Mitäs sieltä puskasta löytyykään?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja C-barge, 7.7.2011.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Re: Mitäs sieltä puskasata löytyykään?

    radat ny meillä on mitä on....
     
  2. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Re: Mitäs sieltä puskasata löytyykään?

    Hyvin etenee projekti, ku mottia sovitellaan jo paikalle?

    [​IMG]
     
  3. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Re: Mitäs sieltä puskasata löytyykään?

    Elämä on yhta hassakkaa!

    Kaikki projektit myöhässä, mottei olis muutama tekemättä ja työn alla. Mut luppoaikana on ehtinyt jotain pientä puuhastella valdemarinkin eteen. Kaaret saatiin tiggailtua, vaaativammista hitsailuista kiitokset Lehtisen Juhalle, ja ite sit tuli vedettyä helpompia kohtia. Ei vaan 10 min harjottelulla oikeen luonnistu noi altapäin täyttämiset jne. Mut nyt siis on tehty ja pysyy.

    Jarrut, vaikka onkin vauhdin surma, tarvii autossa tietty olla. Luulis noilla pysähtyvän:
    [​IMG]

    Sliderit on tehty joten eiku jouset paikalleen ja bärsse kii. Meinas olla ohjelmaa akselin teossa, tyhmä pää ni kärsii koko kroppa, mut onnistuhan se lopulta. Leveys laipasta laippaan 140 cm. Ehkä siihen tulee viel backbrace, ehkä ei.
    [​IMG]

    Ja pyörilleenhän se oli saatettava et pääsee ajamaan, allaolevat takarenkaat on vain sovitusrenkaat varsinaiset on reippaasti kookkaammat:
    [​IMG]

    Joten seuravaks eiku mottia sovittaa, uspartsissa rane hoiti hienosti puuttuneen kykäkopan ja mahdollisti hahmottelun, tossa se vois olla aika jees:
    [​IMG]

    Kabiinin puolelta:
    [​IMG]

    JA sivulta:
    [​IMG]

    Onpas paska kännykamera. Lauantaina jos sais ladderit väsättyy ja kii, ei ihan tuu puoleen väliin akselivälistä mut ei kyl paljoo puutukaan. No, joskus sit lisää fotoja taas.
     
  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Re: Mitäs sieltä puskasata löytyykään?

    Kommeeta. Onko teillä Miami Vice -mallin ylätukivarret?
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Re: Mitäs sieltä puskasata löytyykään?

    On on! Tarviihan niidenkin saada vielä kunnon kyytiä!
     
  7. Herje

    Herje Double Gearhead

    Re: Mitäs sieltä puskasata löytyykään?

    Vai näyttääkö se näkymän asentajan silmin :poff:
     
  8. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Re: Mitäs sieltä puskasata löytyykään?

    Viimeses kuvassa näkyy pääsponsorin mainos ;) mut saakelin hyvä tulee!
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Re: Mitäs sieltä puskasata löytyykään?

    Herjen sanoissakin voi olla totuuden siemen, eli kenties sellanen realistinen näkymä tyypillisenä tallipäivänä.
    Ja huonoo tiimipr:rää jos pääsponssi näkyy vain vikassa kuvassa, onneks se sit näkyy edes ruumiinrakenteessa!
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Re: Mitäs sieltä puskasata löytyykään?

    Taas on muutama viikko vierähtänyt, ei niin hirveesti oo näkyvää saanut aikaan. Taka-aksila on nyt lopullisesti kiinni. On se kumma kun ei enää tehdä kunnon Ladder Barseja; kahdesta setistä riittää materiaali hädin tuskin yhteen settiin.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    Sit penkille on kanssa haettu paikka, ratti on vähän matalalla mut siin on viel säätövaraa. Sihteeriinki on ilmaantunu knupi. Plokimien kans totesin et ei jaksa orkkiksii lähtee sovittelee ja tilasin wilwoodilta polkimet ja työsylinterit, riippuvat mallit joissa sylinterit sisäpuolella. Kaasupoljin tulee Dodge Demonista! (ja käsijarruvipu Fiat Puntosta).

    [​IMG]



    Takaloosteriin on ilmaantunu paikat tankille, bensapullolle ja Akulle. Iines ja Roope puuttuu vielä. Mukana kuvassa myös "salapullo". Kojetaulu on sovitettu suunnilleen paikalleen, mut ennen kiinnikkeiden tekoa se on hiekkapuhalluksessa, sisäpuolelta. Ulkopuoli pyritään jättämään autenttiseks. Sit romuvarastoja pankoessa löyty Koni etuiskarit, ois tarkotus kiikuttaa motoraliin kunnostettavaks josko moisessa mitään järkeä on.

