Mobilisti -Lehti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Mercury_king, 24.5.2004.

  1. Mercury_king

    Mercury_king Gearhead

    Mitä pidätte tästä kyseistä lehdestä?? itse pidän sitä melkeimpä ykkösenä.Olen tilaaja ollut jo jonkin aikaan,koska nuo irtonumerot ovat aika hintavia... olen joskus huomannut jonkun retro auto-lehden,mut en ole kyllä lukaissut..voittaako mobilistin?
     
  2. Japi

    Japi 1st gear

    Tuo Retro on samaa luokkaa kuin Senior Mobilisti aiheiltaan.
     
  3. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Kyllähän Mobiilisti on kavunnut ykköseksi vuosien aikana. Yhä hieman sekava mutta yhä ns. ruohonjuuri tasolla (hyvässä merkityksessä). Pääsääntöisesti jutut tehdään itse eikä osteta valmiina. Suomen paras jenkkiauto lehti lopahti kun se myytiin isolle yhtiölle. Pääsääntöisesti se ostaa valmiita juttuja esim Usasta. Tyyliin Herra se ja se osti hyväkuntoisen aihion hintaan paljon dollareita ja lahetti rungon sille pajalle, korin toiselle pajalle ja moottorin kolmannelle ja odotti kotona kädet ristissä milloin pääsisi näyttelyihin palkintoja keräämään ja elvistelemään paljonko maksoi. Mobilisti huomioi että Suomalaisen rakentelun taso on nypäiväna korkea. Tietenki se edellytää vierailua toimituksen ulkopuoleela. Molempia lehtiä olen lukenut alusta asti, mutta toisen tilaus on ollut katkolla.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: vernando de hoto 2004-05-24 19:42 ]</font>
     
  4. homer

    homer Double Gearhead

    Kyllä Mobilisti on ehdoton ykkönen Suomen harrasteautolehdistä. Seniorissakin on joskus ihan mielenkiintoisia juttua. Tuo Retro on ainakin minulle aika vieras. Täytyis joskus ostaa irtonumero kokeeksi ja tutustua.
     
  5. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Lehti jonka myyntipalstalta löysin oman pirssini ei voi olla läpeensä huono.
    Kyllä Moblaria on kiva selailla. Myyntipalsta on myös hyvä paikka löytää alkuperäisiä ei-jenkkiautoja.
     
  6. Royal Enfield

    Royal Enfield 1st gear

    Ehdottomasti paras
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mobilisti on pussihousujen lehti mutta
    vääjäämätön tosiasia on että iso osa
    harrastajista vanhemmiten muuttuu enempi tai
    vähempi pussihousuiksi joten veikkaan että
    Moblan parhaat levikkiluvut on vasta eessä.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    mobilistin lukemiseen menee pari tuntia,
    akuankan puolituntia ja v-8.n 15 min. että tälläin
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei mobilisti ole sen enempää lökäpöksyjen kuin muitakaan housuja käyttävien lehti.Kustom rakentelijalle suomen mielenkiintoisin julkaisu primerin jälkeen.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllähän Moblaria lukee muutkin kuin sota-ajan häkäpönttömiehet mitä noihin pussihousuihin tulee. Helavatun paljon lukemista, menee useampi ilta, kun ei jaksa kovin paljoo kerralla lukee kannesta kanteen.

    Japi wrote:
    >Tuo Retro on samaa luokkaa kuin Senior >Mobilisti aiheiltaan.

    Pläpätilää.. eikä ole. Seniorissa on painoitteisesti noin 1962 ja sitä vanhempia aihejuttuja laidasta laitaan. Retrossa uudempiakin ajoneuvoja ja vahva kaksipyöräpainoitteisuus. Kuivahtava, vanhemmalle originaläijälle tarkoitettu läpyskä. Luen kirjastossa alle ½ tunnissa.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pussihousuihin tulee... vaikka viinapullot lahkeisiin.Näkispä jollain pussihousut oikeasti jalassa.Kuuluu vain jatkuvasti puhetta että pussihousut sitä ja pussihousut tätä.Kohta varmaan aletaan sotaveteraaneista puhua yhtä halpamaiseen sävyyn.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    No höh, mitähän tekemistä sotaveteraaneilla on tän kanssa? Yhtä hyvin voit vetää mukaan vielä naispapit ja Valpon vangit.

    Itäystävät ja herranlahjat on asia erikseen...
     
