Moottorin vaihto alkuperäiseen.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Doorslammers, 24.10.2016.

  1. Doorslammers

    Doorslammers 3rd gear

    Letukka on tehtaalta tullessaan ollu 305 bensa koneella ja muutos katsastettu 5.7dx diesel koneelle. Prosentteja nyt 22. Meneekö muutos prosentteja uudestaan kun vaihdan takaisin alkuperäistä vastaavaan 305 bensa koneeseen? Tarviiko ottaa jotain muuta huomioon katsastaessa?
     
  2. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Tarviiko nuista prosenteista kovin välittää, sitten kun alkaa olla vaihdettujen osien määrä yli 45% aletaan liikkua jo vaarallisilla vesillä. Alkaa katsastajan hyväpäivä/ pahapäivä vaikuttamaan ratkaisevasti lopputulokseen:D
    Tietysti ei niitä prosentteja kannata luovuttaa pois ilman aihetta.
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei mene, ne on jo kerran menneet.
     
  4. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Entä jos kerrot katsastusmiehelle, että juuri tuo 305 moottori oli tässä autossa kiinni uutena ja nyt palautettiin alkuperäiseksi. Sillä perusteella mutosprosentit pitäisi saada mitätöityä, koska muutettuja osia ei enää ole. Melkein arvaan ettei virkamiehen logiikka noin mene, mutta aina voi yrittää...
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Toi prossa homma on toiminu joskus jeesus aikaa sitten kun tuontia oli säännöstelty, mutta nykyään ei ole sitä ongelmaa, et joku tois mersun saksasta saadakseen sähkölasit ja automaatin ja siirtelee ne puolimätään suomikoriin veroja kiertääkseen

    Korin vaihdot erikseen, mutta kun enää ei mene sitä 130% uuden hinnasta veroja, niin ei kukaan ees ajattele varmaan korinvaihdokkeja tekevänsä ja jos tekee ei se varmasti prossia niistä hae jos hakee saksasta vähemmän ajetun hampurin taksin

    Kysyin vasta joku aika sitten (pari kuukautta) katsastus asemalta, et jos vaihdan koneen autooni ihan laillisesti siksi aikaa, et remppaan orkkis koneen täysin ja solmin pakosarjan ja sit se takaisin, niin prossat koneesta pysyy ja tulee vielä puhaltimen prossat lisäksi

    Näin ainakin katsuri oli sillä hetkellä mieltä ja vois olla et toinenkin katsuri oli samaa mieltä



    Tosin älyllisesti ajatellenhan ne prossat pitäis poistuakkin, jos vaikka vakituiseen ajokkiin, nappaa toisesta moisesta koneen siksi aikaa kun saa omansa rempattua pers-aukisen työttömän budjetilla, mutta tahtoo silti lakia noudattaa



    Niijjoo, muuten oli katsuri samalla sitä mieltä, et jos kampiakselin vaihtaa, niin siitäkin pitäisi prossat lain mukaan mennä
     
  6. max

    max Double Gearhead

    No,perustuen omiin kokemuksiin viime aikoina,niin katsastuksessa ei olla kiinnostuneita mistään prosenteista,vaan siitä että se on turvallinen itselle ja muille tien päällä.
    Älä turhia kysele,vaan sanot hyvää huomenta.
     
    Muokattu: 24.10.2016
    KajS tykkää tästä.
  7. Herje

    Herje Double Gearhead

    Montako prosenttia menee ahtimesta?:rolleyes:
     
  8. xp

    xp Gearhead

    No sanoisin näin.

    1. 305 bensa dieseliksi menee koneen prossat, ja sen jälkeen diesel 305 bensaksi koneen prossat ei mene uudestaan. Ja jos se 305 voidaan tunnistaa samaksi koneyksilöksi kuin aikoinaan poistettu (numerot, katsastusaseman tunnistemeistokset, plommilangat sinetein tms), niin prossat saa nollattua.
    2. Ahtimen vaihto vie prossia x määrän, jos ahtamattomaan lisätään ahdin ja vaikka välijäähdytinkin ei prossia mene.

    Osien lisäys ei vie prossia, vaihto tai poisto vie.
     
  9. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ei kait konttorilla ole koskaa laitettu pois otettuihin osiin sinettäjä, meistoksia tms? Mitä järkeä siinä olisi??
     
  10. xp

    xp Gearhead

    Ei varmasti ole, mutta se olisi mielestäni ainoa mahdollisuus saata prosentit "takaisin" palauttamalla autoa takaisin alkuperäiseksi.
     
  11. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Näin oli ainakin omalla kohdalla, kun puhaltimen laittelin. Vaihtuneita osia oli jouset, pakoputki ja etujarrut (ja kytkin, mutta siitä ei kyselty mitään), ja muistaakseni prosentit 2.5.
     

Kerro tästä muillekin!