Momenttiavain ohjaussimpukan säätöön

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Concarne, 22.1.2021.

  1. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Juuri näin. Ei ainakaan omassa osunut nuo ennen purkua tehdyt merkit lähellekään mutta onhan se teoriassa mahdollista saada ne arvot kohdalleen laittamalla kaikki takaisin samaan asentoon. Edellyttäen että edellisellä asentajalla oli preload ja backlash kohdallaan eikä osat ole kuluneet sen jälkeen niin paljon, että edellyttää säätöä siitä syystä.
     
    Muokattu: 24.1.2021
  2. Weijari

    Weijari Gearhead

    Joku ohjehan oli että kiinni kunnes alkaa "pykiä" ja siitä inaus takaisin että pykiminen loppuu. Välystäkään ei saanu olla sektoriakselin liikkeessä.

    Merkkihän ei pidä paikkaansa jos kuulat tai matopyörä ovat kuluneet ja löysälle jää helposti jos on jäykät rasvat sisällä, kun tuntuu jäykältä olematta sitä oikasti. Siksi referenssimerkit, ettei nyt ainkaan oleellisesti löysemmälle jää. Pitääpä ottaa oma irti ihan mielenkiinnosta ja mitata mikä on tilanne.
     
  3. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Ainakin omassa oli tuo backlashin säätö tarkkaa hommaa että sai tehtaan arvoihin, n. 1/4 kierros säätöruuvista vaikutti momenttilukemissa yli 5 in-lb siinä kohdassa kun lähestyttiin oikeita arvoja.
     

Kerro tästä muillekin!