Mitäs sieltä puskasta löytyykään?

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja C-barge, 7.7.2011.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ameriikan ihmemuasta nuo tulevat. Tollasia olin alunperin haaveillutkin, just tolla pikku palotilalla ni saa rakennettua quenchia ja ruttua tasapää männillä. Vaikkei noi ihan ilmaset olleet, ni sälään nähden kuitenkin vähintään asialliset.
    Husso rakens eka SA '67 Dartin ja Parnila sitten '71 Dusterin Standard luokkaan ajettuaan sitä ennen siviilidusterillaan. Dartti oli eka 440 motilla, mut sit myöhemmin 340:llä Sit jossian viaheessa Dusteri päivitettiin MS:ssän ja siihen tuli Dartista tekniikka. Dartti, joka oli ruottista uitettu paperiton vehe, meni korinvaihtoon ja kuluttanee nytkin katuja isolohkoisena striittivehkeenä? Grafiitin harmaa oli ainakin silloin muinoin. Dusterista taas tekniikka tais mennä Räikkösen Jussin Barracudaan mut jatkosta en tiedä. Koppa siirty sitten striittiin ja sillä ajettiin D:ssä isolohkolla kunnes jäi seisomaan Somerolle. Sittemmin se palautu katuautoks ja majailee nykyään Kausalassa, tekniikka suht mieto 440 ja menee matalia 11 aikoja. Kovempaa tekniikkaa on tulossa mut tuleeko just tohon koppaan...., aika näyttää. http://www.kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat ... P_7564.jpg
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

  3. Anselmi

    Anselmi Gearhead

    Kuva mennyt ajan myötä huonompaan kuntoon kuin itse kohde :D

    [​IMG]
     
  4. max

    max Gearhead

    Mistä mahtaa johtua,että menneet ajat ja laitteet kiinnostavat ihmisiä niin kovasti?

    Olisko se paluu tai kaipuu takaisin nuoruuteen?

    Vai se,että kaikki eivät halua tehdä jenkkiautostaan väkipakolla Hondan tai Ferrarin oloista kulkinetta;vrt.ProTouring,G-Machine jne......

    Oli miten hyvänsä,niin muistan kun isäni kanssa menin Räyskälään katsomaan Dragstereita.Taisi tämä Vallukin olla yksi näistä hurjista vehkeistä viivalla.

    Hienoa että tällainen elvytetään!!!!
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    En tiedä, kai ne edustaa jonkinlaista "viattomuutta", ajalta kun ainakin oli olevinaan enempi hauskaa ja kisailu vähempi totista. Ainakin niin lienee aika muistot kullannut. Hauskaahan toi toki on tänä päivänäkin, ja kunhan tuo tuosta valmistuu niin kyllä siitäkin yritetään oppia uutta ja tehdä asiat ainakin samalla vakavuudella kun nykyään striittiä ajellessa. :rotfl: Mikä siis ei oo kauheen paljoo, asiaan vihkiytymättömille tiedotettakoon. Nyt rupeis pukkaa talviruuhkaa, et veikkaan ettei tolle ennen mevättä tule tapahtumaan mitään. Keväällä / ens kesänä kuitenkin olis sitte tarkotus päästä asioissa vihdoin eteenpäin rakentamisenkin puolesta, mikäli luoja suo. Osien haalintaa jatketaan varallisuuden niin salliessa, ja ainahan se jotain pientä sallii ainakin. Tällä hetkellä isoimpia puutteita on etulampun kehykset, vasemman takalampun "lasi", kytkin, kytkinkoppa ja motin alakerta/aihio sekä takarenkaat luokkaa 12.5/30-32/15. Mut noilla ei vielä o mitään hoppua, haaveissa olis 2013 kaudella päästä testailemaan ja ajaa sit täys kausi 2014.
     
  6. Bomber#1

    Bomber#1 Gearhead

    Loistavaa, mun mielestä siitä olis mennyt koko JUTTU jollain edullisella isolohkolla yms, jos muutenkin on tarkoitus tehdä siitä alkuperäisen kilpurin kaltainen peli. Vanteista nyt puhumattakaa.., hienoa
     
  7. cuda69

    cuda69 Gearhead

    jos saan sovitettua omaan -65 takavalot ni saat multa -64 takavalon lasin.pitää vaan tarkistaa et on ehyt.
     
  8. Tero2

    Tero2 Gearhead

  9. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    en ny viitti kysellä uuden topicin kautta ,joten kysytään täällä.Muistaako kukaan mitä se Leinon Polara kulki aikanaan vartilla ja mitä vuotta silloin elettiin ja eikös auto ollu vähän Show henkinen niinku näytille tehty.Muistan ku autoa mainostettiin silloin hyvinki nopeaksi ja kuvia oli v 8 jostain näyttelystä.
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    14,98s

    http://personal.inet.fi/urheilu/keimola/7.htm
     
  11. MudMax

    MudMax Gearhead

    Seuraavana vuonna MS-luokan nopein: 13,62s
    http://www.nosdrags.net/fnra/1976.html

    Enkä mene tätäkään ennätykseksi väittämään, jos on ajanut vielä kovempaakin :)
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Toi saattais olla Pekan ennätys. Auto oli oikeasti nopea tuolloin 70-luvulla. Silloin ei vielä autojen virittäminen vartille ollut vielä kovinkaan korkealla tasolla.
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

  14. cable

    cable 3rd gear

    [​IMG] Tommonen kuva löyty, kuvattu Räyskälän paluutieltä, joskus 80-luvun alusta.
     
  15. Fastback

    Fastback Gearhead

    Minä luulin, että siellä linkissä on jonkun naaraan kuva??? Mutta tuo shifteri näyttää verticalgatelta? Se on kyllä äijäshifteri ja katuautossahan tuo olisi katsastusmiehen unelma...
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, vertical gate on. Kyl sillä tuntuis pykälä vaihtuvan. Ei meillä mitään naaraita kepitetä, eiks ne oo niitä heterohommia!
     
  17. capri30S

    capri30S 1st gear

    Kylläpä voi kilpa-auto olla kaunis!
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    Juu, kiitoksia kuvan esillelaitosta, noista on suuri hyöty ku pääsee siihen vaiheeseen et ruvetaan hakee "stanssia", samoin tää kuvakulma auttanee ton alahuulen hahmottamisessa kun se mulla olevasta flipistä puuttuu.
     
  19. fmila

    fmila Gearhead

    Oisko näistä apua?? Ekaan kuvaan faktaa, kuvaus pv 06.09.1980 ja loput siitä läheltä... :rotfl:

    [​IMG]

    [​IMG]

    mut toi vika kuva taitaa olla "up date"-versio seuraavalta kesältä ??

    [​IMG]

    t.AM
     
  20. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    No on tästä vielä kokonaiseen ajoneuvoon vähän matkaa :soosoo:
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!