Mitkä peltisarjat 80-luvun gm farkkuun?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Ponu84, 18.8.2024.

1. Ponu84

Ponu84 2nd gear

Kotterohan on tollanen 84 parisienne chevyn 350 koneella ja tälläkin hetkellä on pitkät sarjat,mutta alkavat olemaan jo aika lahot ja repeämiä kollektoreissa ja putkien laipoissa,eikä nyt tuolta kuuklen kautta ole vielä löytyny sellasia mitkä varmasti kävisi,eli olisko jollain varmaa tietoa?

2. HT

HT Gearhead

Etsitkö nimenomaan pitkiä?
    Itse hommasin 84, sedan tosin, mutta keulahan niissä on sama, tuollaiset mid-length. Flowtech 31108FLT.

https://www.summitracing.com/parts/big-31108flt

Eivät ole vielä paikallaan, mutta summitin oppaan perusteella sopii, sekä muutamia nettitarinoita capricen rakentelusta lukenut ja niiden perusteella nuo sopii.

3. Catiska

Catiska Gearhead

Jos nykyinen pakoputkisto on tehty pitkille sarjoille, ei lyhyempiä kannata edes harkita. Pitkät toimii paremmin käyttöautossa, keskimittaiset hyvin harvassa moottorissa on optimit.

Ponu84 tykkää tästä.
  4. Ponu84

Ponu84 2nd gear

Joo kun nykyiset on pitkät niin ei tarvis alkaa putkien kanssa rassaamaan sen isommin..

5. TopyCa

TopyCa Gearhead

Pane omat (OEM) valurautaiset niin ei ongelmia seuraavan 20v aikana...
    Kabiinin lämmötkin laskee, ei hikoiluta kesällä. Ja meteli vähenee.
    Vääntö lisääntyy ja noin painavassa se on se mitä tarvitaan, etenkin jos on 'tomaatti aski, ja väännön tuntee pers'tuntumallakin.

Corvette'n ja muiden tehomallien "Pässinsarvet" parhaat.

https://www.castheads.com/faq/exhaust-manifold-faq/

6. max

max Double Gearhead

Olen kyllä vähän erimieltä,että OEM tyyppiset"halot"antavat paremman väännön kuin pienellä primäärillä varustetut peltisarjat jotka olisivat tähän todennäköisesti kesyyn 350 mottiin sopivat.

Fuselage ja Ponu84 tykkäävät tästä.
  7. Ponu84

Ponu84 2nd gear

Joo kyllä mä pitkien kannalla olen itekkin,ihan jo edellä mainitun putkisto jumpankin takia eikä tuo nyt muutenkaan ole ihan "perus"farkku

8. Fuselage

Fuselage Gearhead

Ei pärjää valusarjat pitkille tai lyhkäsille peltisarjoille alaväännössä.

Ponu84 tykkää tästä.
  9. Ponu84

Ponu84 2nd gear

Eikä valusarjat tule kysymykseenkään mutta kun varmaa tietoa en ole vielä mistään löytäny kenen valmistajan/malli olisi sopiva noihin niin sillä koko ketjun avasinkin

10. artsiracing

artsiracing Gearhead

Eiköhän sulle käy ihan nuo perus Flowtech 11100, jotka käy aika moneen. Hookerin 2451 taitaa olla sopivuudeltaan vastaavat.

Ponu84 tykkää tästä.
  11. max

max Double Gearhead

Mulla on Hookerin Super Compit 454 SS pikkiksessä.Niissä on 2 1/4 primäärit ja 3.5 kollektori eli aika ahtaat paikat kun mottikin lähes kiinni rintapellissa.
    Ei siis nyt aivan verrannollinen sun SBC asennukseen,mutta ei vaatinut minkäänlaista sarjojen pieksentää tai modaamista.Joka kohdassa riittävä ilmaväli rakenteisiin.Ovat ainakin tässä tapauksessa jaksaneet Hookerilla käyttää aikaa suunnitteluun että ovat Bolt-On osia.

Kerro tästä muillekin!