Moottorin vaihdosta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Rust Devil, 2.7.2009.

  1. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Jos on joskus vaihdettu kutosen tilalle 318 moottori,niin voiko huoletta laittaa 360 moottorin,vai tartteeko jotain muutoskatsastusta?
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    tarttis muutoskatsastaa joka kerta kun tekniikan osia vaihdetaan erilaisiin.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mun mielestä sun ei tarvii tietää mitään muuta kuin että turbiinikin pitää vaihtaa, loppu menee toleranssiin.
     
  4. bootsi

    bootsi Gearhead

    Muutoskatsastus... Uutta mottia verrataan aina alkuperäiseen.
     
  5. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Tai mallisarjan suurimpaan.. Joka esim A-bodyssa lie 340/360 helposti iästä riippuen? Isolohtot taisivat olla "pientuotantoa", joita Ake ei hyväksy vertailukoneiksi??

    Eli selvitä mikä on autosi mallisarjan ison kone. Jos se on 360, niin muutoskatsastamaan vaan, jokin manuaalimukana, josta näkee jarrujen yms riittävyyden. Jos 318-kone on vaihdettu anotuilla poikkeusluvilla (harvnaista) kohteeseen, jossa noista ei ole ollut mallisarjassa ja koko menee yli isoimman oman koneen, niin se on käytännössä laillisesti no kän do.

    Tosin ulkoahan 318 ja 360 ovat yksi ja sama..


    Olisi fiksua pistää tänne kysyessään, mikä auto on kyseessä, niin tulisi fiksuja vastauksia.
     
  6. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Jeps eli kyseessä -67 Rebel,johon joskus -80luvun lopulla vaihdettu mopen 318moottori.Etujarruina on levyt,jotka vaihdoin 9"rumpujen tilalle takana on 9"rummut.
     
  7. B 50

    B 50 Gearhead

    Henk.koht. en alkais muutoskatsastamaan. Se kustantaa kuitenkin sen 100€ pohjattomaan kaivoon. Tienpäällä tosta ei voi jäädä kiinni. Katsastuksessa jos sattuu erittäin paska tuuri ei paperi ja rauta täsmää, seuraa katsastuksen keskeytys. Silloin se täytyy muutoskatsastaa, mikä maksaa saman minkä joutuisit maksamaan nytkin. Jos taas sattuukin, että alkaa tekemään mieli isolohkoa tai ahtopainetta jäämättä 360:stä "kiinni", olet heittäny yhteen muutoskatsastukseen hukkuvan ajan ja rahat hukkaan.
     

Kerro tästä muillekin!