Moottoripornoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja GRA-55, 8.10.2014.

  1. max

    max Double Gearhead

    Tuo edellä mainittu on varmasti paikkansa pitävää, sekä kova ääninen ja raaka V8 sointi saa naisen kiihtymään ja halukkaaksi yhdyntään.
     
    TopyCa tykkää tästä.
  2. Mikä ero sitten näissä on, jos ensimmäinen vanhanaikainen ja toiseen onkin jo ostosuositus?

    Toi IS:n jutun noin 1000 heppaa kuulostaa hiukan liioitelulta, mutta ainahan sitä voi ahtaa..:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    [​IMG]
    Kieltämättä pornon näköinen show-moottori, mutta toiminnan kannalta ajatellen miksi ihmeessä noin ?

    Avoimet ilmanputsarit imemässä kuumaa ilmaa turboihin, eikä turbojen jälkeen ollenkaan välijäähdytystä...saadaan varmasti komeat ahtopainelukemat, mutta ei sitä vastaavaa tehoa ja nakutuksia ym lieveilmiöitä kaupan päälle.
    Saattaa olla jokin vesi-metanoli ruisku jemmattuna, ehkä E85 tai metanoli polttoaineena, mutta siltikin tuolla kokoonpanolla hävitään paljon siitä mitä voitaisiin saada.

    Ensimmäisenä tulisi mieleen kääntää turbot toiste päin, putsarit imemään raitista viileää ulkoilmaa etunurkista suoraan maskin takaa ja kunnon välijäähdyttimellekin näyttäisi olevan mukavasti tilaa syylärin edesssä.

    Mutta mikäpä minä olen näitä arvostelemaan, voihan tuokin olla pelkkä show-viritelmä...maalaisjärjellä vain ajattelen ja kuuntelen asioista oikeasti tietäviä veteraaneja :odroll:
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ehkä vaan halutaan vähän lisää tehoa ja showta lisäksi. Pitää kummiskin muistaa, että jos lähtökohta on jo 750hp ja siihen pistetään vaikka maltilliset 0.5 ahtoja päälle, ollaan varmaan reilusti yli tuhannessa kaakissa. Luin tota rakentelua, niin haluttu pitää minimalistisena. Polttoaineena E85. Joten noilla tehoilla yms, aika sama mistä se imuilmansa ottaa.
    https://www.instagram.com/reel/CmhsqoUhibO/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
     
  5. 3964

    3964 3rd gear

    Tuo Heinosen drifterin nascar dodge on remmillä kevyesti ahdettu,tais viimeisin versio olla n.900/900 navalta.
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ehkä noinkin, mutta pitää myös huomata että ahtopaine lukemana on vain absurdi luku avaruudessa...eihän se kerro oikeastaan mitään sellaisenaan.
    Se 0.5 bar tuolla tavalla ahdettuna tai viileästä ulkoilmasta otettuna ja ahdettuna, sekä kunnolla välijäähdytettynä sama 0,5 bar ovat kaksi täysin eri asiaa ja teho ero voi olla suurikin...
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kyllä, ymmärrän pointtisi. Mutta johonkin on vedettävä raja. Ja tässä se on ulkonäkö. Ainahan voi parannella, välijäähy, miksi tyytyä siihen kun vesivälijäähy on parempi. Miksi tyytyä pelkkään vesivälijäähyyn, kun sitä voisi viilentää... yms ja näin saadaan vaikka 150-250hp lisää... Oho sit ei vaihdelaatikko enää kestä, eikä perä yms...
    Eli aina ei tarvitse ottaa kaikkea irti, vaikka siihen pystyisikin.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  8. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    "Mikä ero sitten näissä on, jos ensimmäinen vanhanaikainen ja toiseen onkin jo ostosuositus?"

    No hinta ;-) , jos se on pakko sinne asentaa....
     
  9. kerkko tykkää tästä.
  10. jknR

    jknR Gearhead

    Vuosi sitten keväällä oli napadynossa 949hv/843Nm. Viime lauantaina kisan jälkeisessä varikkolivessä kertoivat, että nykyisellä setupilla moottori tuottaa tehoa noin 1200hv josta noin parisataa menee ahtimen pyörittämiseen.

    Tuossa videolla oli juttua tehosta 21min kohdilta eteenpäin.

    https://www.youtube.com/live/_lJUvilKJuU?si=Q-GzSFDk-KVCFx_p&t=1299
     
    Muokattu: 14.5.2024
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tom Bailey vierailee Point One, missä tehdään Top Fuel yms kaikkiin tehovehkeisiin Hemi lohkoja.
     
  12. Uudessa jutussa näkyy tämä mylly asennettuna:

    [​IMG]
    Lauri Heinonen kuvattuna Drift Masters -sarjan avauskisan jälkeen toukokuussa Espanjassa. Porilainen oli kisan kakkonen. KUVA: TIMO RIIHENTUPA
     
  13. IL on bongailut Sinsheimin tekniikan museossa kunnon rodin:

    Lähtökohta nimittäin oli auton loppujen lopuksi valmiiksi takoneen rakentajien, Martin Quistin ja Frans van Tatenhovenin näppeihin jäänyt 18,6-litrainen, kaksitahtinen V16-dieselmoottori.

