Mites kesä meni?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja chevelle 75, 10.10.2005.

  1. chevelle 75

    chevelle 75 1st gear

    Ittellä auto oli valmis jo huhtikuun alkupuolella ja valmis ajoon. Tuli sitte särettyä kone.
    Nyt on taas kunnossa mutta eipä ole paljoa kesää jäljellä.
    Jäi ajelut melko vähiin.
    No kävis katsastaan auton valmiiksi niin eipä ole sitä stressiä keväällä.
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Tapahtumat käytiin käytticsellä, johon vaihdettiin mm. pakoputkisto, laturi, jäähdytin, kaasari, neliö peltiä, kilo kittiä ja 10 kiloa tinaa, renkaat, vanteet ym pikkufiksejä joka viikonloppu ettei harrasteautoihin tullu koskettua oikeastaan koko kesänä. Näin tää aina menee. :)
     
  3. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Taisi mennä mullakin samoissa merkeissä?
    Remontista toiseen :eek:
    Nyt viä kun sais ton tehotartin vängerrettyä alle...?
    3 kesää on ny menny saman kaavion mukaan:ajokm:1000-1500/kesä
    ja seisottu "oottelemassa" osia tai korjauksia?
    Eli V...N TYYPILLINEN kesä takana :mad:
    Noh...jospa sit ens kesänä??? :(
     
  4. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    :rotfl: ...Tämä kesä meni niinku kesät yleensä on menny...Vanhalla harraste/käyttöautolla kurvaillessa ilman ongelmia...oli sitten alla voortti tai servoletukka...oli se sitten '50 tai '60 luvulta...Tosin talveksi löytyy työmaata.. :odroll:
     
  5. WTF

    WTF Gearhead

    Sain auton syyskuun alussa kasaan. :D

    Onneks tuo on nelikko niin voi kurvailla talvellakin, jos siltä tuntuu.
     
  6. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Royal Monaco:
    Jarrurummun sorvauksen jälkeen leima papereihin. Tehostaja piti tilata Jenkeistä. Jäähdytin tulee ennen lumia. Muutoin pelittänyt OK.

    SG-Camaro:
    TB-solenoidi jäi jumiin, sytytti tulipalon kojelaudan alle ja tuhosi johdot. Laatikon öljynsuodatin tippui, kakkosen pakka kärysi. Saman remontin yhteydessä huomasin yhden neulalaakerin kehässä murtuman. Takaiskarit sökönä, Koni. Vuosileiman perusteella vuodelta 64 :eek:

    Scania-bussi:
    Toimi koko kesän kuin junan vessa (se vanhan mallinen)! Katsastuksessa huomattiin, että takajousituksesta on norra poikki. Lisäksi persöljyä valunut jarrukengille, ei pitänyt jarrut, ei....

    Summa summarum: Hieno kesä!!!
     
  7. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    auto ajoon 1.4. ja heti hitsausurakkaa aloittamaan -> paikkamaalattuna ajelua sinne kesän parhaille helteille asti jolloin seisoin about kuukauden kun hioin kylkiä ja lavaa pellille -> paikkamaalaus muuttui puolenauton maalausurakaksia. sitten taas puoliksi maalatulla autolla ajelua http://cruising.dyndns.ws:8000/html/camino3.htm , öljyjen vaihtelua, 350cid koneen osto ensikesän rientoihin -> http://cruising.dyndns.ws:8000/html/joniburns.avi pakko oli testata että palaako se entisellä, no paloihan se -> perän tarkistus -> kaikki OK -> viikonloppuna seisontavakuutukset päällä viimeiset ajelut kohti säilöntäpaikkaa ja sinne tallin uumeniin pressun alle odottelemaan ensikesää :)

    nyt sitten alkaakin tuon toisen caminon rakentaminen pikkuhiljaa eli päivitellään kuvia ja tietoja lisää tuonne www.elcamino72.tk
     
  8. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    miten kesä meni? :mad: :mad: :mad:

    buicki ei ole vieläkään ajossa koneen puutteen vuoksi... joskus se vähän harmittaa.

    v-rodi tuli hankittua korvikkeeksi keväällä ja se nyt vähän lohduttaa...

    pappamopokin piristi

    veneilykään ei ollut hassumpaa

    eli ihan ok kai sitten kaiken kaikkiaan, mutta silti auton puute sylettää.

