Montakos Chrysler '62:sta löytyneekään?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ZYN-5, 17.8.2004.

  1. J.J. Laakso

    J.J. Laakso Gearhead

    :D Omassa levyjarrut täältä, oikein näppärät asentaa ja varmasti pysähtyy -> http://www.aajbrakes.com/
     
  2. Tomaso

    Tomaso 3rd gear


    Niitä "aspenin jarruja" on käytetty tehtaalta lähtien Aspenia tuhat paunaa painavemmissakin malleissa, eli tuollaisen '62 Town & Country Chryslerin painoluokassa.
    Ongelmia taitanee tulla lähinnä korkeuden kanssa, jos oikein ymmärsin äijien raapustuksia http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... highlight=

    Muita sovelluksia
    http://crossrams.com/brakeconversion/disc.html
    http://www.p-s-t.com/mopar/modbconv.html
     
  3. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Nyt sit kaikki '62 fanaatikot herätys :lol:

    Olis tuolla tarjolla hieeeenoja paitoja, näitä kun ei mistään muuten saa :eek: (varsinkaan '62:sen kuvalla ja tekstill)

    http://www.choptopwear.com/
    :rotfl:

    ps. kyselin myös keulakuvaa, joten saa nähdä toteutuisko sekin, toiveikkaana odotellaan.
     
  4. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    nyt ilmaantunut Tampereen alueelle uusi? tulokas...New Yorker 4D HT punainen. Ken tunnustaa omakseen?
     
  5. Ahis

    Ahis Gearhead

  6. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

  7. flanagan

    flanagan Gearhead

    Jep -61 jossa oli vielä kunnon SIIVET jonka päissä valot. Tämähän on muuten Newport malli. Montakohan -61 farmaria löytyy Suomen maasta? Pari New Yorker farmia tiedossa violetti sävyinen ja vihreä olikohan Kotkan suunnalla. Yks Newport farmi joskus n. 10 vuotta sitten pyöri jossain myyntipalstoilla muistaakseni. Eli löytyykö muita? Valmistusmääräthän ei olleet kuvin suuria!
     
  8. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Tuo farkku on kyllä yksi kaunempia farmareita mitä löytyy. Siis malli.
    Nuo farkuthan oli miltei kaikilla varusteilla mitä löyty ja vähän ylimääräistäkin. Vissiin oli sit luxusta kun oli farmari ostettuna, nykyään taitaa olla toisin.
     
  9. J.J. Laakso

    J.J. Laakso Gearhead

    Linkkivinkki '62 Chryslereiden ja muidenkin Moparien omistajille:

    http://www.imperialservices.net/

    Ei mikään kovin kattava valikoima, mutta löytyy vähän vaikeemmin saatavaa osaa, sähköposteihin vastataan nopeasti ja Steve joka hommaa pyörittää valmistaa myös joitain erikoisosia. Suosittelen!
     
  10. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    jep... tuolta tuli laatikon tukikumi sekä mittarivaijeri. Ehottomasti asiallista toimintaa, sivut tökkii mutta muuten OK.
    Tuli enste väärä vaijeri (piti mennä jollekkin muulle) ja lähetti ilmaiseksi oikean vaijerin sekä laatikon tukikumin ilman etukäteismaksua.
    tästä aikaa n. vajaa 2 vuotta
     
  11. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    onkos näitä tullut jenkheistä lissää?
     
  12. J.J. Laakso

    J.J. Laakso Gearhead

    Samoja kaupunkeja tämä minunkin yksilö kierrellyt.

    Nyt kun auto on taas vuosien tauon jälkeen rekisterissä, tuli tämäkin "tutkimus" AKEassa teetettyä.

    Ensimmäinen rekisterinumero ACV-18, muut OAG-35 ja SJP-85

    1962-1969 Rikkihappo Oy, Helsinki (nykyinen Kemira)
    1969 Yksityishenkilö, Oulu
    1969-1970 Yksityishenkilö, Joensuu
    1970 Joensuun Autokalusto, Joensuu
    1970 Yksityishenkilö, Tolosenmäki, Suorlahti
    1970 - 1974 Yksityishenkilö, Liperi

    1974 poistettu reikisteristä

    19?? Joku jossain
    1986-1996 Ex-työkaveri, jolta auton ostin, Nokia
    1996 - Minä, minä, minä :D

    Nyt muutkin historiat esille!
     
