Moottori remontin perusteet?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja v-v, 7.1.2008.

  1. v-v

    v-v Gearhead

    Elikkä oisko ituu jos joku konkari(taikka muutenpätevä) kasais tänne semosen pienehkön projekti kertomuksen V8 moottorin kunnostuksesta? Kuvien kanssa homma ois oikkeen mukava ja havainnollistava.... Hintojakin voisi työ vaiheista laittaa sun muuta!

    Monella varmaan vehkeet levällään näin talven keskellä niiin luulisi juttua löytyvän! Olis varmaan monelle apua ja muutenkin mukavaaa luettavaa noi koneen kunnostukset!

    Juttuja tulemaa!
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Voishan sellasen tännekin joku väsätä,ihan hyvä idea mut hyvin tietoa löydät V8:n numeroista 80-luvulta ja sitten "Näin tehdään karjuva katurotta" sarjasta 90-luvun alusta,kunhan vaan löydät nuo lehdet jostain...

    Tosin täällä ois se(kin) etu et sais noita kuvia ja niitä hintatietoja,niin ei tarvis noita koneistamoja ja etenkin niiden puhelimia ruuhkauttaa hintakyselyillä!
     
  3. cuda69

    cuda69 Gearhead

    tuhoon tuomittu yritys.ei mene ku minuutti ja joku alkaa esittää eriävän mielipiteen siitä miten esim männänrenkaat pitää asentaa. :poff:
     
  4. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Pakko todeta että näin varmaan on.
     
  5. Luksu

    Luksu 2nd gear

    Esim. mäntä laitetaan sileämpipää ylöspäin jne...
     
  6. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Tommonen topikki voisi onnistua vain jos siihen ei olisi muilla kirjoitusoikeutta kuin tekijällä. Muuten turhaa väittelyä ja vääntämistä tulisi 99 % postauksista eikä sitä kukaan jaksaisi lukea etsiäkseen moottorirempan ohjeita :rotfl:
     
  7. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Maailman on väärällään teoksia:
    "How To Rebuilt XXXX YYYYY-Block Engine"

    XXX= haluamasi merkki
    YYY= small tai big

    ...semmosesta saa vaivattomammin tietoa, ja ei näppis sotkeennu sivuja käännellessä kesken asennuksen :D
     
  8. WTF

    WTF Gearhead

    Tuossa yksi versio

    http://www.chevyhiperformance.com/techa ... index.html
     
  9. lake ender

    lake ender Gearhead

    Jenkkijutut on aina enemmän sun vähemmän kaupallisia. Sinänsä kun lukee niitä suodattimen läpi, on kyllä apuja.
    Sellasesta jutusta on ennemminkin puute, että miten teet käyttömoottorin kunnostuksen. Mikä toleranssi ei oo niin tarkkaa ja mikä ei.
    Nyt joku sanoo tähän taas ,että kaikki pitää olla rajojen sisällä, mutta pelaahan ne muutenkin. Mitä esimerkis voi tehdä koneella joka on porattu viimiseen ylikokoon ja jossa on vähän pykälää? Tuskin kaikki kuiteskaan heittää sitä roskiin, vaan niputtaa kasaan.
    No kasit pelaa ihmeen hyvin huonokuntoisinakin :)
     
  10. cuda69

    cuda69 Gearhead

    näi on ja on turha ruveta viilaamaan tuhannesosia käyttiksen moottoria kasatessa,siitä ei tuu ku rupia perseeseen :rotfl:
     
  11. v-v

    v-v Gearhead

    Mutta ajatus juuri olikin siinä että jokainen tekisi oman tyylin mukaan jutun ja sitten jätettäs ne turhat höpinät pois? Itelläkin menossa ensimmäisen V8 moottorin kunnostus ja olisi mukava lueskella muitten kommelluksia, siis ihan normi tyyppien tekemiä, ei mitään kaupallista mitä saa lukea kirjoista ja lehdistä?


    Koittakaa joku niin katotaan millaista vääntöä saadaan aikaiseksi :rotfl:
     
  12. ramair4

    ramair4 1st gear

    tossa aika hyvä kirja aiheesta.
    the step-by-step guide to engine blueprinting.
    suomalainen kirjakauppa myy parillakympillä.
     
  13. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Nojoono, tallin pöydällä on oldsin 350 kone aukinaisena, siitä puuttuu nokka-akseli ja lyhyenkantaman tulevaisuuden suunnitelmissa olisi piristää kyseistä konetta (niin, ja tehdä siitä käyntikuntoinen). Kyseessä on windowed lohko joten ei mitään raaserikonetta haeta. Ehkä joku kukkaroystävällinen 350$-450$ kireähkö nokkasatsi missä tulis sitten kaikemualima nostimet, tangot, keinut jne. . Joku edelbrockin pervormeri imusarja ja joku holley 600++ kaasari toimisi varmaan naturally aspirated nimikkeen alla. Hoonaus, uudet männänrenkaat, tiivistesarjat, kanavien hienoista muokkausta (!) tai ainakin putsaus ;) . Ja lopputuloksena olisi sitten 250++hp pikkulohko...?



    Menikös ihan mettään mun suunnitelmat? :rotfl:
     
  14. v-v

    v-v Gearhead

    Noh!!!


    Eikö kukkaan kehttoo alottoo? Monella varmasti vehkeet levällään?
     
  15. juhe72

    juhe72 1st gear

    lakasee tallinlattian ja lyö nippuun, jahka kankkusesta selviää, niin kattoo, että käykö se, näinhän suurin osa ns rempatuista koneista on kasattu ja jos oman tallin lattia ei riitä, niin lakaseepi kaverinkin tallin, niin jopas perusmosa on kasassa. ja joka kylässä on sen verran harrasteliaa, että rohkeasti juttusille vaan ja neuvoa kysymään, jos joku asia askarruttaa, ei ne purematta niele
     

Kerro tästä muillekin!