miten subbe vetää

Ketju osiossa '4x4', aloittaja 5.7 olssi, 4.2.2009.

  1. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Moi,onko 95v 6.5l subbe käytännössä 2 veto eli vetää ristiin taka/etu vai mitenkä on 4 veto.Lukitseeko etuperän molemmat akselit.ja onko takana jokin kitkalukko.Kiitos
     
  2. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    Takalukko on optio ja käytännössä välttämätön,ilman sitä on just toi kaks vetoinen
     
  3. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Vaikka se on periaatteessa vain 2-vetoinen niin kyllä sillä pääsee sellaiseen paikkaan jumiin mihin taka- tai etuvetoisella ei pääse lähellekkään :rotfl: .
    Vaikka 203lootainen blatseri on ilman keskilukkoa vain 1-vetoinen niin silläkin pääsee todella pahaan paikkaan ja 1-vetosella taka- tai etuvetoisella ei pääse lähellekkään.
     
  4. Jza

    Jza Gearhead

    Eikös se ton taka"lukon" ansioista lähentele peräti 3 -vetoista :rotfl:
     
  5. kane

    kane 1st gear

    Jos vertaa jotain Eaton(?) tai Lock-right "lukkomurikoita" tommosen Subbe/pickup alkup. lukkoperään niin mitä selvimmin parempaa noissa on vs alkuperäinen? Eli toisinsanoen onko alkup. kehno... aikahyvin se nappaa kiinni kuitenkin.
    nimim. ei mitään kokemusta jälkiasennusmurikoista
     
  6. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Ei ole kitkalukkoa, vaan käkikellolukko, jos lukko on varustelistalla. Eli koodi G80.
     
  7. Jza

    Jza Gearhead

    Ja pitikös siihen nyt laittaa lisäainetta vai ei? Eräskin threadi aiheeseen löytyy ja jokainen näyttää päättyvän eri vastaukseen :rotfl:
     
  8. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Käkikello - eli gov(enor)-lock ei tarvitse lisäainetta. Se lukittuu mekaanisesti keskipakovoiman ohjaamana kynsillä. Netin syövereissä on oiva animaatio kuinka moinen toimii.. Jota en löydä tähän hätään.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Mulla on pikupissa 14bolt fullfloater ja levylukko ihan orkkisasennuksena :eek: .

    Eli siis part time 3wd :rotfl: .
     
  10. Hatsku

    Hatsku 2nd gear

    mulla löytyy tuo varustelistasta ja on tarkastettu myös peräkopan alta :D
     
  11. Ck

    Ck Gearhead

    Se vetää neljällä pyörällä tasan siihen asti kun se lyö tyhjää, sitten joko kolmella taikka kahdella. Muutenhan riittäs eteen 1 vetari ja taakse 1 vetari.
    :rotfl:
     
  12. mke77

    mke77 3rd gear

    :rotfl: tää on hyvä!

    ite olen noihin "käkikello periin" laittanu ihan GL5 80/90 peruskamaa, ohuempaa ei viitti laittaa kun tuppaa toikin tulee joka lävestä ulos!
     
  13. Hatsku

    Hatsku 2nd gear

    onko toi sit se harva perä :rotfl:
     
  14. Jza

    Jza Gearhead

    Vissiin joo. :rotfl:

    Ei se ainakaan aavikkoperä ole, kun sinnehän vissiin pitäs laittaa hiekkaa ja kamelinp*skaa?
     
  15. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Asiasta kukkaruukkuun, eipä taida paljon muita olla oikeita 4x4 kun osa land cruisereista, G mersut ja vissii uudemmat range roverit..
     
  16. mke77

    mke77 3rd gear

    :rotfl: :rotfl:
     
  17. rkr

    rkr 3rd gear

    Toihan toimii ihan niinkuin eaton, ettei vaan olisi kyseisen firman valmiste. Volvoissakin on eatonia käytetty tehtaanlukkoperänä.
     
  18. hyeena

    hyeena 1st gear

    http://www.eaton.com/EatonCom/Markets/Automotive/ProductsandSolutions/Differentials/index.htm

     
  19. hyeena

    hyeena 1st gear

  20. WTF

    WTF 1st gear

    Tommonen käkikello on aika mielenkiintoinen pelkässä takatuupparissa, aja auto auto etuperin jonnekin esim. luminen / liukas pinta ja yritäppä pakki päällä päästä pois sieltä...
     

Kerro tästä muillekin!