    [​IMG]



    Tos toi kutakuinkin nyt on tältä erää. Mul on parhaillaan yks cadilladin motti työn alla joka tarvii saada mahdollisimman pian eteenpäin, sit jos loppuviikosta Esko sais Danan kasattua niin vois Vipin roudaa tallille ens viikolla. Kisakauteen on vajaa kuukaus ja VIPis ois ihan mukavasti viel puhdetyötä jäljellä, sit olis muutama muukin motori jotka vaatis läpikäyntiä, et valtteri jää ny vähän vähemmälle huomiolle. Jos nyt suinkin ehtii ja tallikaverit suo et vois jompaa kumpaa pitää heittopaikalla viel jonkuaikaa, ni lattia, ohjaus ja käsijarru olis välttämättömiä aikaansaatavia, sit vaan suojaväri niskaan ja pihalle odottelemaan sopivaa hetkeä...
     
  11. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    eikös se menny jotenkin silleen,jos haluat että työt tulee tehdyiksi kysy kaverilta jolla on jo ennestään pirusti hommaa,älä semmoselta kysy jolla ei ole mitään tekemistä.
     
  12. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Ihan järkeenkäypää tekstiä. Kamalaahan täs on, et iteki saa lisävirtaa, ku kattoo tätä projektia :)
     
  13. Mutku

    Mutku Gearhead

  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    En muista bonganneeni. Auto on nyt ollut ulkoruokinnassa kesän mut pikkuhiljaa tarvis alkaa toimiin sen kanssa jos meinaa ens kaudella ajaa. Lauantaina sai sentään räpellettyy puolikkaan tulipellin, ja josko tänään sais tehtyä toisen puolen. Sit tarvis käydä vääntelemässä vähän renkaita vanteille et sais tehtyä wheeliebarseille perään kiinnikkeet. Sen jälkeen se oliski melkeen koritöiden vuoro, niit ois hyvä tehdä niin kauan kun kelejä riittää. Talvel kerkii kyl sitte tekniikkaa hieroa....
     
  15. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mitens on. Tarviitko vielä sitä mun sikkikonetta vai voinko lainata sitä taas eteenpäin. Toki jos vielä tarviit niin ihan niin kaunan kuin...
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei tarvi enää, tulipeltikin saatu vihdoin väännettyä.
     
  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tuun jossain vaiheessa noutamaan. Soitan toki ensin.
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    .... kun sais ton toisen rakkineen pohjat valmiiks sen vois siirtää ulkoruokintaan, ja sit olis taas tarkotus jatkaa kesäks keskeytynyttä projektia. Keulaan on saatu puuttuvat lokasuojan takahelmat, kiitoksia Ikaalisiin, mut toi spoileriosasto vähän tökkii. Ei oo tullu vastaan sopivaa aihiota eikä jaksais oikeen lähtee tyhjästäkään nyhjäämään, kaikkee muutakin, et jos meinaa saada joskus valmista ni pitäis edetä. Scooppi syntynee kyllä, mut pahimmassa tapauksessa tulee tusinakeula ilman esteettisesti miellyttävää spoikkaa.
    Mottiin rupeis olee sälää aika mukavasti, enää pikku muutaman tausenin tilaus summitille (vai saiskohan hiposta hyvät rabatit jos panis tarran tuulilasiin?) ja sit pääsis hahmottelee motoria kasaan. Siit pitäis tulla kohtuuraikas, ruttuu tulee n. 12:1 ja nokaks rolleri 0.65" nostolla ja .050 asteita siel 270 päällä. Kaasariks tulee 750 tuplapumppu mikä on carb shopin stage3 preppaama. Kampuraks löyty nolosti hieman vakiota pidempi iskuinen 8-pulttinen, eli motin tilavuudeks tulee n. 350! Lohko on nyt betonoitu ja koekasauksen jälkeen se menee dekkihoitoon ja hoonaukseen.
    [​IMG]
     
  19. gremlin

    gremlin Gearhead

    Mulla olis uus Ramin 8 pulttinen alumiini vaihtipyörä ylimääräsenä.
     
  20. jknR

    jknR Gearhead

    Oiskohan 2002 Turbon etuspoileri hyvä aihio?

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!