    :argue: :argue: :mad:
     
  9. Sepi

    Sepi Gearhead

    Zephyr tuli nippuun melko vauhdilla sen jälkeen kun käyttiksestä meni laatikko ja piti saada kiesi alle... Startti temppuili välillä, muutenpa pelasi hyvin ja taisi mittariinkin pyörähtää n. 8000Km... Eli kesä meni aika helkutin hyvin!
     
  10. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Koeajot+katastus+kaks päivää ajoa ja remonttiin loppukesäksi.

    Syy: kaasari tukossa
     
  11. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Camaro toimi kuten 16vuotias käyttöauton "vanhus" vaan voi toimia...tosin elokuun alussa tuli sulatettua kumit lopullisesti asfalttiin ja laitettua komero pukeille...noh..ensikesänä voimakkaampana ja alustaltaan rata-automaisempana...
     
  12. sami

    sami Gearhead

    kesäkuun alusta heinäkuun loppuun kaikki viikot korjattu hudsonia tai cädiä et pääs taas viikonlopuks reissuun. Aina oli sunnuntaisin selvillä mitä saa tehä seuraavat arkipäivät :-? . Ei jääny yhtään tapahtumaa vian takia käymättä.
    Paitsi harvest run mut bilika oli jo muutenki seisonnassa.
    Hyvä kesä.
     
  13. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Impala pelas kun buikki, pari viikkoa tuli käyttöauton puutteessa ajeltua ihan normaaliakin ajoa. Muuten ei kovin moneen tapahtumaan tullut lähdettyäkään eli kilsat jäi kohtuullisiksi taas tänäkin vuonna.....

    Streamlinerin rassasin käyntikuntoon ja jonkunlaiset jarrutkin oli hetken jotta pääsi hieman kokeilemaan 40-luvun fiiliksiä, sitten se vaihtoikin parempaan kotiin.

    Käyttis-astro tuli jenkeistä ja on palvellut mukavasti jo melkein 5t mls, pientä huoltoa ja ruostesuojausta on pitänyt ehdä ja lisääkin pitäis vielä tehdä. Ja jos vaikka hieman tuunais..... :oops:
     
  14. Sancho!!

    Sancho!! 1st gear

    No joopati joo nääs.
    Miulla meni kesä kohtuu hyvin. mopo pelas ja sai mopokortin.
    Tosin ei kesä nyt niin hyvin voi mennä. chevy oli ja meni. Kukaan hullukaan ei vaihtaisi raisua jenkkiin. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :oops: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :oops: :cry:
     
  15. Sancho!!

    Sancho!! 1st gear





    Siis tuo burnis oli 305 koneella höystetty?
    Hyvin tuntuu palavan...
     
  16. Sancho!!

    Sancho!! 1st gear

    Noi voi hitsi
     
  17. Selli

    Selli Gearhead

    Hyvin meni mullakin kesä.Tuli kierrettyä vähän sielläsuntäällä tapahtumissa.Auto pelas ihan kivasti.Talliin viedessä katkesi kardaani tuhoten aikalailla piiliä joten talkoita riittää....
     
  18. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Taloa rakentaessahan se meni. Muutama tapahtuma käyttiksellä läpi...
     
  19. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Jep. Minä sain auton ajoon elokuun alussa. Sitten tuli kansirempan paikka ja nyt sain vasta sen kuntoon. Meni "vähän" persiilleen tuo kesä.
     
