Miten saisi korjattua vääntösauvojen kiinnityksen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja sectoid, 7.5.2010.

  1. sectoid

    sectoid Gearhead

    Tilanne on tämä kaikessa vittumaisuudessaan. Miten tuollaisen saisi korjattua?
    [​IMG]
    [​IMG]

    Pitäisi ainakin saada toi palkki tuohon pohjapeltiin asti kiinni että sen saisi siihen hitsattua. Yritettiin lekalla hakata hetken aikaa, mutta ei toi palkki antanut periksi. Kokeiltiin myös käyttää tunkkia sekä auton omaa painoa hyväksi kun oli vielä vaihdelaatikko ja moottori paikoillaan. Ei auttanut sekään.
    Saako tollasia palkkeja jostain varaosina? Teettäminen maksaa varmasti ihan liikaa. Pitääkö ottaa rälläkällä palkki irti ja hitsata paremmin kiinni? Tässä kävi juuri niin kuin pelkäsin. Luin täältä joskus että noita kiinnityksiä on hajonnut. Onko auto valmis romikselle? Vittu kun vituttaa. :mad:
     
  2. MAX WEDGE

    MAX WEDGE 1st gear

    Löysää sieltä tukivarresta ton sauvan säätöpultti ja hakkaa tai tunkkaa sit kohalleen,ja hitsaile kuntoon ?
     
  3. sectoid

    sectoid Gearhead

    Säätöpultti on löysätty kokonaan. Pyörätkin roikkuu ilmassa joten ei kai noissa sauvoissa pitäisi olla jännitystä paljoakaan?
     
  4. palotila

    palotila Gearhead

    Onko toi e-body? Auto metal direct tekee uusia "torsion bar crossmember", hintaa näyttäs olevan noin 400$.
     
  5. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Rotke ei ole koskaan valmis romikselle. Eiköhän tuostakin selviä migillä. Jos tarviit 2 tai 3 mm pellinkappaleita niin heitä YV:llä.
     
  6. rakkari

    rakkari 3rd gear

    mitäs dartti maksaa ostan sen takas itelleni,, ps,ei tartte sun hitsailla.. 8)
     
  7. mke77

    mke77 Gearhead

    laikkaa auki, ja korjaa kunnolla..ja vahvista samalla!!

    ei se tarvii ku yhen viillon, tunkkaus, hitsaa kiine ja vahvista!! kyl se rauta "väsyy" kun ain o kauhia vääntö päällä
     
  8. sectoid

    sectoid Gearhead

    Onko tosiaan sun vanha auto? :) Ainakin kaverin pihalla oli käynyt joku edellisistä omistajista juttelemassa.

    Auto on Dodge Dart vm 74. Peltiä, hitsauskone ja muut laitteet löytyy kaverilta/auton toiselta omistajalta. Tossa tutkittiin sitä kiinnityskohtaa niin sitä on näköjään jo aikaisemmin hitsailtu ja peltiä lisätty. Se palkki ei anna periksi tosta varren oikealta puolelta yhtään. Pitäisikö se leikata auki vääntövarren molemmilta puolilta?
    Itse en edes osaa hitsata, mutta kyselen silti täältä neuvoja sekä ideoita. Kaveri joutuu tekemään suurimman osan likaisesta työstä. Itse yritän hiukan opetella siinä sivussa. :oops:
     
  9. rakkari

    rakkari 3rd gear

    joo mä sen ostin joskus åbo raggareilta pois, oli ollu niil laulu autona, oli osto hetkellä aivan karmiassa kunnossa matta mustana ja potkittu piloille, sillon tein sen uusiksi melko peruustellisesti 3 ovee, puskurit, lokasuojan, pelkurin takakyljen, katon oikasin ym laittelin ja tietty maalasin koko auton alkuperäis tyyppisen vihreäksi... niin ja kasikoneenkin silloin siihen laitoin+ kasin etu kelkan, mottina oli kokonaan laitettu360cid ja 727 loota,, tälläsenä sen sitten myin jonnekkin kouvolaan, oli aika nätissä kunnossa silloin kun myin.. joo tos muistaakseni viime kesänä marttilas kun ajelin niin näin tän auton erään verstaan pihalla ja poikkesin jutustelemaan,,
     
  10. JTE3

    JTE3 Gearhead

  11. sectoid

    sectoid Gearhead

    Joo eli olet käynyt kaveriani moikkaamassa saman verstaan pihalla missä autoa yleensä korjataan. :) Maailma on pieni. Tosiaan käytiin se kouvolasta asti hakemassa trailerin avulla koska auto oli melko kovia kokenut. Ei pystynyt ajamalla tuomaan. Alusta oli/on melko paskana joten työtä riittää vielä paljon. Pellit on tarkoitus suoristaa ja ruosteet korjata pois. Maalausoperaatiokin on vielä edessä. Toivottavasti ehditään vielä tän kesän aikana ajelemaankin. Juhannuksena olis mukavaa kiertää ympäri lääniä.

    PS: JTE3 Kiitos linkistä. Pitää tutkia asiaa josko myisivät tänne suomeenkin. Jos olisi piirustukset niin tuollaisen saisi varmaan tehtyä/teetettyä melko helposti.
     

Kerro tästä muillekin!