteen" kilpuriin, eli Ojalan veljeksiltä ostettuun Vegakoppaan. Jampan lopetettua kisaamisen Vegan koppa ja tekniikka lähtivät eri osoitteisiin, tekniikka käsittääkseni Paukkurille Darttiin. Flippi ja taka-akseli on jääneet matkan varrelle. Taka-akseli on jo hommattu, tosin sitä tarvii hieman leventää sopivaksi tohon koppaan. Samoin 10" slottivanteet on tulossa jenkeistä. Muuten kokonaisuus on sillee yllättävän vähän rapeessa kunnossa. Tietty kaikki tarvii käydä ja käydäänkin läpi, kaaret joutuu tekemään uusiks ja samalla vissiin menee uusiks myös pellityksiä niiltä osin kun on pakko. Mut niin paljon tota yleisasua pyritään säilyttämään kun se on taloudellisesti järkevää ja säntöjen puitteissa mahdollista. Seuraavana hankintalistalla olis laatikko, mieli tekis Doug Nashin viisvaihteista mut kattelee nyt rauhassa et mitä tulee vastaan. Viimiseks sitten jää moottori, et miten ajanmukaiseks se sitten onkaan järkevää tehdä.
     
  4. gremlin

    gremlin Gearhead

    Ei tuota Morriksessa enaan ollut sita vanhaa Vainion 4 lovista Moparin lootaa kun Pepe sen osti? Sehan olis tuohon oikeen sopeva.
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei varmaankaan, ja tulikin just mieleen et Hemullahan oli tossa Morriksessa Doug Nash 340:n perässä. Täytynee udella sieltäkin suunnalta ku ei noist mitään tajuu et mitä muutoksia vaatii esimerkiks leetukkalooran sovittaminen mopsiin.
     
  6. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Oran 70 avossa on 71 isot lätkäkenttä sivutarrat koska ne Jukan mielestä hienommat. Jukka hommas mun 70 oranssiin 70 lätkämaila sivuteipit ja Shakerin. Jukalla 426 Hemi ja 4speed äijälaatikko.
    Vartsikasta tuttu 442 Olds Jampan Vallun vieressä.
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ja hommat senku edistyy, nyt on hommattuna jo perä, vanteet ja loota. Tosin mitään niistä ei oo viel tontilla näkynyt, mut ainkin rahat on menneet!
     
  8. panhead

    panhead 1st gear

    Mikäs loota tuli? Toivottavasti Doug Nash :)
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jep, 5 vaihteinen drag loora vertical gate shifterillä.
     
  10. panhead

    panhead 1st gear

    Hyvä.Ajamisen nautintoa edessä :)
     
  11. DS 325

    DS 325 Gearhead

    Meinaakohan joku tolla vehkeellä oikeesti uskaltaa ajaakin :eek: :rotfl:
     
  12. Chevy ll -65

    Chevy ll -65 1st gear

    Humppilassa oli tallin pihalla tost flipinmuotti jokus 80-luvun
    lopulla. pari heepoo teki lasikuituosia siellä ja ku haju oli mita
    oli lopetti. Myivät muotit Ylöjärvelle Mansikalle sieltä vois kysellä
    löytyykö vielä. Toivottavasti olis tallessa.
     
  13. panhead

    panhead 1st gear

    Helposti.Ja tolla kympin aikakin tuntuu varmaan todella nopealta,viislovista hakatessa :) Nostalgiaa koko rahan edestä,niin katsomossa kuin kopissakin.
     
  14. Putte

    Putte 1st gear

    Eiköhän tolla pysty ajelamaan niitä aikoja, mitä sillä ajettiin silloin 80-luvun alussakin.
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Motti toki on ihan auki vielä, et sen se menee minkä motti jaksaa työntää. Sil ei oikeesti oo niin välii vaikka menis 13 aikoja, sliksit ja manuaali sekä ajo-omituisuudet kuitenkin varmasti luo sen fiiliksen mitä tarviikin. Tarkotus on kuitenkin pitää toi tekniikka helppohuoltosena niin, et kuka tahansa voi sillä lähtee rykimään, ja budjetti järkevänä. Nostalgiamielessähän siihen kuuluis W2 kantinen 340, mut on noi veekakkosetkin vippoineen nykyään kohtuuttomissa hinnoissa siihen nähden mitä muuta on tarjolla samaan rahaan. Kyllä tosta mooottoripuolestakin on jo suunnitelmia, mut ei mitään vielä tehtynä ja lukkoonlyötynä, et jos jotain sopivaa diiliä tulee kohdalle niin suunnitelmat sen osalta voi hetkessä muuttua. Mitään killeriä tosta ei olla tekemässä, vaan haaveena olis pitää se kevyenä ja tehoa luokkaa 4-500 heppaa mikä olis suht helposti, edullisesti ja luotettavati vielä saatavissa. Sillä ton mun käsittääkseni pitäis kulkea se mitä se on kulkenut aikoinaankin.
     
  16. camaro 70

    camaro 70 Gearhead

    mikäpä olisi parempi 50-vuotislahja,kuin se,että pääsee
    dough nashista pykäliä latomaan sisään.
    asian vierestä,ihmettelen,että minne ovat kaikki chevy monzat
    kadonneet stripiltä?80-90 luvulla niitä oli useita.
     
  17. 383

    383 Gearhead

    eiköhän ne kaikki ole ruotsiin mennyt
     
  18. ari j

    ari j 3rd gear

    Mullahan olis tohon passeli moottori myynnissä! :lol: Taitaa vaan olla liian uusi tälläseen nostalgia peliin! :odroll:
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei se liian uusi olis, eikä kalliskaan muuten paitsi et rahat puuttuu. :rotfl:
     
  20. Fuell

    Fuell Gearhead

    Toi on kyllä niin hieno kuva!muistan kun n.10veenä faijan kanssa käytiin Ekin tallissa niin noita takagummeja siellä ihmeteltiin ja muistankohan oikein että toi Dartti kun veti räyskälässä niin katolla oli vilkku päällä vedon aikana,joku varmaan muistaa oliko näin?Hieno homma että molemmat työn alla! :D
     

Kerro tästä muillekin!