Montako New Yorkkeria?

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Oldman, 20.9.2004.

  1. Oldman

    Oldman 1st gear

    Kiinnostaisi tietää New Yorkkereista, itselläni 78 Yorkkeri.
     
  2. spinout

    spinout 3rd gear

    Montako? Valmistettu vai rekisterissä? 31.12.2002 v:n 1978 NYeriä oli rekisterissä 12 autoa, mutta osa '78:sta voi olla käyttöönotettu edellisenä vuonna ja vastaavasti '79:ä rekisteröity v. 78.
     
  3. harri60

    harri60 Gearhead

    Mulla -80 "toistaiseksi". No ei ole enää. Nyt Cordoballa. Ja per...na Nyt kävellen.
     
  4. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Itsellä on tuollane '62 New Yorker....ex-show peli.alkuperäinen suomi-auto, tuotu 5kpl:tta Suomeen uutena.
    Yhteensä New Yorkkereita oli n.200 rekisteröitynä tällä hetkellä....tais olla hieman päälle.
     
  5. Erppa

    Erppa Gearhead

    Eikös Vuoristenkin jorkkeri ole -78? Onks sulla se toinen mikä on lähiaikoina ilmestynyt orimattilaan? Tääl päin pitäs seisoa jossain yksi -78. Itellä taasen oli viime syksynä -77 new portteri , mutta nykyään liikutaan nopeammalla kalustolla.

    Lahdessahan noita pitkiä -70 luvun lopun moppeja on useampi..
     
  6. slant

    slant Gearhead

    mulla on -65/-66 neliovitolppa, suomiauto. Kukas tietäis käykö siihen uudemman mallin levyjarrut, mistä vuodesta eteenpäin on vehje ollut levyjarruilla varustettu?
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Levyjarruja on ollut tarjolla jo '65 malleissakin. En oo aihetta vielä tutkinut kauheesti, mutta ihan suoraan käyvät jarrut taitaa olla suht vähissä. En edes teidä koska levyt noihin tuli vakioksi, todennäköisesti vasta '70 luvulla. Käsittääkseni '73 mallista tai vanhemmasta sopii tuohonkin levyjarrut täydellisenä pakettina olka-akseleineen. Osat noihin vaan on sen verran suolasen hintasia, että ehkä tulee halvemmaks ja varmasti paremmaks hommata konversiosarja vaikkapa stainless steel brakes'lta.
     
  8. slant

    slant Gearhead

    Ok, kiitos tiedosta. taidan pitäytyä rumpujarruissa. Ajatus oli että jos noista uudemmista olis käynyt ripustukset suoraan (kuten aspenista darttiin) kun niihin olis nuo nivelet ja jarruosat sitten edullisempia. Kerranhan se vaan kirpasee kun kunnostaa, ajeleehan sitä sitten aika monta kesää ennen uuden rempan tarvetta.
     
  9. slant

    slant Gearhead

    Jäi kuitenkin vielä kaivelemaan että käyköhän noista -70 luvun loppupuoliskon c-bodyista eturipustus -60 luvun autoon. Eli jos vaihtais tukivarsista alkaen koko paketin kuten esim. aspenista voi vaihtaa darttiin.
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    En oo kauheen hyvin perillä noista C-koppasista, mutta käsittääkseni jonkinlainen vedenjakaja on toi vm 73. Oon koettanu tota samaa ameriikasta udella ilman selkeetä vastausta, ja jotkut levyt tuun sinne vielä änkemään, se on vissi. Jos nyt oikeen kovasti haluut turata niitä levyjä, niin meillä on kyllä sellanen setti '67 autossa. Ne vaatii täysremontin ja vastaavat rumpukamat tilalle.
     
  11. dart -66

    dart -66 Gearhead

    oman Dartin kanssa samassa hallissa 77/78 Yorkkeri, ei rek.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Taitaa tuolla hallin perällä olla jonkinsortin harvinaisuus josta en aatellu ihan lähivuosikymmeninä luopua, jahka sen valmiiksi saan... (..!..) 5v omistuksessa, 3 kesää ajossa ja 2v työn alla, ja loppusuora häämöttää pikkuhiljaa ens kesän suville. ´62:nen 4d HartTop, kanadasta joskus tuotu, kilometrimittaristolla ja kaikilla aikansa herkuilla varustettu sulavalinjainen sangen ryhdikäs v-naamainen daami, ensimmäisen omistajan nimi ja kotipaikkakuntakin on stanssattuna ahteriin. Myllyksi on joskus värkätty magnumin palikoilla höystetty 400:n lohko. Alkuperäinen 413:nen olis hakusessa, ei silti jotta hyvin kulkee nykyiselläkin.. Kirjatiedon mukaan valmistusmäärä on 6.646kpl ja täysin samanlaista ei tietääkseni kulje ainakaan tässä maassa toista. :pinup:
     
  13. oranne

    oranne Gearhead

    Faktatietona voin kertoa että omaan -67 Yoreen sopi heittämällä -73 Monacon levyjarrut vaikka kaikki mahdolliset lähteet kertovat että ei kelpaa. Takaloosterista löytyi edellisen omistajan jäljiltä ( Kiitokset Kaitsulle) jarruletkut, uudet levyt, laakerit ja kunnostetut jarrusatulat mäntineen ja tietty se osa jossa nämä kaikki on kiinni ylä- ja alatukivarren välissä ( mikä sen nimi on).
    Orkkislevyjarrut on ne hankalat nelimäntäiset ja nämä siis kaksimäntäiset myöhempien mallien tapaan.

    Kannattiko? Ei jos ei halua pysähtyä.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Juu, neliovinen 77:a löytyypi... Sääli vaan ettei niitä osia, esim kumilistat ja puskurit kiven alla.... ja jenkeissä kaikki tällaset romuralliin vaan... :mad: Nääs terävänokkainen puskuri on niissä hommisa hjuva hjuva... :cry:
     
  15. ElvisNYB-77

    ElvisNYB-77 1st gear

    Eli minähän ton kirjoitin... tyhmä. :oops:
     
  16. harri60

    harri60 Gearhead

    Tänne ilmestyi -76 New Yorker. Valkoinen ja punaisella nahkasisustalla. Ei ole viellä kilvissä.
     
  17. ElvisNYB-77

    ElvisNYB-77 1st gear

    Kato kato, Spinnaker White ja pun. (mulla viin.pun. eli Maroon) sisusta aika yleinen kombinaatio vissiin. Eli tällainen mullakin. :p
     
  18. pagi

    pagi 3rd gear

    isällä oli joskus aikoinaan yorkeri vm. -77 rek nro.. oli muistookseni NS-31 valkoisilla kilvillä (ex. suomen sokeri edustusauto)

    väri oli juuripintaan vedetty helmiäismusta ja autoissa oli vihreä sisusta!


    nykyään ei tieto missä moinen kulkine!!?? :odroll:
     
  19. Moppepepe

    Moppepepe 3rd gear

    -67 4d Sedan löytyy. Ja yllättäen musta.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    `68 yorkkeri 4ov sedan, musta, alkup hallituksen entinen. Ei liikenteessä, moottori puuttuu, muuten täyd.
     

Kerro tästä muillekin!