Mitkä koneenkorvat vaniin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tw, 2.2.2005.

  1. tw

    tw 1st gear

    Olisko kenelläkään käsitystä minkälaisilla tahi minkä vehkeen mootorikiinnikeillä saa 350 dx:n kiiinni -88 vaniin misä on ollu 6,2 diesel alunperin. Chevyn korvat on tyystin erilaiset kun Oldsin ja lohkojen leveydessäkin kiinitys kohdalta on n.15cm eroa.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikö kenelläkään tosiaan ole mitään hajua asiasta käytännössä? Ihmetellä täytyy kun juttua "väärien mottoreitten" asentamisesta ko. vehkeeseen riittää toisaalla 15 sivun verran. Monella on kuuleman mukaan DX vanissaan ja hyvin toimii eli jollain sen on joku sinne kiinnikin saatu. Tietäs vaan kuka??
     
  3. Pex

    Pex 1st gear

    Eli kaupasta ostamaan moottorin kumityynyt, ja purkaamolta kysymään moottorin korvakkeet. Sitten poikkipalkkiin tehdään "peti" moottorin korvakkeille. Kumit kiinni koneeseen ja pata paikalleen. Itse tein pikkariini sen pedin käyttäen hyödykseni vanhaa lohkoa. Sen sai ujutetettua laatikkoon kiinni, ja oli helppo hakea korvakkeille paikka.
    Vanissani on tehty korotuspalat 5 mm levystä, ja näihin korokkeisiin on pultattu koneen korvakkeet.

    Tämä homma vaatii omatoimisuutta, koska vanissa ei ole ollut saatavana 5,7 rieseliä.
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Näinhän ne väittää mutta kuulemma kuitenkin on. Mutta siitä sen enempi väittelemättä, alkuperäiselle kysyjälle kysymys, että onko kaikki tarvittavat paperit hommattu? Kun saattaa noiden päästöjen suhteen tulla ongelmaa jos oikein virallista muutoskatsastusta meinaa tehdä.
     
  5. tw

    tw 1st gear

    No niin, löytyyhän sitä vinkkiä kun vaan jaksaa odottaa. Kiitos vaan ensimmäisitä. :D

    Pex: Sullako on ko. kombinaatio oikein olemassa? Pistätkö yht.tietosi vaikka yv.nä niin tulisin oikein kattoon mallia. Hommat on nyt siinä vaiheessa että, kone on valmiina pukissa ja auto, laatikko, Oldsin, ja Chevyn korvat/pukit siinä vieressä odottelemassa yhteensulautumista. Mikään ei vaan oikein sovi toisiinsa. Vähän visioita tarvis. Pikkariinhan on olemassa valmiit pedit Oldsin korville menevät etupalkista runkoaisan päälle ja niin ollen ei sovi sellaisenaan nekään Vaniin.

    Toyopet: Katsastusäijät ei oleet kiinnostuneita asiasta juurikaan kun kone vaihtuu vaan pienempään versioon samasta aiheesta. Kunhan savut on alle 3 turbolla ja 2,5 ilman niin ihan sama mikä nokikone on sisällä sano ukko.
     
  6. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    VANI Olssi

    Mä vaihdoin meidän vaniin toissatalvena Oldsin 350 cid pensan edellisen Chevy 305 tilalle. Malliin koneen lohkon kylkiin sopivat raudanpalat pulteilla kiinni kone paikalle ja loput pellinpalat allepäin heppiin kiinni. Osat irti ja viilapenkissä loput saumat kiinni ja eikun katsastamaan. On muuten samallaiset tyynyn kannakkeet 350DX:ssä.
    Wagoneerin kanssa sama operaatio aikoinaan ekana valametin 411 pois noukalta (maatalous polttoaineella ei ajeta meidän perheessä) suara kuutonen tilalle. Ei ollu alkuperäisiä tyynyjä joten pellinpaloja lohkonkylkeen jne hyvä tuli. Voimaa ei riittänyt joten homma jatkuu ja Olds 350 cid tilalle pientä sovittelua jakolaatikon kanssa jne.Ja ainakin täälläpäin ovat kelvanneet katsastuksessa (5mm pelliä) muutenkin itsetehdyt osat ovat mielenkiintoisia valmistaa.
    http://www.netikka.net/mikko.miettinen
     
  7. Pex

    Pex 1st gear

    You can call me Mr. 350 diesel..... 8)
    Juu, vanissa ja pikkarissa on molemmissa 5.7 riisseli.
    Mä pistän yv:n myöhemmin, ny on perjantai, ja ILMEISESTI sunnuntaina olen niin selvä että kannattaa tulla tallilla poikkeen... :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Tutustu sillä välin noihin kotisivuihini.
    Let that smoke roll!!!
     

Kerro tästä muillekin!