Mikähän noista kolmesta olisi helpoin hihnan hankinnan kannalta. Tulee aika lyhyt hihna kampiakselilta ahtimelle. Ahdin itsessään on semmonen kahden kahvipaketin kokoinen Aisin, joten tehontarve lienee olematon. Lähinnä siis, mihin saa helpoiten hihnapyörän kaveriksi ja passelin pituisen remmin.
Niin tämä liittynee mopoprojektiin? Oliko sulla tarkoitus millä tavalla asentaa se hihnapyörä sinne kampiakseliin? Jos sinne on tarkoitus sorvata hihnapyörä, niin perinteinen V-hinapyörä on helpoin tehdä.
Liittyy. Sinne toiseen päähän tulee akseli, jonka pää tehdään ostetulle hihnapyörälle passeliksi. Ajattelin lähinnä, jos näille remmeille on parempi saatavuus joissakin leveyksissä tms. Snadisti on ollut vaikeuksia saada ostetuksi tuutin osia modausharjoitteluun. Ne japsistara kauppiaat taisi "haistaa" rälläkän käryn minusta?
Voi olla, että Suomesta voi olla hankaluuksia löytää ihan jokaista remmiä ihan jokaisella pituudella. Tässä taulukkoa, että pituus vaihtoehtoja on ainakin teoriassa:
”Snadisti on ollut vaikeuksia saada ostetuksi tuutin osia modausharjoitteluun. Ne japsistara kauppiaat taisi "haistaa" rälläkän käryn minusta?”
Eikös näillä remmeillä ole jos esim ac niin aina 6 urainen hihna. Eli uraisuus seuraa jonkinlaista remmin kitkaisuutta. Voisi toimia ahtimelle myös.
Väittäisin että noita 6-uraisia löytää suomesta helpoimmin. Taitaa olla 95% kaikista yhdellä hihnalla olevista "moniura-autoista" 6-uraisella.
Nyt oli hakusessa lyhyt hihna. Nuo yhden hihnan moniurat järkyttävän pitkiä. BMW E39, E46 malleista löytyy ilmastoinnin kompuralle oma hihna, mutta onko sekään riittävän lyhyt?
Moniurahihnoissa puhutaan harjoista. Niitä saa niin monta harjaisena kuin haluaa. Sitä varten niitä leikataan leveästä aihiosta. Onhan niitä nyt niin lyhyitä kuin haluaa. Autopuolella tietenkin pitkiä ja valmiita, kun semmosia niissä käytetään, mutta teollisuuspuolella saa sitä mitä haluaa (ainakin melkein). ah
Aulis on tässä enemmän kuin oikeassa. Kannattaa katsella niitä sieltä teollisuuspuolelta. Kunhan vaan katselee, että ne on oikealla profiililla. Siellä on niitäkin erilaisia. Autopuolella käytetty profiili on PK, kuten tuossä yllä olevasa kiinalaisten taulukossa. Siinä lyhyin on PK557. Melkein sama on tässä: Flerspårsrem 6PK559 Produktbeskrivning: Flerspårsrem / Multiribbrem 6PK559 Antal ribbor: 6 st. Längd: 559 mm. Denna produkt kan även ha någon av följande beteckningar: 6PK557, 6PK558, 6PK560, 6PK561, 6 PK 557, 6 PK 558, 6 PK 559, 6 PK 560, 6 PK 561, 6PK 557, 6PK 558, 6PK 559, 6PK 560, 6PK 561.
Mä valkkaan sen kutosen niin ei näytä ihan jonninjoutavalta remmiltä. Tää puhallettu tuutti on hyvin matalan prioriteetin projekti, eli ei ole ensi keväänä ajossa. Talliin pitäisi hankkia kaikenlaista tarvekalua. Sorvikin...