Monkeyn herättäjä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Dunlop, 16.11.2023.

1. Dunlop

Dunlop Gearhead

Väärä palsta, ennenkuin tekijä löytyy..
    Tilanne on siis se. Minulla on -82 puolautomaatti Monkey isän navetan vintissä, jolla itse kurvailin aikoinaan. Viritykseen laitoin silloiset rahat ja ulkonäkö jäi rotaksi.
    Nyt kun tyttäreni alkaa lähestyä mopoikää ja tämä liki viisitoistavuotinen visioni alkaa tulla ajankohtaiseksi, että tyttäreni saavat ajaa samalla mopolla kuin minä aikoinaan... On ongelmani, etten ehdi sitä saada aikaiseksi.
    Löytyiskö täältä tekijää? Talvi ois aikaa... Osa puutteita on ja muutenkin täydellinen läpikäynti ois Monkeylle edessä... Rippijuhlat on toukokuussa..

2. JJ

JJ Gearhead

sepi-ukko ja isalmela tykkäävät tästä.
  3. Kustom STW

Kustom STW Gearhead

// missäs päin Suomea? Orimattila?

4. Bluestone

Bluestone Double Gearhead

Tuo ilmoitushan selvästi yllyttää laittomuuksiin. Sulla on joku numeroton runko ja nippu osia niin tuolla tyyppikilvellä teet sille identiteetin, ja eikun myyntiin ja ajoon...? Vai mitenkä? o_O
    Joku jawa tehtailija eikös narahtanut jostan vastaavasta; kasasi ja entisöi osista pyöriä, naputteli itse numerot tyyppikilpeen ja möi....

5. Bowtie

Bowtie Double Gearhead

Monkeyssä useimmiten valmistenumeroa ei edes ole meistattu tuohon numerokilpeen, vaan se on rungon emäputkessa, eli ei siinä suurta rikosta tee jos kilven vaihtaa uuteen/ehjään...

Aloittajalle tiedoksi että kasari-Monkeyn jotkut osat alkaa olla jo ns. kiven alla, ainakin jos haluaa käyttää pelkästään alkuperäisiä Honda-osia joten tämä kannattaa ottaa huomioon entisöintiä suunnitellessa.

falcon1 tykkää tästä.
  6. sepi-ukko ja kerkko tykkäävät tästä.
  7. Monkeyt on Rock. Ajelin tänä kesänä lähes päivittäin keskustan alueella 74 jäykkäperäisellä, 76 jousitetulla. Osina kasausta vaille isotankkiset Rothmans ja Benetton ja hirveä määrä Hondan orkkis osia paketeissaan sekä käytettyä orkkis osaa....

Seevu, kad_boost, sepi-ukko ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. sepi-ukko

sepi-ukko Gearhead

Täältäkin tulisi Kemppaisen nimi,,,,

9. Dunlop

Dunlop Gearhead

Hieman keskustelua herättänyt projekti.
    Tekijän sijainnilla ei niin väliä(itse asustan Päijät-Hämettä) , kunhan löytyy se tekijä jolla ei mene sormi suuhun. Entisöinnistä ei ole kyse, "cool bike, for cool teen" , ettei niin väliksi tehdäänkö tarvikkeilla mitä on tarjolla.
    Papereissa on kaasari, jonka hävitin isomman tieltä, en tiedä hyväksytäänkö nykyään kilvityksessä jokin korvaava? Muun muassa tälläistä haasteita edessä..

10. Dunlop

Dunlop Gearhead

Visioni on siis; vihreä(ei mikään käärijäisen innoittama) mut joku makee. Sopivasti kiiltoa, kromia ja kiillotettua alumiinia(kiillottelin sen motin silloin joskus ja tarvis uutta hinkkausta).

11. Concarne

Concarne Gearhead

GMG malliin:

12. Tuskin tuo on se ongelma? Niitä saa kaupasta uusia:

https://moposport.fi/kaasutin-9mm-honda-monkey/#tuotekuvaus

isalmela tykkää tästä.
  13. kad_boost

kad_boost Gearhead

Tai myydä manki ja ostaa joku harvinainen ja joukosta erottuva? Enkä tarkoita pv:tä.

Cocco Bill tykkää tästä.
  14. Dunlop

Dunlop Gearhead

Mainio värimaailma

15. Dunlop

Dunlop Gearhead

Tälle ja edelliselle. Voidaan me hakea kaupasta uusi jingcheng ja teipata vihreäksi, käyttää merkkihuoltoa. Tässä nyt on vain sellainen juttu, että tyttäreni olisi mielissään kun saisi ajella oikeesti vanhalla... Ja jotenkin näen vanhojen vehkeiden harrastamisen tulevaisuutta nuoressa sukupolvessa.

Seevu, isalmela ja Ftw- tykkäävät tästä.
  16. No mutta ainahan kaikesta saa vaikeaa, vittumaista ja "arvo laskee".

Eihän tuon hintaiset mitään maksa, mitä väliä on tuon hintaisten vehkeiden "arvon laskulla" ?
    Minulla on ollut joskus vuonna 1978 keltavalkoinen honda monkey. Silloin se hävetti, kun piti saada isorenkainen ja saihan sen kun kävi tarpeeksi aamua iltaa navetassa, äijien kanssa mettähommissa ja perunakellarissa lajittelemassa. 1979 SM solikka ja olin mielissään.

En olisi nytkään rahojani laittanut Honda Monkey mopoihin, mutta tuli tuossa pari 1932 fordia myytyä ja hyvitin muutaman tonnin kauppahinnasta ja tuli pakettiautollinen honda monkey kamaa. Avopotta päähän, reppu selkään ja 70luvun honda monkeyllä käy näppärästi kaupassa tai ajelee ihan muuten vain näin kun asuu näköetäisyydellä kirkosta ja muista kaupallisista palveluista.

Hauskaa on hienossa säässä päästellä Monkeyllä.
    Niin ja jos ei ole, sitten pitää ajaa jollain muulla.

Tänään ajelin 1986 Pontiac Trans Amilla. En tiedä miksi joskus ostin sen, mutta mukavasti kulkee myös pakkaskelillä. Toki siitäkin moni sanonut että tyhmä ostos.... varmasti on, mutta t
    sen arvon verran höpönassut juo kaljaa ja polttaa tupakkia vuodessa (tai ostavat swapeista paskaa tallintäytteeksi) eli who cares.

Seevu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!