Miten auto USAn EBAYSTA suomeen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja breezeri999, 20.12.2006.

  1. Town Car

    Town Car 1st gear

    Helpointa on jos ameriikan päässä on joku tuttu kontakti..
     
  2. Jämä

    Jämä 3rd gear

    Niinpä tuo olis.. Mutta kun ei.
    Taidan vähän eri lafkoista kysellä rekkarahdin hintoja ja heitän sitten tarjoukseni peliin jos ei ihan ryövärihintoja ole.
    Sen verran kun näitä on lukenut täällä niin on huomannut, että hinnat ja palvelu voi tosiaan olla mitä vaan ja kokemus tuntuu kertovan mitä firmaa kannattaa käyttää.
    Ja mielellään tosiaan tekis mieli käyttää jotain firmaa ennemmin kuin alkaa amatöörinä sooloilemaan ite paperien yms. kanssa.
     
  3. trukki306

    trukki306 Gearhead

    ota yhteyttä FALCONT nimiseen puljuun.. tilasin omani sitäkautta ja tähänmennessä on homma pelittänyt ( 050-5239955 ) suorittivat huudot sekä kaikki tarvittavat hommat mun puolesta ja mikä parasta, kontti puretaan täällä TUUSULASSA eli ei kaukana edes janakkalasta.
     
  4. Porsas

    Porsas 3rd gear

    helsingin tullin käsittelyajat tällä hetkellä ?

    Terve,

    1 kpl HC 40 jalkanen kontti tulossa yli usasta parhaillaan ja arvioitu olevan Helsingissä 29.8 => Kuinka pitkään tästä yleensä menee että kontin voi noutaa/noudattaa ?

    Supi
     
  5. rammi

    rammi 3rd gear

    Kimmo Ilola (Apace oy, Tampere) hoiti minun Ebay-ostoksen Suomeen sujuvasti, suosittelut.
     
  6. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Hain tänään Kotkasta Ebay ostoksen.

    Poikonen-Sahanen-Muuri ketjulle kiitokset erinomaisesti menneestä toimituksesta.
     
  7. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    [​IMG]
    Onkohan se tämä Linnacruisingissa kuvattu eSabre nyt niitä paljon puhuttuja eBay-autoja?
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kiitos Pepelle kahden viimeksi mainitun puolesta, mukavien asiakkaiden kanssa on mukava hoitaa asioita.
     
  9. Tarmo

    Tarmo Gearhead

    Tätä oli helppo lainata. Kiitokset herroille ´56:n saattamisesta Suomeen!

    Loppumatka Helsinkiin sitten vastustikin vähän, mutta päästiin kuitenkin perille. 8)
     
  10. peke2009

    peke2009 1st gear

    Auton tuonti USA:sta

    Valitsin yhteistyökumppanikseni Jenkkiautot nimisen butiikin,en tiedä mitä tuosta pitäisi sanoa mutta amatöörien touhua.Nyt olen odotellut kaksi kuukautta ja tänään kerrottiin että auto olisi lokakuun alussa Hämeenlinnassa.Tietoa ei meinannut millään jenkkilän päästä saada.Mitä ottavat toimeksiantoja jos asia ei kiinnosta pätkääkään heitä!
    Että tällainen tapaus! On olemassa muuan Falcont joka hoitaa asiansa tyylikkäästi ja antaumuksella.On varmaan muitakin!
     
  11. mike-79

    mike-79 1st gear

    Tapauksesta en mitään tiedä, mutta näissä puuhissa ei kannata todellakaan hätäillä, kannattaa asennoitua siihen, ettei kaikki mene kuin elokuvissa. Tietty jos tietoja saa nyhtämällä nyhtää, niin se on perseestä. Paljon kertoo se, että onko välittäjä heti alusta alkaen innostunut asiasta, jos ei vastaile esim. meileihin, niin antaa olla, on niitä muitakin.
     
  12. -BUICK-

    -BUICK- 1st gear

    mitäs kaliforniasta on rahti noin? osaisko joku sanoa arviota?
     
  13. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Los Angeles - Hämeenlinna 1700 USD. Härmän pään kulut noin 400 eur.
     
