moottoriasiantuntija Turusta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja valiant_65, 22.2.2013.

  1. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    No öh mitäs osia mä sinne tilaisin sitten ketju...? .

    Tarviiko jotain muuta kuin kaljaa vielä?

    Ja en meinannut konetta nostaa ketjun vaihdon takia onhan siellä tilaa runsaasti verrattuna nissaniin... Ku eihän siin tartte ku hiukka purkka ja sit vanha veks ja uus tilalle Vaiko oliskos jotain hyvää vinkkiä taikka jottai...
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Meinasin vaan kun se patti nousee sieltä todella pienellä vaivalla.

    Tsekkaa nyt miten paljon sitä klappia on.
    Onko joku syy miksi sä sen haluat vaihtaa?


    Nopeesti veikattuna siihen tarttee ketjun, rattaat, kopan tiivisteen.. Ehkä myös vesipumpun tiivisteen.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Dampperin ulosvetäjä on ainoa erikoiskalu kalijan lisäksi jonka tarviit.
    Ketku rattaineen ja sekopään tilkesatsi, tiivistekaavin tai mora ja homma onnistuu.
    Kun koppa on edestä pois niin pyörität heti vanhan sekopään merkit vastakkain niin pääset helpommalla.
     
  4. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    Joo ymmärrän ett' se nousee helposti sieltä mutta ei jaksa... mä haluun ennemmin käret verellä tehä sen... No miksi haluan vaihtaa mää nyt vaan olen tällänen että se nyt vaan täytyy vaihtaa....

    Autolla on tosiaan ajettu se 74000km Ja heräsi epäilys...

    No mää kattellen sitten kun lumet sullaa niin sitä välystä mut aatelin vaan et jos ostais hyllyyn niin vois tossa kevväällä vaihtaa... Ja siihen siivapyöräänkö sen ulosvetäjän tarttee?
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei vaan dampperiin. Eli siihen missä se hihnapyörä on kiinni.

    Jos vaihtamisen ilosta haluat tehdä, mulla ois myös paljon tekemistä, et tervetuloa vain.

    Noissa vehkeissä se ketju ei katkea, maksimissaan hyppää hampaalla, mut ei sekään ole kovinkaan todennäköistä jos on rautahampailla.
    Vaihda vaan, ei se siitä huonone. Ehkä..
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä noissa "uudemmissa" sekopäissä on käytetty kaikenlaisia ihme sekotuksia, kuulemma sen takia ettei ääntele. Nailoni on vissiin parempi akkojen sukissa kuin sekopään rattaissa :rotfl: . Toi 74Kkm on melko paljon orkkisosille ja noi on yhtä paljon normi huolto-osia kuin uudempien himmeleiden hammashihnat. Venyny jakopiä vie tehoa ja lisää kulutusta eikä sitä sytkää säätämällä saa millään korjattua. Maksaa myös ittensä takaisin aina.
     
  7. grantorino

    grantorino Gearhead

    Jos ei enempää kuin 74 000km ajettu, ei ole mitään tarvetta vaihtaa jakopäätä vielä, voit huoletta ajaa toisen mokoman.
    Itse juuri toissa vuonna vaihdoin 225cid Dodgeen ketjun ja rattaat varmuuden vuoksi, oli ajettu n.160 000km. Rattaat oli hyvässä kunnossa, myös alkuperäinen isompi ratas jonka hammastus on jotain fiiberiä tai nailonia. Ketju oli hieman löysän oloinen. Laitin uudet rattaat joissa isompi ratas on kokonaan metallia ja uuden ketjun, en ole huomannut käynnissä mitään muutosta, käy yhtä tasaisesti.
    Tietysti tekemisen ilosta voit vaihtaa jos haluat.
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mielipiteitä on jokaisella, mut testaa nyt ihan ensin onko se löysä... Tilaa romut sitten.

    Se ei kuitenkaan hajoa yhtäkkiä, eli ei niitä osia tartte säilöä vuosikausia hyllyssä, tietty jos autolla ajetaan helvetisti joka vuosi, sitten noitten osien säilöminen on järkevää.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei kai se ole mielipidekysymys jos joku haluaa pitää koneensa tip top kunnossa koko ajan ja säästää silleen. Ja kyllä noi nailonirattaat voi hajota yhtäkkiä ihan samalla tavalla kuin hammashihnakin ja huonolla tuurilla remonttilaskukin on melko suuri.
     
  10. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    No sen näkkee sitten keväällä että mitä tuleman pitää... Taikka niin tulis ny eres se kesä ja kärpäset...

    Mikä on dampperi? ei mitään hajua....

    Onkos muute mahollista että kun toi on alkup, niin olisko siinä jotain muovi rattaita? Vuosimalli on kuitenkin se 62....
     
  11. tero79

    tero79 3rd gear

    Lopetetaan tää arpominen! Nostalgia motors-Palmiola Matti- Lieto! Siel on 426 hemejä tallin nurkissa ja mopari tietoo. Koneista tietää mitä tarvii... Mee sinne!
     
  12. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    Joo toi on ennekin kuultu.... Mutta miksi menisin kun kerran tästäkin saa tietoa.... Taikka sitten tää viesti ei koskenu mua,... :eek:
     

Kerro tästä muillekin!