Mitkä on hyvät tulpanjohdot?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 8.9.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kertokaas kokemuksianne mitkä johdot on olleet hyvät niin osais sitte hommata samantein hyvät mut mielellään kohtuuhintaset. Kone on jonkin verran piristetty isolohko ja narut pitäis nyt uusia. Perusacceleista oon kuullut haukkumista, entäs ne vähän vankemmat 8.8:t? Vai löytyykö muilta valmistajilta parempia ja siis kohtuuhintasia?
     
  2. Petteri75

    Petteri75 1st gear

    Bougicord

    Saabistit (ml. allekirjoittanut) käyttävät Bougicordin johtoja, jotka ovat tainneet olla alkuperäisasennuksinakin. Resistanssi on pieni (joku mittasi puolet Lucasin vastaavista) ja moni tyhjäkäynti- yms. ongelma on kohdannut korjausta, kun sytysjohdot on vaihdettu uusiin Bougicordeihin; og900 Saabit, erityisesti turbot ovat hiukan kranttuja osista - tykkäävät alkuperäisistä tai paremmista..

    Saabeihin (4 cyl.) maksaa 44-54e/sarja, maahantuoja Kaha Oy - kotisivuilta löytyy Bougicordin tuoteluottelo.[/url]
     
  3. Nova400

    Nova400 Gearhead

    Mulla on ollu ihan hyviä kokemuksia alkuperäisistä Standard-merkkisistä johdoista. Edullisia ja merkki/mallikohtaisina sopivat paikalleen ilman katkomisia ja liittimien puristeluja. Accelin 8mm:n siniset vastusjohdot palvelivat myös ihan hyvin muutamia kymmeniä tuhansia. Vaihdoin ne kuitenkin MSD:n super conductor-kierrejohtoihin sytytyksen päivityksen yhteydessä. Laadukkailta nuokin vaikuttaa ja hinta oli muistaakseni noin 60...70 euroa valmiille sarjalle, tosin pikkulohkoon. Isolohkon sarja saattaa olla hiukan kalliimpi, johdot lienevät pidemmät.

    Joo, ja nuo boudigorditkin kai toimii ihan hyvin. Mulla on semmoset kuutosessa ja hyvin pelaa. Boonuksena: näitä saa lähikaupasta.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Moi,

    nuo Standard- merkkiset johdot ovat muuten ihan ok, mutta minulla on ollut niiden kanssa sellainen ongelma, että tulppien vaihdon yhteydessä tulpan pään liitin liukuu pois johdosta ja jää tulpan päähän johtoa ulosvedettäessä. Olen yrittänyt tehdä asian "oikein", eli pyörayttää johtoa "johtotutistä" liittimen kohdalta kiinnipitäen( silloin kun se on mahdollista: on ahdasta)vähäsen ja sen jälkeen vetää johto irti, luonnollisesti tutista vetäen. Joskus liitin irtoaa johdosta , joskus ei. Mitähän mahdan tehdä väärin? Kertokaa joku viisas.

    Alkuperäiset GM- "merkkikohtaiset" johdot ovat kyllä kestäneet hyvin irrotusvaiheen, mutta en ole kyllä niitä koskaan ostanut, vaan pitänyt niitä vain siihen hetkeen saakka kun vaihtoo alkaa olla syytä.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    jos tulpanhattu lähtee irti poisvedettäessä, se on luultavasti liian lähellä pakosarjaa..
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Moi,

    onhan ne kohtuu lähellä peltisarjoja, mutta konstruktio on ollut sama alkuperäisiäkin johtoja käytettäessä, jolloin irtoamistea ei sattunut.
    Mitä tarttis tehdä?

    Se kyllä auttoi vähän- muistan nyt- kun hioin tulppien päistä matalemmaksi olaketta, jonka alle johdon liittimessä tule jousipidike lipsahtaa johtoa asennettaessa. Keino ei kyllä tunnu ihan kivalta, vaan vähäsen turhalta hommalta.
     
  7. Pikku Musta

    Pikku Musta 1st gear

  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Accelin itsekasattavissa on se ongelma, että ne pitää tehdä kunnon pihdeillä ja mielellään tinata kiinni ja kukas sitä nyt tekee kun starttaus on enää tulpanjohdoista kiinni. Lisäksi tulpan ympärille tuleva pää hirttää varsin tehokkaasti tulppaan kiinni kuumetessaan. Vissiin siihen jotain rasvaa on, mutta ainakin itsellä huoltoaseman halpisjohdoilla on kone käynyt ihan hyvin kaikilla pytyillä, eikä tarvi rasvata, senkun irrottaa ja kiinnittää vaan johtoja kun tarvis on.
     
  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Accel 8.8 300+ 8)

    Huippujohdoissa on se hyvä puoli ettei käyntihäiriöihin tarvitse koskaan etsiä syytä johdoista.

    Noiden accellien mukana tulee työkalu ja vaseliiniä joten kasaaminen
    on lastenleikkiä.

    Ja jos epäilee hattujen hirttävän kiinni tulppiin niin tulpanpäihin voi sipaista hieman kuparitahnaa. Samoin kannattaa laittaa kuparitahnaa myös kierteisiin.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitos kommenteista, Accel 8.8 300+ :t meni sitten tilaukseen.

    T. topicin aloittanut
     
  11. veekasi

    veekasi Gearhead

    Accelin 300+. Yks miinus kuitenkin, ne ei kestä tulta :cry: , no ei kestä muutkaan, kun nuo peltisarjat(2") on liian lähellä johtoja ettei thermoteccikään kestä. Niissä tulee 11 johtoa paketissa(eli pari varajohtoa) ja myös rasva mukana ja varaosina saa uusia hattuja. Näyttävät kestävän hankaustakin tosi hyvin, kun on se johtojen veto pitkin konetta vähä niin ja näin, ettei muutaman vuoden ajon jälkeen oo minkään näköistä kulumaa missään.
     
  12. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Onko asia selvitetty, että onko johdot oltava hiilikuitua vai kuparia?
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tulpanjohdon pääasiallinen tehtävä on siirtää puolalla oleva enrgia tulpalle, sen hoitaa parhaiten perinteinen kuparijohto ilman ylimääräisiä vastuksia.
    Vastusjohdot vähentää radiohäiriöitä. Lisäksi jotkut haluaa että johdot näyttää hienolta (kallilta).
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    tulupanjohtimet

    Bougigordin ilotalon ruoskat ovat ehdottomasti parhaat.
     

Kerro tästä muillekin!