miten irtoaa valokatkaisin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja weard_racing, 29.9.2010.

  1. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Eli mites tuollasessa GMC mallisessa vehkeessä irtooa valokatkasia? lähinnä se mietittyttää et miten se vetonuppi irtoo siitä ite katkasiasta?
     
  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    siel katkaisijan rungossa on sellain jousikuormitteinen nuppi mitä painamalla ja samaan aikaan katkaisijannuppia kiertämällä ja vetämällä se tulee pihalle.
     
  3. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Työnnä räpylä kojelaudan alle ja etsi katkaisijan runko käsiin, siinä pitäis olla semmonen nuppi jota painamalla vetonupin saa vedettyä irti.
     
  4. SamiL

    SamiL Gearhead

    Kurkotat kojelaudan alle ja tunnustelet valokatkaisijan pintaa. Takareunassa liittimien vastakkaisella puolella tuntuu n. 5 mm halkaisijaltaan oleva jousikuormitteinen nappi. Paina sitä ja vedä samalla nuppi varsineen ulos. Sen jälkeen avaa ulkopuolelta se nupin alla ollut mutteri. Nuppi varsineen menee takaisin pohjaan asti tyrkkäämällä.
     
  5. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    pitänee huomenna katella.. Kerran ohimennen yritin irrotella ja tulin siihen tuloksee et se ei sieltä ilman rälläkkää tule :D
     
  6. paja1

    paja1 Double Gearhead

    juu tulee se :lol: mulla tosin meinas tarvita vanin valokatkasija eilen rälläkkää ku se suli johtoihin kiinni yhdeks klöntiksi :mad: ihmettelinki mikä tossa on haissu aina välillä ja nyt alko valotkii jo pätkimään ja eilen viimisen kerran. kannattaa tosiaan asennella noihin niitä releitä sinne väliin,säästyy myöhemmiltä murheilta :soosoo:
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    AKKUKENKÄ IRTI ENNENKUIN IRROITAT AKSELIN, MUUTEN TULEE VALOSHOW!!!
     
  8. weard_racing

    weard_racing 1st gear

     
  9. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Just äsken tuolla pihalla koitin repiä Capricesta nuppia ja akselia irti. Löysin sen painonapinkin, kun muistelin joskus lukeneeni siellä semmosen olevan. Ei kuitenkaan irti lähtenyt.
    En tosin tajunnut kiertää samalla. Suoraan vetämällä ei ainakaan ulos tullut, mikä toisaalta ihan hyväkin ettei lähtenyt... Ei meinaan tullu pieneen mieleenkään irrottaa akunkenkää. :rotfl:
     
  10. Bat ass

    Bat ass Gearhead

    Valokatkaisija tarvitsee vetää ensin valot päälle asentoon, sen jälkeen paina nappia, vedä tappia, ja katso, nuppi kädessä...
     
  11. Bat ass

    Bat ass Gearhead

    Niin ja meinas unohtua, ei tarvitse pyöritellä mitenkään, pitäis lähteä suht kevyesti vetämällä. Jos yrität repiä irti valot sammuksissa asennossa, niin valokatkaisija todennäköisesti menee rikki
     
  12. Make.S

    Make.S Gearhead

    Tarviiko "tappia" irroittaessa olla valot päällä?
    Ainakin vanhemman letukan(-65) katkaisijan purkaessa, sillä pienellä irroitusnapilla ei ollut muuta tehtävää kuin painaa lukitusrautaa "tapin" lukitus-uraan. Tapissahan ittessään on kolmikulmainen varsi ja se kyllä liukuu reiästä pihälle vaikka akunkengät ois kiinni, ilman valoshouta.
     
  13. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Tällänen se on 79´ stepparissakin. tosin jouduin purkamaan sen uuden katkasian ku jotain räpelsin sitä katkasiaa ja työnsin tapin sinne katkasiaan ja sepä ei tullu enää pois sieltä.. melko simppeli systeemi tuo on mut vitusti pieniä liikkuvia osia mitkä on varsin vaikea saada oikeille paikoille :D
     
  14. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mulla ei kyllä tuo akseli ota irrotakseen. :mad:
    En kyllä ymmärrä, et mitä oon tehny väärin. Useemman kerran olen sitä nyt yrittänyt irrottaa.
    Nappi menee kyllä pohjaan pois-asennossa ja parkeilla. ajovalojen päällä ollessa nappia ei saa painettua. ei vaan liu´u ulos. Prkl.
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Vasta "päällä asennossa" pitäisi painaa nappia, silloin pitäisi irrota.
    Olen tavannut sellaisia, jotka ei irtoa, jos painaa nappia ennen ulosvetäsyä.
     
  16. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Juu tosiaan, akseli lähti irti ainoastaan valot päällä-asennossa.
     

Kerro tästä muillekin!