Montakos nyyporttia on tullu vastaan suomen teillä? Oma o vm.-64, parilla ovella ja ilman tolpaa.(sitä keskimmäistä).
Omistukseeni on siirtynyt 64 ns. täydellinen raato, eli suunnilleen kaikki osat löytyy, mutta portti vaatii täydellisen läpikäymisen tai paalauskäsittelyn :grin: Kori 4d sedan, tekniikka 413 + nappitomaatti, molemmat tehostajat. En tiedä, onko alkup. kone (kts. mallikohtainen keskustelu fender tagista). Kori on ruosteinen, joten kyselenkin onko tiedossa mistä löytyisi parempi lattiapelti (nykyinen tuhottu mineraalivirraerityksellä). Auto on kuulemma pääministerinäkin seikkailleen Lapin maaherra Martti Miettusen auto. En ole vielä varmistanut asiaa AKEsta, koska ns. museoselvitys maksaa maltaita. Newporttien/Jokkerien entisöijät huom. ylijäämäosia voi tarjota yv:llä.
Tämä yksilö on hapantunut ainakin runsaat 10 viime vuotta lounaisella Pirkanmaalla. Nappiautomaatti on jumissa, joten möhköä ei juuri liikutella :smile:
En oo monta nähny, itelläni ´63 convertible. Autorekisterikeskuksen mukaan niitä taisi olla suomess 70-80 kappaleen paikkeilla, tosin aika harvoin näkyy täälläpäin suomea liikenteessä.
Turus päin oli joskus ennen vanhaan viininpunanen New Port, oliskohan ollu vm. -69. Näin sen liikenteessä joskus 90-luvulla.
Mukava kuulla jotain newporteista, ainakin täällä Lapin alueella aika harvinainen. Itsellä newport royal -72 400 4d (eli tolppa löytyy). Aika raadoksi välillä heittäytyy mutta silti rekisterissä ja liikenteessä (aika ajoin. Aina ilmestyy jotain uutta laittamista ja pähkäilemistä. Silti on rakkain muru vaikka välillä kiukutteleekin :smile: Terv. Kisu
Itsellä Newport 4d -70. Eipä montaa ole vastaan ainakaan stadissa eksynyt - osapuilleen samanikäisiä Yorkkereita kylläkin muutama. -Ile
Torniosta löytyy chryslerin C-bodyn edustajia ainakin '66 Newport Convertible ja '68 4d HT New Yorker. Kummatkin autot on näköjään olleet esittelyssä suomen harrasteautolehdissäkin. Lisäksi alueella näyttää liikkuvan vm '70 tai '71 Newport 4d HT. Pohjoisessakin on siis kivasti cruisailukalustoa liikkeellä!
Hommasin tuossa kesän alussa -63 nyyportin, luunvalkean, neliovisen perhekiesin harttopilla. Kone ei liene ihan vakio vaan 383, nappiautomaatissa pientä häiriöö. Juhannuksena reissattiin puuhatarroilla mutta sittemmin oikeen katsastettuna, enempi tampesterin suunnassa. Kaikenlaista laittoo vaatii, joten taidanpa pysyä linjoilla. Tuumasin itsekkin ihan samaa jottei näitä änportteja kauheesti liikkeellä näe, ite olen bongannut vaan Yorkereita. Kuka tunnustaa että omistais -63:sen?
Vaasan alueella on 1965 Newport convertible, toinen samanlainen kulahtaneempana (allekirjoittaneen entinen). Kaverilla on ollut vuodesta 1972 neliovinen 1966 Newport. Sedan oli uudenveroinen kaverin ostaessa sen ja kilometrejä on kertynyt 30 vuoden aikana noin 5000, joten kunto on edelleen todella hyvä. Lämpimässä tallissa säilytetty.
Hiljaista on Nostetaan vanhaa aihetta. Eli itellä on 64 4d. Ei oo tosiaan paljoo vastaan tullut nyyporttia lähi vuosina. Jos jollain on 64 peltiosia ylimääräisenä niin yv:llä vois paiskata
port ja yorker lienee aikalailla samanlaisia autoja ja yorker ollu yleensä hieman paremmin varusteltu ja yleensä ainaki uudemmissa malleissa aina 440 koneella,peruskori kummassakin taitaa olla sama.Ei noita kumpaakaan mallia kovin montaa ole liikenteessä.Oulussa taitaa olla yks 74 port,65 1 kpl,1 kpl joku 73?.Minun 70 yorker taitaa olla ainut kpl Oulun seudulla?Haaveena ois 69-71 2dht.
New Yorker ja Newport ovat samankaltaisen näköisiä, mutta NY:ssä on pitempi akseliväli. Katso esim. '62 NY ja Np