Moottoriöljytopicci

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja MotorFreak, 10.9.2010.

  1. J.J.

    J.J. Gearhead

    Yksinkertainen vehje vrs vaikka audin kasi kone takaosan jakopäällä. :D
     
  2. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    ei pysty, siellä on monta kertaa skitsompi vpop kuin täällä
     
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Koodaa joku spämmeri joka lähettelee sinne jakohihnan kuvia öljyssä jollain satunnaisgeneraattorilla.
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  4. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Mistäs saa ostettua ZDDP lisäainetta kohtuu hintaan vaikka vähän isommassakin erässä. Summitilta ei kuulemma lähetetä tollasia tuotteita.

    Meinasin vähän että jos vaihtais 5w-50 öljyn Castro Edge Supercar 10w-60 öljyyn ja laittaa siihen sinkinlisäinetta.
     
  5. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Onko Kendallin 20-50W öljy liian ohutta? Siinä on sinkit mukana.
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Miksi noin paksua?
     
  7. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Eikö toi Vermilionin 10-60W ole vieläkin paksumpaa?
     
  8. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Mulla on nyt 5w-50 ja dynossa vaikutti vähän huohotinkorkista tunkevan vaahtoa pihalle. Meinasin jos sais alkunumeron 10 alkuisen. Sinkkiä pitäis olla 1000ppm minimissään. Autolla ajetaan vain kesällä mutta 20w alkuinen on ehkä jo vähän paksua. Öljyn olisi hyvä täyttää API-Sn luokitus. (SN = Etanoli yhteensopiva)

    Enkä ole valmis maksamaan mitään 200€ öljyistä per öljynvaihto. Esim. Tribodyn öljy joka itelle oli jotain 41€/litra.... ja jos sitä menee 5litraa niin...
     
  9. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Ok, itelläni on toi 20-50 eikä se ainakaan kupli minnekkään ja konetta käsketään kuin dynossa konsanaan. Kyllä toi kesällä toimii ja paremmat paineet.
     
    grantorino tykkää tästä.
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Pertti K, Jussi289 ja sdfsd tykkäävät tästä.
  11. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Toi ei varmaan edes mene tälläisestä läpi...
    https://www.amazon.com/Precision-Turbo-Restrictor-Garrett-Bearing/dp/B000N5HGNG

    Puhumattakaan kylmänä toiminnasta. +E85 yhteensopivuus.
    Ja tarkoitan kylmätoiminnasta siis 25w on todella jäykkää +20 asteessakin... ja mulla on ns. uudelleen remontoitu moottori ei mikään 200tkm ajettu sauhuttava paska.
     
    Catiska ja xarper tykkäävät tästä.
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jussi289 ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Siihen vastasin mutta ehdit väliim.
     
  14. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

  15. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Tokmannin se 5W-50 peak life ns entinen Rally Formula. Täyssynteettistä Mobilin öljyä siis. Sehän on tarkoitettu vanhempiin autoihin juuri isomman zdddp sisällön takia. Halpaahan se on ja ei oo ongelmia ollu tähän mennessä mutta kun penkissä paukuteltiin 6000-6500 rpm aluetta rupes vaahtoa tulemaan huohottimesta pihalle aikaisemmin törmänny tuohon ja vanhalla moottorilla ajettiin 50tkm ja siinä ei ollu ongelmaa tuolla öljyllä. Mutta tuollaiseen vanhempaan moottoriin pitäisi olla 10w- tai 15w alkuinen ehkä. 20w tai sellaiset on kylmänä sitten jo varmaan liian jäykkää.

    Loppuarvosta en tiedä mutta veikkaus että 40 arvon alle ei saa mennä kuumana.
     
    mikaa7146 tykkää tästä.
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Miksi pienempi kylmäviskositeetti.... sitä se eka numero tarkottaa.

    Edit. Sanoisin että sillä ekalla numerolla ei ole juuri merkitystä kesäkäytössä.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    sdfsd tykkää tästä.
  18. f34

    f34 Double Gearhead

    Mihin perustuu tuon kylmän pään viskositeetin vaikutus, kun kuitenkin vedetään kuumalla koneella dynossa?
     
    Jussi289, Vuppe, Powerstroke ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No sillä 25w-70 kun on vasta tehty kone, muuten kyllä 40w-70.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  20. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Ei se liian paksua ole, tuskin ajelet pakkasella? Ajelin muutamia kertoja rataa noilla öljyillä, pysyivät paremmin sisällä kuin muut liemet, joskus käyttänyt 15-40W diesel moottoriöljyjäkin jos ei ole ollut muuta helposti saatavilla. Eikä nekään vaahdonneet. Onko vaahtoaminen noiden voilevi kevyt öljyjen ongelma? Itellä ei ole niistä kokemusta kuin noissa euro-kirnuissa. Minkä kokonen reikä tossa nipussa mistä oli kuva?
     

Kerro tästä muillekin!