Mittarinvaijeri nostaa öljyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja bblock, 23.7.2010.

  1. bblock

    bblock 3rd gear

    Kaverin -77 Camaron nop.mittarinvaijeri nostaa laatikko-öljyä mittaristolle josta valuu (tiputtelee) rattiputkea ym. pitkin jalkatilaan :eek: Ei ola ennen kuultukaan tämmöisestä "vaijerin rasvaus varusteesta" eli mikä aiheuttaa,onko joku o-rengas tai mikä lie tiiviste mennyt laatikosta (th 350)
     
  2. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    laatikon huohotin ( täyttöputken liika tiiveys ) vois olla vaivan alullepanija , on noita vaivoja ollu jaappanin ja sakujenkin ihmeissä , ja tietty se nopeusrattaan akselin tiiveys runkoonsa vaikuttaa , myös .

    vaijeri irti , sisäosan kai saa pois kuorestaan kokonaan , vaijerikuoren pesu öljyistä ja vaijeriosan kuivaus , niin saattaa mennä vuosia ilman muita toimenpiteitä , mut kannattaa kattoo ettei liian tiivis täyttöputken tulppa ( mittatikku )
     
  3. Aako

    Aako 1st gear

    Eihän ole laatikossa liikaa öljyä,
    Vaijerin alkupäässä on olemassa useammanlaista tiivistysratkaisua, jolla tuota pyritän estämään, kai on tiivistys kunnossa.
    Nuorena miehenä eräässä merkkiliikkeessä vaihtelimme vaijereita takuuseen, kun oli väärinpäin punottuja vaijereita, jotka pumppasivat sitä öljyä laatikosta mittaristoon, lienee ainutkertainen moka, ettei tässä voi tulla kysymykseen, kyse oli etuveto japsista tuolloin:)
     
  4. lincci

    lincci Gearhead

    Mahdollisesti se vaijerin sisäosa on väärinpäin.Siinähän on kierteenlainen punos ja se voi nostaa öljyä ylös.Kokeileppa kääntää vaijerin sisus toisteppäin.
    Vai :eek: hetkinen auttaako se siihen? pysyykö kierre samansuuntaisena vaikka sen kääntää toisteppäin???? :eek: :rotfl:
     
  5. SamiL

    SamiL Gearhead

    Ei kai kyse ole M:llä alkavasta merkistä? Meillä yhdessä semmoisessa mittarinvaijeri toimi juuri n.s. Arkimedeen ruuvina.
     
  6. SamiL

    SamiL Gearhead

    En kyllä käyttäisi vaijeria kuivana, vaan rasvaisin sen vaseliinilla.
     
  7. Aako

    Aako 1st gear

    Saatoipa usua oikeaan :D
     
  8. Arskasuuri

    Arskasuuri Gearhead

    Aikanaan oli yhdessä Jaappanin ihmeessä moinen ongelma ja syyksi osoittautui puuttuva huovan pala vaijerin alapäästä. Ts vaihteistossa olevan mittarinvaijerin kiinnityspaikan ja vaijerin väliin kuului pyöreä "huopatiiviste" josta tuli ainoastaan itse vaijerin pää läpi. Muistutti siis prikkaa se huovan pala.

    Toivottavasti tästä sai nyt jotain tolkkua muutkin kuin minä..
     
  9. PauliP

    PauliP 1st gear

    Oikea vastaus: Vaihteiston nopeusmittarirataan tiivistestefa on rikki ja/tai rataan varsi niin kulunut niin että öljy pääsee vaijeriin.
     
  10. Aako

    Aako 1st gear

    Todennäköisin vaihtoehto, tuskin siellä mitään tehtaan aseenusvikaa on, kuten 90 luvun alun jaappaninkikkareessa oli :D
     

Kerro tästä muillekin!