  13. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kyllähän moblassa välillä vähän hämää vanhan herran historiankulun tuskailut, mutta ne tietyssä mielessä kuuluvat hänen toimittamansa lehden linjaan tai antiin.

    mobilisti ja mikä tahansa muu lehti joka perustaa artikkelinsa niin tarkkaan detaljitietoon kuin mahdollista, ansaitsee meikäläiseltä tunnustuksen.
    Olen kyllästynyt yleislässytyksiin "näin tunnistat 59 cadin ja vaihdat siihen sytytystulpan" juttuihin... tosin veekasi on petrannut viime aikoina huimasti verrattuna markkasen päätoimittamisen alkuaikoihin! Kyllä siinäkin kahlaamista on nykyään. Mutta faktaa on myös se, että v8 myy isoilla selkeillä kuvilla, ei tekstisisällöllä...
     
  14. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Kyllähän Mobla on paras suomessa ilmestyvä autolehti!!! Tai toi seniori pitäs vielä tilata, ku alkaa toi eläkeikä jo pahasti painaa päälle... :grin: V8 tahtoo olla sellasta suurelle yleisölle tarkotettua huttua. Kyllä mä reemerin kanssa oon joissain asioissa ihan samaa mieltäki, mut kyllä taas löytyy asioita, joita en allekirjota.
     
  15. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Meikäläinen aloitti Mobilistin lukemisen 1983 alta kymmenvuotiaana, vanhat autot kun on kiinnostanut verenperintönä aivan nassikasta saakka. Kyllähän Mobilisti on aivan ylivoimaisesti paras lehti maassa niin autolehti- kuin yleisessä sarjassakin. Autiolle saarelle ottaisin varmaan vuosikerran mukaan. Seniorikin on tullut pari vuotta postilaatikkoon, nostalgiafriikille sopivaa luettavaa, Karjalankin haluaisin takaisin, ja Petsamon. Kiitos K-LB:lle homman pitkäaikaisesta vetämisestä ja tietty muille mukanaolemisesta ja hienon lehden tekemisen jatkamisesta.

    (Meniköhän hehkutuksen puolelle...)
     
  16. homer

    homer Double Gearhead

    Itte taisin eka kerran Mobilistin nähdä naapurin äijällä joskus 1982. Siitä lähtien sitä on tullut luettua. Ensin tuolla naapurissa, sitten kirjastossa ja irtonumeroita ostellen. Tilaaja on tullut oltua vuodesta 1995. Lähestulkoon kaikki aiemmat numerot vuodesta 1982 lähtien on tullut hankittua divareista, kirppiksiltä yms. yllättävän edullisin hinnoin (verrattuna vanhoojen veekasien ja mobilistien hintoihin messukeskuksessa pääsiäisenä).
     
  17. Mr powerslide

    Mr powerslide 1st gear

    Niin kauvan tuli luettua kun oli tilattuna kirjastoon ja tilauksen loputtua olen lukenut kaikki vanhat mitä löysin. Oon ite niin pihi paskiainen etten viitti tilata. Taloon tulee kasi mut ei mulle. Kyllä täytyy sanoo että Mobilisti on paras suomalainen autolehti mitä olen lukenut. Varmaan esim. GTI:n myyntilukuihin ei päästä mutta ei GTI:tä muuten ostettasikka mutta ku ei teinipojat kehtaa suoraan pornolehteekän ostaa jos vaikka mummut alkaa kattelee pahasti ni täytyy tiirailla niitä tyttöjä ja vällää tuhoomasta verkkokalvojaan vilasemalla mitä siella takana/alla näkyy(GTI:ssä). Mobilistissa on aina mielenkiintoisia hyvinkirjotettuja tarinoita ja mielnkiintoista nippeli&fakta tietoa jota ei oikeastaan nuorempi polvi VOI saada tietää mistään muualta kuin vanhojenpartojen jutuista(ja juuri sellaiset kirjoittavat mobilistiin ja hyvä niin!). MYös suhatutumineen kaikenlaisiin vehkeisiin on ennakkoluulotonta ja suht puolueetonta; jutuista en ainakaan minä muista humomanneeni räikeää kotiinpäin vetoa tai mitään ylimääräistä puolustelua. Koeajojutut ovat absoluuttista maailmanparhaimmistoa. Koeajajan näkökulma on ainkin minun kannaltani mielenkiintoinen. Tämä tulee esile erityisesti jutussa jossa koeajettiin jotain 68/69 vetteä ainakin lähes vakio 350:llä(muistaakseni vakiona 255bph). Koeajaja ylisti autoa voimavaroja ja sanoi että pyörät pakkaavat kuivalla,puhtaalla asfaltilla pyörähtämään tyhjää sekä kiihtyvyyttä kehuttiin mahtavaksi. Sitten kysymys: "Ai pikkulohkolla vai?" ja vastaus. Jotenkin tähän malliin: sellaiset ketä yli 400hp isolohkon kanssa valittavat että enemmän tarttisi olla tehoa jne. ovat niin syvällä tehokkaiden autojen ja kuminkäryn maailmassa etteivät he tiedä miltä moinen tuntuu normaaliautoilijassta. En usko että monellekkaan HC koeajaja/katukisaajalle tulisi mieleen eden huomautta että ihan liukkaastihan se vette vuoden 68/69 vakio 350:llakin liikkuu. Kyllähan sitä kerrottavaa olisi mutta kiteytän ajatukseni:
    KIITOS MOBILISTI!


