mitkä olis hjyvät äänenvaimentimet?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja maverick, 6.10.2005.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Se mitä mä olen kuullut mopemanin autoa, niin se on suhteellisen hiljainen kulkuunsa nähden.

    Kuullostaa ihan vanhainkodin leipäkoneen suhinalta.
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mopemän: Rallistartti = Rallit starttausäänet!

    Noissa flowmastereissa ei tosiaan ole villoja, joten eivät kulu eikä saundit muutu. (ennekuin lopulta ruostuu pilalle??) Mutta täytyy myöntää että noi mun auton äänet oli liian kovat pelkillä floumastereila(30series), hirvee bassotus kabiinissa. Simonssin 3" läpivirtauspöntöillä äänet putos just sopiviks. Siis nyt on sekä floukkarit että simonssit, 4 pönttöä yhteensä.
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jos siinä on se paljonpuhuttu voileipämoottori??!! :)
     
  4. pena

    pena 1st gear

    Laitoin omaan 3.5 tuuman rosteriputket ja Big Applet,mahtaneeko olla konttorilla mahdollisuuksia leimaan ilman lisävilloja tai palikoita?
     
  5. Make2

    Make2 3rd gear

    Mulla on Chargerissa 3 tuuman applet ja suoraan kuljettajan kohdalta kyljestä ulos. Kyllä se ääni suht siedettävä on alle 3000 kierroksen. En muista mistä ostin kun siitä on jo melkein 10 vuotta aikaa mutta kyllä ne Suomesta tuli. Olisko ollut American Import.

    Katsastuksessa ei ole minulla ollut ongelmia sillä eihän sitä ole pakko alkaa polkemaan siinä konttorin pihalla. Matala chip paikalleen MSD:hen ja silleen. Katsastusmiehet taas eivät uskalla paljon polkea ettei mene seinään. Ajaavat testilenkin yleensä aika tyhjäkäynnillä. Aikoinaan 15 vuotta sitten edellisellä omistajalla muuten jäi vanhoilla Appleilla kiinni äänistä kun kuulema aseman päälikön ikkunat helisi kun kävi pihalla tyhjäkäyntiä. Jotain sinne tungettiin että meni läpi mutta en muista enää mitä :oops:
     
  6. always bb

    always bb Gearhead

    onko kellään kokemuksia noista amworks,in vaimentimista katellu vaan että sillä olis tuollaiset täysin pyöreät ja pitkät mallit tulis kylkiputkiksi.
     
  7. gremlin

    gremlin Gearhead

    3'' pyoreita Appeleita kaytin monta vuotta ja hyvin kesti. Asialliset matalat aanet. Halkaisija tosin on hiukan iso jos on kovin matala auto, olisko ollut 16cm :odroll: Oliskohan nykyaan mallistossa 3'' ovaali malli myos, tai sitten ei :wink:
    Tais muuten olla Martelius joka teki Applelle ponttoja jossain vaiheessa???
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Rallissa on noi big applet. Sen perusteella väittäisin, ettei kauheen lähelle konttoria tarvitse niillä mennä.
     
  9. Mefirst

    Mefirst Gearhead

    Omassa Mopessa ois 2" TTi headerssit, 3" putket X:ällä ja Dynomax Turbo Flow vaimentimet..

    Ihan hienot sävelet ne lykkää pihalle, tosin en ole vielä päässy kadulle kokeilemaan, mutta uskon kyllä että sävelet rittää laukasemaan autohälyttimiä ihan mukavasti 8)

    /Tomppa
     
  10. maverick

    maverick Gearhead

  11. KooKoo

    KooKoo Gearhead

    no nuo bulletit on ainaski, niinkuin koosta voi päätellä, lähinnä uskon asia. Ainakin voi sanoa, että onhan siellä vaimentimet. Hiukka madaltaa ääntä, mutta vaimennusteho tosiaan meleko heikot. Laitoin nimittäin omaani toisiksi resonaatioiden vähentämiseksi, mutta ilmeisesti olis pitäny tuupata ne aivan putken päihin..... tai sitten siirtää noi applet sinne...
     
  12. maverick

    maverick Gearhead

    ups,tuli vähän väärä linkki, tarkotin ovaali race malleja kylläkin.
    ONKS NÄISTÄ KOKEMUKSIA 3" OVAALI MALLIA Dynomax Race Mufflers Ultra Flo Welded ,WLK-17220. http://www.dynomax.com/race.stm
     
  13. Tami

    Tami 1st gear

  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    En tiedä miten nykyään, mutta markkinoille tullessaanhan toi "säädettävä" Super trapp oli kova juttu. Sittemmin erilaisissa testeissä mitattujen tulosten perusteella ne söi tehoa melko mukavasti jos niissä oli mitään äänenvaimennusta.

    Noita ultra flow vaimentimia ameriikkalaiset käyttää aika paljon katukilpureissa. Ei paljoa haittaa menoa, mutta ei kuulemma järin runsaati vaimennakaan ainakaan noi pyöreet. Ovaalit voi olla tehokkaammat vaimennuklsen suhteen, mutta varmaan painaa pikkasen enempi.
     
  15. laakkius

    laakkius Gearhead

    Noi on Simonssin pönttöjä, noista se isoin 500mm soikea omaa hyvän vaimennustehon.
     
  16. gremlin

    gremlin Gearhead

    Pistin Buelliin tommosen saadettavan supertrapin, varttimaili aika putos 12.01;sta 12.42;een :mad: putken ja kaasarin saatamisella paasin lopuks 12.18 :eek: Hirveeta sontaa :wc:
     
  17. napa

    napa 3rd gear

    minä aion ainakin olla niin säästäväinen, että teen vaimentimen itse tuohon V6 koneeseen , eipä sen nyt tartte tietysti katsastuksesta läpi mennä, mutta mukavempi se on radallakin ajella, kun ei mee itseltä kuulo :p (jos se sitä kaipaa, kai se turbokin vaimentaa jo aika hyvin :odroll:

    eikö nuo kaupalliset "race" vaimentimet oo aika hinnakkaita kuitenkin (teen vielä mallia purettavan, eli voi vaihtaa villat tarvittaessa) rakentamisen/työn ilostahan näitä harraste autoja rakennellaan :wink:

    ainakin aikaisemmat "omavalmiste" vaimentimet ovat olleet aika tehokkaita äänenvaimentajia, syömättä kuitenkaan hirvittävästi tehoja, pituushan vaimentimessa on aika merkittävässä asemassa sen vaimennustehon kannalta, lyhyt ja paksu päästää aika paljon meteliä lävitseen.
     
  18. martiar

    martiar 1st gear

    Jos teet vaimentimet niin otappa esimerkkiä materiaaleista prätkä puolelta ..... siin alumiinia alumiinia .....
    Hieman luovaa ajattelua ja sen jäkeen dynoon vaan !!!!
    Se H-putki on jo aika aikansa elänyt ... dynotesteissä ei paljon apua niistä enää ..... vaan supistukset kollektoreihin ja sopivan mitan päässä vaimentajat ......
    Dyno on lahjomaton !!!! :wink:

    AM-Racing
     
  19. jukka63

    jukka63 1st gear

     

Kerro tästä muillekin!