Moottorin sisäänajo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Buickustom, 19.4.2009.

  1. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    .

    siis öljyn vaihto heti nokan sisäänajon jälkeen?? raceris kerrottiin et ajais 500km niil öljyil ja vast sit vaihtais. kunnon öljyt +lisäaine ni kalliix tulee kokoajan vaihdella eli kestääkö/kannattaako ajaa sen nokkarasvan kaa yhtää?
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Ei kannata ajella nokkarasvan kanssa yhtään "ylimääräistä"!
     
  3. CAM67

    CAM67 Gearhead

    http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
    Lainaus oheisesta:

    The engine vacuum created during closed throttle deceleration sucks the excess oil and metal off the cylinder walls.
    The point of this is to remove the very small (micro) particles of ring and cylinder material which are part of the normal wear during this process. During deceleration, the particles suspended in the oil blow out the exhaust, rather than accumulating in the ring grooves between
    the piston and rings. This keeps the rings from wearing too much.
     
  4. CAM67

    CAM67 Gearhead

    Re: .

    ja taas... autoissa ei sentään vaihteiston vauriovaaraa...

    Q: What's the third most common cause of engine problems ???
    A: Not changing the oil soon enough after the engine is first run !!

    Change Your Oil Right Away !!
    The best thing you can do for your engine is to change your oil and filter after the first 20 miles. Most of the wearing in process happens immediately, creating a lot of metal in the oil. Plus, the amount of leftover machining chips and other crud left behind in the manufacturing process is simply amazing !! You want to flush that stuff out before it gets recycled and embedded in the transmission gears, and oil pump etc...
     
  5. CAM67

    CAM67 Gearhead

    Re: .

    täähän lähti lapasesta... pilkun-nus...

    3 more words on break- in:
    NO SYNTHETIC OIL !!

    Use Valvoline, Halvoline, or similar 10 w 40 Petroleum Car Oil for at least
    2 full days of hard racing or 1,500 miles of street riding / driving.
    After that use your favorite brand of oil.

    Q: If break- in happens so quickly, why do you recommend using petroleum break- in oil for 1500 miles ??

    A: Because while about 80% of the ring sealing takes place in the first hour of running the engine,
    the last 20% of the process takes a longer time. Street riding isn't a controlled environment, so most of the mileage may
    not be in "ring loading mode". Synthetic oil is so slippery that it actually "arrests" the break in process before the rings can seal completely. I've had a few customers who switched to synthetic oil too soon, and the rings never sealed properly no matter how hard they rode. Taking a new engine apart to re - ring it is the last thing anyone wants to do, so I recommend a lot
    of mileage before switching to synthetic. It's really a "better safe than sorry" situation.
     
  6. Buickustom

    Buickustom Gearhead

    Nyt on oma kone ajettu sisään nokan osalta 8)
    Toisella lähti käyntiin ja siitä kierrokset reiluun pariin tuhanteen pariksikymmeneks minuutiks, sitten tuli lämpö ongelmia kun syylärin korkki falskasi. Öljyn ja suotimen vaihto ja hiukan pikkutielle kokeilemaan. Tuntuu tehoa olevan enemmän kuin edellisessä eli onko viritys onnistunu :wink:
    Sitten viiden sadan kilsan päästä taas öljyn ja suotimen vaihto ja sinkki-lisäaine mukaan.
    Stadi kruisinkiin olis tarkotus päästä, leima paperissa tai muulla tavoin :wink:
     
  7. Maxis-80

    Maxis-80 Gearhead


    Elikkäs näillä ohjeillako voisi sisään ajon suorittaa kun kokoonpanona on sbc 350, wiseco pt003hs männät plasma moly renkaineen ja rullanokalla varustettuna? Vai pitäiskö jotain muutakin tehdä?
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kyllä mun mielestä voi.
     
  9. sbc350

    sbc350 Gearhead

    sormeen pieni haava ja verta nokkiin:

    [​IMG]

    :wink:

    tää ajetaan sisään joe gibbsin sisäänajoöljyillä 20min 2000-2500 ja sitten
    uudet ölpät tupaan ja cranen sinkkiä kaveriks 8)
     
  10. Rover v8

    Rover v8 3rd gear

    Muistaakseni mun ex bmw e34 m5sessa oli tuulilasissa tehtaan lappu/tarra jossa luki sisään ajosta tyyliin että ensimmäisen 5000km aikana kierrokset ei saa ylittää 4000rpm.. Sen jälkeen saa nostaa kierroksia hiukan olikohan reiluun 5000rpm? Ja kun 10tkm on lasissa niin sillon voi ruveta käyttämään täyskaasua.. :lol:

    Mutta miten pirussa tämmösenkään tekee kesäautolle, jolla tulee tyyliin 2tkm kesässä, tohonhan menis sillon 5-vuotta.. :D
    Ja eikö normi henkilöauton sisäänajokin pitäisi suorittaa 10tkm ajamalla nätisti? Muistaakseni jossain pösön ohjekirjassa luki näin..
     

Kerro tästä muillekin!