  20. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ajellessa ja korjatessa se meni. Tais olla maaliskuussa kun otettiin katiska liikenteeseen ja sitten ajeltiin, cruisingeissa käytiin jne. Mutta tossa sairaskertomusta miedän kesän varttimailin ajeluista.

    Eka kisa Löijyllä oli fyyran kevätkisat jotka meni ihan ok, bracketissa lajittelun kolmas ja putoominen ekalla rundilla. Ajaminen sujui ihan suunnitelmien mukaan ja auto toimi hyvin, joten ei voi valittaa kun vastustaja oli parempi.

    Seuraava viikonloppu WCC avauskisa porissa, Rallilla liikenteessä. Helvetin kylmä ja kova tuuli. Lajittelun kakkonen ja pudotuskisan voitto vaikkei gummia oikeen saatukaan pitämään.

    Seuraava viikonloppu, V8-GTI päivät alastarolla löijyllä, taisin ajaa kaks lähtöä ennenku tuli koneesta öljyt pihalle yhden jakopään pultin irrottua. Onneks niistä toinen meni edes jollain lailla.

    Hyvinkään kisojen aikaan viikko ennen juhannusta landella talkoissa, Seba lähti ajamaan löijyllä. Soittaa kun olis pronssilähtö edessä, laite ei oikeen oo mennyt ja lootasta öljy loppu, luistaa. Sano jättävänsä kolmoslähdön väliin, että pääsee vielä himaan ajamalla. Lootaan uudet levyt, vanhoissakaan ei ollut vikaa, öljy ihan palanut. Mihinhän ne öljyt katos? En mä tosin ollut niitä ikinä tarkastanutkaan, edes silloin kun ne ekan kerran sisään laitettiin.

    Sit onki taukoo ja familisexuee, lomailuu.

    Heinäkuun lopulla Rockraceen viroon Löijyllä. Säät ei suosi kilvanajoa, ajot jää kahteen lähtöön ja hyvä niin mun kannalta, luokan voitto. Lootasta kadonnut öljyä, syylliseks löytyy lootan joukki jossa rihlojen takapään proppu on kadonnut, öljyä on päässyt kiihdytyksissä vuotamaan rihlojen kautta ulos. Vuodon tilkintä.

    Elokuussa burnout party salossa, ajan ite Rallilla ja Pale ajaa Loijyä. Eka lajittelulähtö vastakkain, Löijy savuttaa ihan dorkana. Laatikon kuori poikki. Vettä tulee ja kisa keskeytetään, tulokset ajettujen aikojen perusteella eli ykkönen luokassa. Myöhemmin kuivaa ja pääsee vetää vielä rallilla pari lähtöö, kuskin kuituovi hajoaa. Olin ollut huolimaton kardaanin kasaamisessa ja toinen etukuppi oli ristikosta irronnut, seurannut ravistus hajotti lootan. Kaivetaan käytettyjen osien aarrelaatikkoa ja laitetaan löijyn loota taas nippuun. Vähän arveluttaa kun venttiilikoneistokin halkes ja joutu ottamaan osia vähän erilaisesta koneistosta ja muokkaamaan sitä ehkä toimivaks. Toimii! Ralliin peltiovet kuitusten tilalle.

    V8-GTI päivä Löijyllä, eka lähtö, ei oo vetoa. Toka lähtö, ei mitään eloa joten auto trailerille ja himaan. Loota pois; se on OK. Turbiini? Ei auta kun lähettää tarkistettavaks. Äijä soittaa, ei vikaa, seuraa päänraavintaa. Finaalit olis vielä ajamatta ja sinne olis ilmottauduttu. Pari päivää ennne finaalia äijä soittaa ja sanoo, että turbiinissa onkin vikaa, sehän on ihan paskana. Ei oo varma saako kuntoon, löytyykö osia, tulee kuitenkin kisaa edeltävänä perjantaina takas "se voi lävähtää heti" saatteella. Kamat kasaan ja trailerille.