  13. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Meillä menee historia näin:

    '62-69 Paraisten kalkkivuori Oy TFE-95 ja samantien vaihdettu ZYN-5:ksi
    69-72 Liikkeenharjoittaja, Hiekkaharju
    72- 72 Oy Maan Auto AB, Turku
    72-73 Puutorin Auto, Turku
    73-74 Kuivapesu R Lahtinen, Tampere
    74-75 Yksityinen, Tampere
    75-76 yksityinen, Lahti
    76-87? yksityinen, Tampere (tänä aikana rakenneltu ja ollut Tre Showssa sekä Lahdessa)
    87-88-yksityinen, Tre
    88-04- yksityinen, Tre (tänä aikana ei autolla liikuttu juurikaan vaan seisonut)
    04-----> meillä

    Jostain syystä ei ole käytössä ollut tuota AC alkuista kilpeä.

    Tuosta varaosa-autosta en ole kysellyt historiaa, sekin orggis Suomi-auto.
     
  14. J.J. Laakso

    J.J. Laakso Gearhead

    Noh, noh, se kans :soosoo: Joko, joko, joko... :odroll:
     
  15. pommari

    pommari Gearhead

    Hömhöm,silmäilin tuossa viime vuoden Spinneri-lehteä ja silmiin osui kuva Big Wheels-tapahtumasta jossa näkyi(ilmeisesti)'62 Newport.Harmaa primeri päällänsä.Oliskohan jollakulla tietoa ton laitteen historiasta?
    Lukasin kyllä ketjun läpi mutta en huomannu et k.o.laitetta olis käsitelty täällä.Jos on,niin nöyrimmät anteeksipyynnöt.
     
  16. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Jos kyse "hieman kulahtaneesta harmaasta primeristä" niin se asustaa Kuopiossa. Tosi taitavasti rakennettu, muutoksia ei ehkä eka katsomalla bongaa. Rakentaja kirjoittelee täällä, tosin meleko harvoin.
    Vai oliko kyse siitä häilyvillä liekeillä varustetusta vinolampusta?
     
  17. pommari

    pommari Gearhead

    Kyllä se on toi kulahtanu versio mitä tarkoitin.Ehkä mun silmät harittaa mut näyttäis et siinä olis madallettu kattoa?
    Eihän tää nyt ole mikään maailman tärkein asia,mut tuli mieleen kun näin sen kuvan et mahtaisko olla sama laite mikä mulla oli projektina tossa 80-luvun lopulla?Valitettavasti ei oo mitään tietoa esim.vanhoista tunnuksista.
    Ja olishan se aika yllätys jos sellanen lintta olis hengissä vielä.Toisaalta,ihmeellisempiäkin asioita on tapahtunut...
     
  18. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

  19. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Kuulostaa tutulta. Onko tämän auton nykyinen ulkoasu varsin kustomoitu kiinteillä cruiserskirtseillä ja jossain välissä pensselillä maalattu pinkki ja hemi-kone?

    Tuon vuoden -74 aikoihin omistaja myi siitä moottorin pois ja asensi tilalle 404:n Pösön diiselin (ihan totta). No yhdistelmä ei toiminut joten auto jäi ulkosalle useiksi vuosiksi jona aikana se lahosi ja mm sisusta turmeltui kun ikkunat olivat auki. Kun auto kymmenkunta vuotta myöhemmin myytiin ja sitä oltiin siirtämässä trailerilla paikasta toiseen, niin tapahtui onnettomuus ja auto kieri kattonsa yli ympäri ja metsään. Peltitöistä tuli entistä haastavampia.
    Muistan vieläkin sen kesäisen illan vuodelta -70 kun kiiltelevä ja kimaltelava Rysy karautti meidän pihaan ja omistaja ylpeänä autoa esittelemään, koeajollekkin siinä sitten lähdettiin. Tosin en 8 vuotiaana osanut etsiä virheitä samalla tavalla kuin nykyisin :) mutta esim. juustokupu mittaristo ja siinä lukema 200 jäi pysyvästi mieleen. Isän rekordi kun kulki vain 160:ä :)
    Muistan kerran tehneeni kaupunkireissunkin Liperistä Joensuuhun Rysyllä tämän perhetuttavan kyydissä ja istuon kuin loordi takapenkillä.

    Auton kantakortti on muuten Pohjois-Karjalan automobiilikeholla ja siitä saa kopion muutamalla kympillä jos kiinnostaa.
     
  20. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Indenor-diesel Chrysyssä, jestas! Suomessa (Karjalassa?) on kyllä muutenkin tehty hienoja kombinaatioita, veljeni muistaa kun meni sukulaisiin Joensuuhun niin Outokummun tienoilla seisoi autokorjaamon pihalla tien varressa -60 Lincoln Bedfordin dieselillä...
     

Kerro tästä muillekin!