  14. -BUICK-

    -BUICK- 1st gear

    onko joku henkilö/yritys joka tuon hoitaisi vai onko hinta omatoimisesti hoidettuna noin? heitä vaikka yv:tä jos tiedät suositella jotain, olis asiallinen fury tiedossa siellä suunnalla ja haluttais kovasti saada se tänne kotipihalle asti..
     
  15. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Rahtihommat lähtee selviämään vaikka tuota kautta http://www.merikontti.fi/

    Ei siis sisällä mitään "välitystoimintaa" vaan pelkät rahtihommat kun auto toimitettu satamaan.
     
  16. janiluo

    janiluo Gearhead

  17. MansenJamppa

    MansenJamppa Gearhead

    Komppaan Trukkia, hyvin toimii FALCONT. Mulle tulee kontissa nyt tälläviikolla tohon viiskasiin osia ja hyvin toimii yhteydenpito ym.
     
  18. avokalkkuna

    avokalkkuna 1st gear

    Auto jenkeistä

    Ilkka Halmari on suomalainen Texasissa johon voi luottaa. Soitto sinne ja asia alkaa rulata. Muista aika ero suomi/texas 9h. Hoitaa kaiken Suomeen asti mistäpäin jenkkilää tahansa edullisesti. Texasin numero jenkeistä soitettuna 7136440444, amerikkalainen sihteeri voi vastata, mut Ilkan saa pyytämällä. Huom! Multa ei ottanut minkäänlaista maksua ennen kuin auto oli Suomessa! Kulut: Ford F250 pitkä. Rahti Baltimoresta rekalla noudettuna satamaan Newarkiin 350 dollaria, Laivaus ja satamakulut+ rahti Kotkaan 1900 dollaria. Sit tietysti Suomen pään satamakulut n.300euroa jotka piti itse maksaa autoa haettaessa.
     
  19. lincoln

    lincoln 1st gear

    Itelle tuli ensimmäisen kerran osia kalkkunaan FALCONT:in kautta ja seuraavat odottaa Floridassa ,homma toimii, Ten points :) Joten kiitokset vaan Janille :lol:
     
  20. AlanPartridge

    AlanPartridge 1st gear

    tervehdys uudelta foorumilaiselta - ja kiitos tästä hienosta Auto USA:sta -paketista. On ollut hyödyllinen :)

    Minulla on tilanne, että
    (1) haluamani kaltainen kärry on löytynyt USA:n itärannikolta, Virginiasta.
    (2) Myyjän kanssa on päästy sopimukseen laitteen hinnasta
    (3) Olen soittanut ---> www.transoceanauto.com ja tiedustellut rahtia.

    (4) Tähän saakka kaikki on "ok", mutta myyjä on varovainen tilisiirron suhteen. Hän haluaisi joko
    (4.1) Käteistä ja noutamalla auto
    - itse en paikalle isoon maahan aio mennä.
    (4.2) tai tilisiirto --- mutta tässä tapauksessa hän haluaisi auto odottaa hänen tallissaan 4 viikkoa, siitä kun rahat ensin ilmestyvät hänen tilille
    - taustalla tässä on hänen kertomansa mukaan "wire transfer" -huijaukset, ilmeisesti hän pelkää ns. Nigerialais -huijauksia. Itsekin olen sellaisesta lukenut, että on mahdollista huijari maksaa shekillä ulkomaan tilisiirron ---> tilisiirto onnistuu, mutta shekki pomppaa takaisin, ja auton myyjältä pankki periii rahan takaisin.

    - Itse meinasin maksaa rahat Nordea-pankista tilisiirrolla.

    Eli myyjä mieluiten ottaisi käteistä handyyn, mutta Transoceanauto vain hakee auton, ja tuo Suomeen. Hintaa rekkarahti USA:n päässä + laivakuljetus on luvattu n. 2100 USD.
    - tämä olisi hieno setti, mutta kuka veisi käteisen perille?

    Olisiko porukalla vinkkejä tilanteeseen? Haluaisin että kulut eivät tästä juuri nousisi, mutta onko vaihtoehtoja?
     

Kerro tästä muillekin!