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mr powerslide 2004-05-25 17:49 ]</font>
     
  18. Kaj S. LaHurri

    Kaj S. LaHurri 1st gear

    Aika paljon keskustelua yhden päivän sisällä aiheesta Mobla-lehti. Mukava, että niin moni jenkkiautoihminen on huomannut, että Mobla on ottanut vanhan kasin paikan Suomen ykkösautoharrastelehtenä. Silti monet ovat niin ennakkoluuloisia, että eivät edes halua katsoa "pussihousujen raamattua". Kritiikkiäkin tarvittaisiin. Moblassa on edelleen tosi paljon asiavirheitä. Paljon kirjoitetaan mitä sylki suuhun tuo tarkistamatta taustoja. Tähän on erikoistunut juuri KLB laskien, että kyllä lukijat korjaavat. Olen itse joskus avustanut jollain jutulla sekä Moblaa että Kasia (vanhan kaartin aikana) ja silloin Moblasta ei saanut penniäkään ja Kasilta asiallinen taskuraha. Luultavasti juttujen taso nousisi jos jotain maksettaisiin tekijöille. Onhan Veekasin vanhat huippukirjoittajat jouten kalastamassa, ja Leinon Pekkakin on palannut USA:sta. Meinaan olisi se kova juttu jos nämä alkaisivat kirjoittaa Moblaan juttuja.
    Harrastuksena voi auttaa ilmaiseksi kerholehtiä yms. mutta toisen elinkeino ei kaipaa talkootyövoimaa.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Kaj S. LaHurri 2004-05-26 00:04 ]</font>
     
  19. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kieltämättä välillä ihmetyttää klb:n joukkojen tietämättömyys tai viitseliäisyyden puute, kun ihmettelevät jotain hupmobilen vuosimallia. Onhan heillä pakko olla jonkinlainen peruskirjasto josta lähes kaikki merkit ja niiden faktat on luettavissa. Onhan sellainen aika monella "rivi"harrastajallakin!Ja tänäpäivänä on tämä internet mahdollisuuskin.

    Se on valitettavaa että juttujen kirjoittamisesta ei makseta, mutta en oleta että heidän valitsemansa elinkeinomuoto on mikään kultakaivos kuitenkaan... joten tavallaan ymmärrän köyhää linjaa.
     
  20. mörkö

    mörkö Gearhead

    Mobilistia on Mörkö seuraillut 80-luvun puolivälistä ja seuraapi vastedeskin.
    Nämä Veekasin kirjoittajat P.Leino yms. ovat käsittääkseni jo kirjoittaneetkin Moblaan, ainakin jonkun lentokoneen pelastustarinan oli kynäillyt Mr. Leino.
    Kasia tilailen enää vanhasta tottumuksesta, "!Pöpilistit" luen aina moneen kertaan, kasit kerran. Moppiilistin osa, yms. vihjeistä ompi ollut monta kertaa hyötyä omien raatojen kunnostussessioissa.
    Ehkä joskus häiritseepi tietty asioiden kertailu, samat asiat ja vihjeet on joissain tapauksissa olleet jo aikaisemmissa
    Mobilisteissa, mutta hyvä on lehti silti ja aion maksaa myös seniorin tilauksen...
     

Kerro tästä muillekin!