Mitkä Chevyn kannet nää on?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Skigu, 18.6.2022.

  1. Skigu

    Skigu 2nd gear

  2. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Äkkiseltään katottuna 267 tai 305 kannet, tuota valumerkkiä on ainakin ollut 354434, 367450 ja 14014416 kansissa, toi viimeinen on ainut mikä on taltioimisen arvoinen, noi 2 ensimmäistä on pieninaulaisia saastekansia.
     
  3. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Haaveis olis, että ne olis 416 kannet, mut päädyt ei ihan vastaa kaverin 416 kansia. Kannet siis autossa kiinni, ni ei pääse tutkiin tarkemmin.
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  5. 3964

    3964 3rd gear

    Toi 416 on hyvä kansi matalapurkkaseen koneeseen pienenpalotilan ansiosta.
     
  6. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Mistä ton nyt siis erottaa tosta päädystä ettei ole esim 450 kansi?
     
  7. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Ei oikein mistään, sitä valunumeroa täytyy koittaa tavata sieltä venttiilikopan alta, niissä 416:ssa, mitä mulla on ollut on ne numerot olleet ihan luettavissa, mutta jos ne on tunnistuskelvottomia, niin koita laskea onko niissä 6 vai 8 valunumeroa.
     
  8. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Kyl ne näyttäs olevan 376450 kannet. Noi on sit vissiin 60cc palotila ja 1.72 imuvenalla. Saa tarjota jos joltain löytys jotku paremmat kannet täksi käseks.
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Laitoin kerran 350 koneeseen jossa olivat nämä tehtaan monttumännät ja 76cc 462624 kannet,262 motin 58cc kannet joissa olivat aivan nämä pienimmät naulat.
    Kuvittelin että nouseva puristus ja Summitin lievä virinokka olis ollut tie autuuteen....
    Ei ollut.Ei vastetta osille.
    Olis ollut fiksumpaa vaan viskata sinne Comp 268 nokka ja olis pelannut paremmin.
     
  10. janihei

    janihei Gearhead

    Ei se puristus taida olla kaiken ao vaan virtaus. Nykyiset nokka profiilit tekee hyvin puristuspainetta vaikka ruttua olisi vähän, koska imuventtiili sulkeutuu niissä aikaisin verrattuna vanhempiin nokkiin. 1 pinna ruttua nostaa tehoa keskimäärin 3.5%. Toki ala rekisteriin voisi kuvitella joissain tapauksissa tulevan enemmän suhteessa huipputehon nousuun, mene ja tiedä
     
    Muokattu: 19.6.2022
  11. HT

    HT Gearhead

    Tähtäsitkö miten hyvin eps 2701 imusarjan ja noiden kansien kanavat osuu kohdalleen?
     
  12. max

    max Double Gearhead

    EPS 2701:n kanavat/kanavan suut ovat isommat kuin missään vakioissa pikkuletukan kansissa lukuun ottamatta jotain Bow Tie kansia.Korjatkaa jos puhun höpöjä.
    Esim.nuo 462624 kannet EPS:sän kanssa tuottavat rappua.Se on sitten toinen juttu mitä se sit haittaa kun ei ole kyseessä mikään Race Engine.
    Jättäisin silleen,enkä varsinkaan muotoilisi kansien kanavista mitään trumpetteja,on tärväämistä mitä myönnän joskun nuorena tietämättömänä tehneeni.
     
    HT tykkää tästä.
  13. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kun imusarjan kanava on suurempi kuin kannen, niin kyllä sen kanavan suun voi kohdistaa imusarjaan.
    Eri asia taas on kun joskus näkee että sekä kannen että imusarjan suut on avarrettu jonkun ison tiivisteen aukkojen mukaan, ja tuloksena on kaksi "trumpettia" vastakkain.
     
    HT ja PauliR tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!