Moottoriöljytopicci

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja MotorFreak, 10.9.2010.

  1. jarona

    jarona Gearhead

    Minulla kulutti 200 -65 diisselimersu senverran reilusti
    että kaadoin siihen teräketjuöljyä lopuillaan.
    Muuten kesti hyvin mutta nokkaketju rapsahti poikki
    joulupäivänä tyrnävälle.
    Kyllä isi silitti päätä kun tuli kuorkilla hakeen...
     
    Rotten tykkää tästä.
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Käviskö bensiini?
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mun Diisselivehkeissä jo varmaan onkin jatkuva moottorinpesuominaisuus.
    Ja kyl ne öljyt aina mustat onkin.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei se ainakaan niin hyvää huuhteluainetta ole kuin dsl.
     
  5. J.J.

    J.J. Gearhead

  6. fenix

    fenix 3rd gear

    Tarinaa viskositeetistä.
     
    SauliK, Powerstroke ja J.J. tykkäävät tästä.
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Vesi vanhin voitehista, ei o liian paksuakaan...
     
  8. f34

    f34 Double Gearhead

    Jos käyttää diesel huuhtelun sijaan bensaa, niin se suorastaan räjäyttää lian pois.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Perusteluja?
     
  10. f34

    f34 Double Gearhead

    Bensa on kaasuuntuessaan räjähdysherkkää.
     
    rane58 ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tjaaaa......
     
  12. OpaS

    OpaS Gearhead

    Diesel- ym. huuhteluista palautui mieleeni seuraavanlainen tarina:

    Säiliöauton rahtikirjassa oli lukenut "moottori talvi" tai jotain. Kuski oli tyhjentänyt sen "erään porilaisen maatalouskonetehtaan" pihassa siihen säiliöön jossa luki "MOOTTORIÖLJY".

    Kyllä siellä sitten ihmeteltiin, kun puolen tunnin koekäytön jälkeen öljynpaineen merkkivalo syttyi kun laski kierrokset tyhjäkäynnille. Ja seuraavassakin koneessa sama homma toistui. Kokeiltiin vaihtaa öljynpaineantureitakin. Sitten huomattiin, että moottoriöljy haisee kyllä nyt ihan polttoöljyltä.

    Silloiselta Sisudieseliltä kävi sitten huoltomies vaihtamassa kahteen moottoriin kampiakselin laakerit. Oli kuulemma sanonut, että ihan samanlaisessa kunnossa oli liuskat kuin heidän tehtaan koekäytön jäljiltä.

    Että kyllä se öljy vissiin aika ohueksi saa mennä, ennen kuin paine putoaa alle yhteen baariin tyhjäkäynnillä.
     
    jorkat tykkää tästä.
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mulkin yks volvo jossa varmaan litra ellei enemmän liikaa "öljyä", se ei ole mun aikana käyny kaikilla ja on se varmaan 5 vuotta mulla ollu. Oon vaan siirrelly sitä tossa pihalla kun on tarvinnu ja öljy haisee ihan pensalta.

    Silti on painetta vaikks se on ihan lirua
     
  14. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Mitäs mieltä täys synteettisten öljyjen käytöstä nostajien kannalta. Joku jenkki sivusto väitti että ois liian liukasta eikä nostaja välttämättä pyörisi oikeanlaisesti?
    Ois mobilin 5-50w täys synkkää hyllys sinkki lisän kera mut uskaltaako tota nyt tonne heittää kun heikkouskoisena uskon kaiken mitä jenkit kirjottelee:D
    Edit: eritoten hydrauli laahuri nokasta kyse.
     
  15. rodhot

    rodhot Gearhead

    Miten se pyörii jenkeillä väärin?
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Sanoosin notta paskapuhetta tuo "bearing skate" vai millä nimellä sitä nyt kutsutaan.
     
  17. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Jättää pyörimättä..
     
  18. jorkat

    jorkat Gearhead

    mikä motti kyseessä?
     
  19. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kylhä tuo Metro-Auto jo oli uutena Vanin 6.2een synteettistä laittanut ja joku muukin ihan Rally Formulaa huoltokirjan mukaan; tällä hetkellä 370tkm lasissa ja yhä Detroit Diesel hyrskyttää luotettavasti. SN95 Mussea ajoin synteettisillä useita vuosia ja ei hajonnut. Jopa Moparin 225 kesti hajoamatta, ja pysy muuten sisälläkin, synteettisen joten uskallan väittää paskapuheeksi.

    Ongelma tulee siitä jos vehjestä on vuosikausia ajettu mineraaleilla öljynvaihdot laiminlyöden ja kone sisältä pikeentynyt; titten lyödään synteettiset sisään ilman huuhtelua/pesua ja paskat lähtee liikkeelle ja tukkii kriittisen öljykanavan ja POKS!!! Uustuontivehkeissä eritoten vaanii vaara...
     
    KajS tykkää tästä.
  20. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Uudelleen rakennettu 454 vm.73. Eka kesä tuli ajeltua gulffin 20-50w sinkki kamalla mut vähän turhan jäykkää mielestäni..
     

Kerro tästä muillekin!