    Fyyran finaalit, eka lajittelulähtö ihan varovasti turbiinia kokeillen; tuntuu toimivan. Seuraavassa lähdössä sitten näytetään närhen munat, vähemmän rengaspainetta, renkaat lämpimiks ja viivalla kunnolla rundii alle, neljä tonnii jarru vasten; kyllä nyt pitäis lingota! Ja linkoo kanssa, auto hyppää ehkä auton mitan ja loota oksentaa kunnolla. Viime viikolla vaihdettu kardaanin ristikko pettää, hajonneiden listalla lootan joukki, lootassa kaikki ulosmenoakselin alusta eteenpäin, suuri osa asvaltilla. Nyt riittää ajamiset tältä kesältä. Henski onneks hoitaa kisan Rallilla kotiin.

    Virossa olis finaalit olis reilu viikon päästä, pitäsköhän kuitenkin tonne mennä kun näyttäis olevan pisteissäkin kakkosena, vaimo kyllä sano, ettet mee? Kotijoukkojen komentaja antaa luvan mennä kun oon ollut yhen viikonlopun himassa, enkä emmi! Ei kun lootan torso pois ja taas kaivellaan aarrelaatikoita, tarvittavat osat löytyy ja kamat nippuun. Perjantaina puolilta päivin lähtö ja aamulla vielä parsitaan kasaan, oiotaan pohja ja penkin kiskoja sekä paikataan lattian reiät mistä lootan osat oli yrittänyt morjenstaa.

    BHRA finaalit, Haapsalun lentokentälle perjantai-iltana, virvoketta ja baariin. Lauantaina eka lähtö on liukasta, kaikki kuitenkin toimii. Ilokaasutkin olis mukana, pitäis vaan vetää bensalinja solenoidille. Ehkä jossain vaiheessa. Lajittelun kakkonen, Patis kaasuilla ykkönen mutta kärsii pito-ongelmista välillä. Sunnuntaina eka rundi pötköö vastaan; sehän menee lujaa 11.6! Tokalla sarjaa johtava Avo vastassa, yrittää tehdä ennätystä joten annan Avon ottaa paremman radan. Avo saa uuden ennätyksen, meitsi finaaliin. Ei sitten tullut niitä kaasuja laitettua, no tarkka lähtö ja voitto himaan. Ja niin käy kuten aina täällä, että punalamppu paistaa kuusessa, Viron valot on ihan erilaiset kun Suomessa ja ne pitäis kyllä joskus opetella. No, kakkossija kisassa ja kakkossija sarjassa, ei toi huono oo. Varikolla paikalle peruuttaessa auto jää jumiin. Uus yritys ja nyt toimii? Tallinnassa lautat on peruttu tuulen takia, hirveellä tuurilla saadaan paikat aamun ekaan lauttaan, loota pitää ääntä elukkana ja kuolee hotellin ahtaalle parkkikselle. Ei liiku taaksepäin senttiikään. Ei kun kardaani irti ja tuupitaan auto valmiiks keula menosuuntaan ja kardaani takas. Lootasta varmaan planeetta hajalla, jos niin niin sen pitäis kyllä kolmosvaihteella toimia. Ja onneks toimii kanssa, päästään himaan. Saatana, seuraavakas otetaan motti irti ja tungetaan loput johonkin suohon odottaa aprempia aikoja, mutta ainakaan kuukauteen mä en edes kuse tohon autoon päin.

    Viikko eteenpäin tallilla muita hommia jotka peruuntuu, josko sen nyt purkais sitte. Loota irti, mitähän siellä on? No planeettahan se, aarrelaatikon kimppuun ja sieltä lähes uuden veroinen planeetta tilalle ja kasaan, vielähän on vakuutus voimassa pari viikkoo ja liikkuuhan kotelo omin voimin sentään sujuvammin kun tuuppaamalla j avieläolis cruisnkia sun muuta.....
     

Kerro tästä muillekin!