moottorinohjaus boxi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mururua, 27.8.2008.

  1. mururua

    mururua Gearhead

    tossa aikaisemmin kyselin megasquirtista vaan nyt mietiskelen muitakin vaihtoehtoja. Oliskos kansalla mielipiteitä ja mielummin perusteluineen koskien esim. motec ,haltec ,microtech ,ems motorsport, ,ems stinger ,megasquirt ym.
    Härpäke tulee stroukattuun ja turbotettuun 351w koneeseen ohjaamaan sytkää ja ruiskutusta.
     
  2. fordv628

    fordv628 1st gear

    jos rahaa löytyy niin ota joku valmis paketti, pääset paljon helpommalla. unohda megasquirt.
     
  3. mururua

    mururua Gearhead

    jos ainoa kriteeri olisi päästä helpommalla niin kävelisin
     
  4. darpen

    darpen Gearhead

    KMS.

    Hintaa tulee matalan impedanssin suuttimilla vajaa 2000€ (kun tarvii ajurin).

    Jos ei hinta hirvitä, niin suosittelen ottamaan yhteyttä sellaseen firmaan ku;
    AMW Dyno Service. Sieltä saat tietoa tohon ja myös muihin vastaaviin liittyen.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mikä valmis tsydeemi "istuu" itellään autoon kuin autoon :eek: . Kyllä täältä sarvikuonolandiastakin löytyy ahdettuja kaseja megaruutalla jopa melko tehokkaitakin vielä :odroll: . Jopa MS ykkösen koodissa riittää ominaisuuksia ihan riittävästi.
     
  6. mururua

    mururua Gearhead

    jep jep vaan onkos tietoa tai onko joku ollut tekemisissäon useiden laitteiden/valmistajien kanssa jotta tietäisi onko joissain enemmän jotakin ja vähemmän jotakin muuta(vertailua).
    Siitä kuinka paljon itselle aiheuttaa harmaita hiuksia valitsemalla esim.megan ei kannata olla huolissaan. Mulla on jo vanha omakotitalo, iso perhe, harrasteautona ford usa ja käyttöautona citroen. Ei noiden päälle enää yksi elektroninen härpäke aiheuta edes verenpaineen nousua.
     
  7. spinneri

    spinneri Gearhead

    Enemmän tai vähemmän epävirallisesti voinen kertoa, että lehtemme on sotkenut sormensa niin MegaSquirtin, Hestecin kuin Dastekin maailmaan. Ei ei, emme me niitä myy, vaan olemme asentaneet/asennuttaneet projekti-autoihimme.

    MegaSquirt ei meidän kokemuksen mukaan ole ainakaan se helpoin vaihtoehto. Edullisin kylläkin, varsinkin jos koko boxin rakentaa itse. Meidän kohdalla Megaruutta (v2.2) tuotti harmaita hiuksia melkoisen läjän ennen kuin kaikki alkoi pelittämään toivotulla tavalla. Aiheesta voi lukea numeroista 3/06, 4/06 ja 6/06.

    Hestecistä puhutaan että se olisi jäänyt ajasta jälkeen, mutta hienosti tuo tuntuu toimivan tämän hetkisessä projektiautossamme (Sierra Cosworth). Kotimaisuus on varmasti etu, monessakin mielessä. Aiheesta voi lukea numeroista 1/08, 2/08 ja 3/08.

    Tatechista ei ole omakohtaista kokemusta, mutta erilaisissa keskusteluissa sitä on moni kehunut. Tarjoaa erittäin monipuoliset ominaisuudet tämän päivän tekniikalla. Edullinen T6 Lite riittänee käyttötarkoitukseen (polttoaineensyöttö + sytytys). On Hestecin tavoin kotimainen tuote.

    Dastek ei ehkä kuulu tähän joukkoon, sillä se on auton orkkisboxin rinnalle asennettava "huijari". Asennus on helppo ja kustannukset pysyvät alhaalla. Iso miinus on se, ettei Dastekin säätäminen onnistu kotikonstein – se kun tarvitsee erillisen säätölaitteen. Aiheesta voi lukea numerosta 3/02.

    Jokaisesta edellä mainitusta löytää varmasti tähän tarkoitukseen riittävästi ominaisuuksia.


    Tuumaili

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  8. jknR

    jknR Gearhead

  9. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

Kerro tästä muillekin!