Mittarit hourii

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Procharged Vette, 25.9.2020.

  1. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    1973 Firebird jossa Chevyn isolohko. Sen ymmärrän hyvinkin että lämpömittari näyttää liikaa, ehkä Chevyssä eri anturi. Mutta kun kiekkamittari näyttää reilusti liikaa, 2500 kierroksella mittari näyttää 3400 rpm. Mistähän tuo virhe johtuu, sähköinen mittari taitaa olla. Mielessä kävi että ottais viisarin irti ja kääntäis vähän.
     
  2. Voisiko liittyä sytytysmoduulin toimintaan?
     
  3. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    jos näyttäisi 2500 kierroksella 3333rpm niin vahvasti epäilisin että 6koneen mittari 8 koneen kanssa. Nyt ei osaa sanoa syytä
     
  4. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Hyvä huomio. Auto on alunperin ollut Pontiacin V8 koneella mutta eihän sitä voi mitenkään tietää mitä kaikkea on tehty siellä amerikassa. Todennäköisin voisi olla että romikselta on haettu mittari ja onkin 6- koneisen varvikello. En tosin tiedä onko niissä ollut varvikelloa ollenkaan.
     
  5. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Näköjään kiekkamittari on 1976-78 mallia jossa lukemat loppuu 6000 rpm.
    1973-75 mittarissa lukemat loppuu 8000 rpm. Väärä mittari on asennettu.
     

Kerro tästä muillekin!