Moottori (tekniikka)1963 Impalaan?

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Seevu, 21.6.2020.

  1. Seevu

    Seevu Gearhead

    Vaihtoehtoina tässä pohdiskellut chevyn pikkulohkoa, isolohkoa ja kuitenkin veljen painostuksesta ls:ää.
    Tehoa saisi olla. Pienempi bensankulutuskin olisi toisaalta ihan jees.
    Kertokaas mielipiteitä.

    Laatikoksi olen muuten kaavaillut PG:a. Siitäkin saa esittää eriäviä mielipiteitä. PG vaan menisi yoken vaihdolla ja edellisen Impalan kanssa siihen tykästyin.

    Swappi saisi olla mahdollisimman kivuton, kun tuon caddyn kanssa tuli jo niin paljon tehtyä duunia. Ei jaksais..

    -Jake -
     
  2. Oliskos tässä järkeä..Jos haluaa Gen1 pikkulohkon, niin hommailee semmoisen Vortec-kansilla olevan? Sitten päälle tämmöinen (Edelbrock Performer RPM?) -kopioimusarja.

    [​IMG]
    Sellasesta saisi mukavan budjettikatumoottorin.

    No nii ja nyt parempia ideoita kehiin, peli on avattu..;)
     
    Seevu tykkää tästä.
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuollanen Vortec-kantinen motti Edelin kaasari-imusarjalla löytyis valmiina.
    1-pc alakerta juuri porattu .030" flat-top männillä, Compin 262 nokka, crane 1.6 rullavipat ym.
    Saattaisin heltyä luopumaan jos oikein kova tarve..;)
     
    Seevu tykkää tästä.
  4. Seevu

    Seevu Gearhead

    Pistä Artsi viestiä ja kerro tarkemmin.
     
  5. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    LS jos tehonkasvatus bensansäästöä pienentämällä miettii.
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    LS + turbo :)
     
    Gary Grand, xarper, Seevu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Ja se peegee veke, paitti jos tulee joku ihan älytön voimamoottori.
     
    Seevu tykkää tästä.
  8. Seevu

    Seevu Gearhead

    Mitä suosittelet?
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Nelivaihteinen automaatti tois tiuhempaa ykköstä ja loikkarin maantielle. Jos LS niin motti ja loota samasta ”luovuttajasta”. Uudemmissa on enempikin pykäliä kuin 4 mutta ideana vaan paranee.

    tietty jos kuski on ns ajomies, niin kuusvaihteinen manuaali.
     
    SBChevy, Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  10. Seevu

    Seevu Gearhead

    Broidilla on manuaali ja se on kyl ihan kiva. Silti ite taidan jämähtää rattikarahkaan ja tomaattiin. Mites modernien laatikoiden asennus? Tarviiko paljon sovitusta?
     
  11. Seevu tykkää tästä.
  12. Seevu

    Seevu Gearhead

    Toisaalta olin budjetoinut laatikkoon pari donitsia, niin eiköhän Hämeenkyrössä osata jeesiä.
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Tämä.

    Kulutus ja teho kohillaan.
    12.7l/100km E85 tossa omassa.
     
    wiwwe, Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  14. Jos 0n bensiinin kulutuksesta huolissaan, niin tässä on vaihtoehto, joka kuluttaa bensiiniä erittäin vähän..:D

    [​IMG]
     
    SBChevy, Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  15. Seevu

    Seevu Gearhead

    :D:D
     
    Muokattu: 23.6.2020
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Toi diisselli ja PG ja iso stalli olis mun unelma. Sitä ajamisen riemua on kyllä vaikea edes hahmottaa mitä tollanen yhdistelmä vois tarjota.
     
    SBChevy tykkää tästä.
  17. Seevu

    Seevu Gearhead

    Taidan kallistua johonkin tehokas pikkulohko Sniperilla + 700 -linjalle. Perhana, että on hankalaa..
     
  18. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Tekemisen riemuahan ei voi rahalla mitata, mutta kannattaa laskea mitä tehokas pikkulohko sniperillä tulee maksamaan jos vertaa kohtuu tehokkaaseen romis lässykkään.

    Paljonko sitä tehoa pitäisi siis olla ja mikä on auton käyttötarkoitus.
    Tuleeko reissua vai nurkissa sutimista pääasiassa?
     
    Gary Grand ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Letukan lässyttämisestä tuskin tulisi yleistä torumista. Uutta tekniikkaa pellin alle.
     

Kerro tästä muillekin!