Moottori miehet, mielipide

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja always bb, 2.2.2011.

  1. always bb

    always bb Gearhead

    Kertokaa viisaammat mitä vaikutusta on katuautossa jos kaasari
    on ryyppytornilla tai ilman onko seksuaalista merkitystä ja jos on
    niin mitä. Sivistystä pitää lisätä jos se hyväksytään...
     
  2. pajapiru

    pajapiru 3rd gear

    en minä mutta moottori ainakin olis sitä ryyppyä tarvinnu kun lämpötila läheni nollaa ja kone oli kylmä, ei ollu mitään asiaa lähtee liikenteeseen ennen ku kone oli vähän lämmenny. ei muuten mitään haittaa sen puuttumisesta
     
  3. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    no ite ainakin pärjännyt hyvin ilman ryyppytornia. lähtenyt aina käyntiin kovemmillakin pakkasilla mut tosin vaatii lyhyen lämmittelyn ennen liikkeelle lähtöä tai ilman sitä joutuu kyllä aika paljon pumppailemaan kaasua liikkeelle lähdettäessä. että hempommalla pääsee sillä parin minuutin lämmittelyllä....
     
  4. always bb

    always bb Gearhead

    Ideana ollut kun noita prepattuja kaasareita on tehty just tollaisista
    ryyppytornilla varustetuista joka on leikattu pois, onko se ollut hinta
    kysymys kun ovat pääsääntöisesti halvempia noi torni mallit kun
    tavan "drag" malli. Ryyppyä noi ei tosiaan tarvii että sais käyntiin
     
  5. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Muistelisin, että ryyppytornin poistolla saataisiin muutama CFM yksikkö lisää, ei kuitenkaan kymmeniä, mutta aavistuksen ilmanmäärää suurennettua kuitenkin.
     
  6. 383

    383 Gearhead

    jos en väärin muista niin 50cfm tulee lisää
     
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    jos puhutaan oikeasta katuautosta millä ajellaan päivittäin vaikka kuinka tehokas niin ei mitään merkitystä.jos haluaa energiaa tuhlata joka nypläykseen mitä tälläkin foorumilla ehdotetaan lopputulos on tallissa makaavat iäisyys projektit jotka oottelee hienointa ja exsoottisinta tekniikkaa mitä on ollut tarjolla,joka osa pitäisi olla kuvattu,mitattu nasassa,röntgen kuvattu koristakin joka sauma.ym joutavaa. :eek: ennen tehtiin kierrätys moteista olevista osista koneita,kumi paloi,perät särky,koneet ei särkynyt ja olivat halpoja heppoja.perusjutut laittaa kunnolla ja naatiskelee ajamisesta jenkillä eikä haaveile ja ajele primeralla vuodesta toiseen lässyttäen et soch on tulossa.
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Heh, tää on kyllä välillä just tota tää harrastus. :rotfl:
     
  9. always bb

    always bb Gearhead

    Näinhän se on, tästähän tässä olikin kyse. yritin säästää satasen mutta
    siihen ei ole tarvetta otetaan parasta mitä rahalla saa kaasariosastolla
    Q series 850 rules
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos meinaa tehdä 600kukkumalaattorin 650 malliksi ryyppytörni poistamalla niin hyöty on olematon katuvessassa. Miksei sitten osta 650mallia heti ja nauti myös kylmäkäyntiomituisuuksista. Hollikan mekaaninen ryyppy on tosin niin perseestä että sillä ei mitään sellaisenaan tee :rotfl: .
     
  11. El 60

    El 60 Gearhead

  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Juu, Holleyssa ei kyllä oikeen mitään menetä kun sen ryyppytornin sahaa pois. Kun ei siin ooo mitään järjestelmää joka säätelis sitä ryyppyä mottoorin tarpeiden mukaan ni se ei oo kovin käyttökelponen. L'p'n ollessa kinni motti ei saa ilmaa, ja sit jos se on raollaan ni ei paljo "ryypytä". Automaattiryypyllisissä holleyssa tollanen tsydeemi on, ja ne kyllä toimii ihan "oikein".
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mul oli manuaaliryypyllinen holley, sellanen ylöspäin aukeeva kylläkin eikä tää perinteinen. Niin siinä toimi ryyppy ok, ainoa ongelma oli liian luru ryyppyvaijeri joka ei oikein jaksanu työntää ryyppyä kokonaa pois päältä. Liekkö sit erilaista ryypytystä kuin normiholleyssä?
     
  14. kapteeni

    kapteeni 1st gear

    mulla ei oo koskaan kunnolla pelannu yksikään kaasari ryypyllä. paitsi kerran yhtenä keväänä kun olin 18v niin quadrajetti pelas tyydyttävän hyvin kylmäkäynnistyksessä. sit sekin ryyppy hajos ja sen jälkeen ei oo koskaan ollu ryyppyä missään laitteessa kiinni. parhaiten pelaa se konsti just että kun sen saa tyyliin kahdella pytyllä jotenkin kihnutettua hiukan pyörimään omillaan sen koneen niin parin minuutin päästä sillä melkein voi jo ajaa. sen verran vaan että pakosarjat antaa konehuoneeseen lämpöstä ilmaa ni heti alkaa pelaamaan.
     
  15. PauliP

    PauliP 1st gear

    Mulle on ihan periaatekysymys että harrasteautossa jolla ajellaan normaaliajoa pitää olla toimiva automaattirikastin, toimiva takarumpujarrujen automaattisäätö ja automaattivaihteisto. Ja jos on vielä automaattinen ilmastointi niin hyvä juttu sekin. Nuorena ajelin KE20-Corollalla, se opetti arvostamaan noita mukavuusasioita.
    Ja jos nuo kaksi ekaa automaattiasiaa hallitsee, voi olla tyytyväinen itseensä, ne ei ole edes vaikeita.
     

Kerro tästä muillekin!