    Venekäyttöön alunperin suunniteltu järkäle puhkuisi vakiona, Roots-tyyppisen mekaanisen ahtimen huuhtelemana jo reilun 600 hevosvoimaa.


    [​IMG]
    Fordia, Scaniaa, Detroit Dieseliä ja kyläseppien parhaita taidonnäytteitä yhdistävä hirviö lepää Saksassa, Sinsheimin tekniikan museossa. [Arttu Toivonen]

    [​IMG]
    Siinä se lepää, Detroit Dieselin melkein 19-litrainen V16. [Arttu Toivonen]
     
    juhi71 tykkää tästä.
  14. Herätellään ketjua muutamalla kuvalla Ebaysta. Ei ehkä maailman pornointa, mutta jotenkin mielenkkintoista vertailua:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. Koneviestissä esitellään Massey-Harrista:

    Massey-Harris 21 SP oli ensimmäinen kaupallisesti menestynyt ajopuimurimalli – puimuri oli hinattavaa mallia kalliimpi, mutta paljon tehokkaampi

    Kun Massey-Harris esitteli vuonna 1941 uuden ajopuimurimallinsa 21 SP, alettiin Pohjois-Amerikassa ja hieman myöhemmin myös Euroopassa siirtyä kokonaan uuteen koneaikaan. Itsekulkeva puimuri oli tuplasti hinattavaa kalliimpi, mutta vähintään yhtä paljon kätevämpi ja tehokkaampi. Ajopuimuri pui itsensä nopeasti lopulliseen voittoon.


    [​IMG]
    Massey-Harris 21 SP ajopuimureita tehtiin Toronton tehtaalla vuosina 1941–49 yli 30 000 kappaletta, parhaana vuotena 10 279. Edistyksellisen tekniikan lisäksi menekkiä varmisti kohtuullinen hinta. Valmistuksen päättyessä Massey-Harris hallitsi USA:n puimurimarkkinoita yli 50 prosentin osuudella. Kuva: Kimmo Kotta

    [​IMG]
    Kuusisylinterinen Chryslerin 65 hv:n moottori on painopisteen kannalta parhaassa paikassa puimurin keskellä, etuakselin takana. Huoltojen ajaksi se voidaan vetää kiskoja myöten ulos. Jäähdyttimen yhteydessä on korkea suodatintorvi. Mallin 21A (auger = kaira) leikkuupöydän mattokuljettimet on korvattu syöttökierukalla, joka tuli saataville v. 1943. Kuva: Kimmo Kotta

    Moottori on siis Chryslerin lätyskä, varmaankin joku industrial versio? Tässä videolla sellanen kuitenkin on:

     
  16. tapsah

    tapsah 3rd gear

    Konevitsin käännös kairaa talonpoikaa; auger tarkoittaa tässä yhteydessä ruuvikuljetinta, mainiten syöttökierukan möyhemmässä tekstissä joka sekin voi toki olla oikein.
     
  17. Unity Motorsport Garagen Andy aikoo viritellä Fordin Godzilla konetta ja esittelee sitä samalla:

     
  18. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Mosa #2 työn alla ja sama 1648,9 cubic inches kuin #1 jonka nostan hyllyyn huilaamaan.

    [​IMG]

    Aika pieneltä näyttää isolohko Chevyn vauhtipyörä oikean isolohkon perässä.
    Saatta olla että levyt lipsuu kun 27 litran bensamotti tuottaa ~2000Nm alle 2000r/min ja käy onneksi matalaoktaanisella jota ~1 litra/min.
    No ehkä jo kesällä faktat selviää mutta ei tällä muutenkaan kuuhun lennetä. Hupun alla on El Camino.

    [​IMG]
     
    Gary Grand, KohtalainenPaja, T.N ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Ai jai, kun on upee..

    Quick specs list:
    4 1/8 stroke (SCAT crank)
    3 11/32 bore (Mahle pistons and rings)
    For 289.6 cubic inches
    It has SCAT rods, stock length
    Balanced
    Block has been ported and relieved
    It has 1.6” Manley intake valves and 1.5” Manley exhaust valves. Stainless undercut, swirl polished stems
    ISKY 400jr cam and 185G springs
    Johnson style adjustable lifters
    Navarro “blower” heads with about 77cc combustion chambers
    Best Gasket graphite head gaskets
    Brawler 650 double pumper carb
    Stromberg E-Fire distributor with 14 degrees of mechanical advance and 4 degrees initial advance for a total of 18 degrees
    Weiand 174 supercharger over driven to about 151 percent for the 290hp run and 160 percent for the 300 hp run

    The result? An impressive 300 horsepower and 322 ft-lbs of torge at 5300 RPM - proving that these classic Ford Flatheads are far from feeble!


     
  20. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 3rd gear

    Flathead blowjobo_O
     

Kerro tästä muillekin!