Moottoriprojekti sbc 350-->383

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Naumasto, 30.8.2011.

  1. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Pitääpäs tutkia ens vuonna vähän tarkemmin.Ton setin mukana ne tuli,ei tietysti takaa sitä et ne on käypäset.Ne meni kyllä muistaakseni melko lähelle toisiaan ne renkaiden päät.
    Sitä vähän mietin itsekkin kun on laakereissa vielä tollasia pisteitä/kuoppia...oisko jostain päässy mujua kasausvaiheessa sisään?!
    Kaasari tulvi.Ja varmaan sitten renkaiden välistä kun tulpat oli pimeet ja lisää soppaa käynnistysyrityksissä sinne sitten pääsi.
    Ja ei tosiaan ehditty juurikaan säätämään.
    Voi olla heijastuskin,mutta oli muutamassa ihan jälkeekin.
    Ens vuonna pitää tutkia tuota enemmän ja miettiä jatkosuunnitelmia sekä kysellä viisaammilta apuja.

    Vinkkejä?
     
  2. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mäntähommaan todettava että itellä oli vitospytyssä aika paksu skraadi männässä,sylinterin seinissä ei näkyny mitään. Ja mun logiikan mukaan sillä männässä olevalla skraadilla ei ole paskankaan väliä kun uudet renkaat hoitaa työn ja seinät on ehjät.ihmetyttää vaan että mistä on peräisin tommonen ura joka on vaan männän kyljessä...Ehjät renkaat vieläpä oli noi vanhatkin. Voiko tästä nopeella logiikalla päätellä että männät on ton koko paketin kesyintä seosta..
     
  3. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Simmottis
    [​IMG]
    Ja tommottis
    [​IMG]

    Tuliko tuhkakuppeja?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei välttämättä, mikrometrillä mittaat kaikki tosta helmasta että mitä on heittoa. Naarmut voi pyyhkäistä 1000 paperilla silleen ettei sormella tunnu mitään kraaria ja menox.
     
  5. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    No kiva,noi naarmut kun ei kovin syviä onneks oo,ehkä vähäsen syvempiä ku noi koneistusjäljet.Jos selviäis pelkillä renkaiden ja lakrujen+tiivisteiden vaihdolla.

    Ja siihen päälle toki osien huolellinen pesu,menisköhän ihan kotikonstein vedellä ja jollain tökötillä ja sit joku wd-40/öljy suhaus päälle?Vai kiikuttasko koko paskan koneistamoon pestäväks.

    Kovasti oon yrittänyt miettiä että mistä se paska sinne pääs,lähtikö jostain lohkon sopukasta(koneistamopesun jälkeen?)vai pääskö kasausvaiheessa jotain sisään.Yritin kyllä mahdollisimman siististi tuota tehdä,ja huolellisesti peitin jos jätin seisomaan.
     
  6. SauliK

    SauliK Gearhead

    Oisko unohtunut puhdistaa uuden akselin öljykanavat? Itelle kävi näin

    edit: selittäisi huonot kangenlaakerit
     
  7. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    No kyllä itseasissa unohtu. :oops: :mad: :poff: :wc: perkele!Selittäs kyllä ton homman presiis.
    Muuten kyllä yritin kaiken tehdä oppikirjan mukaan ja siististi.
     
  8. SauliK

    SauliK Gearhead

    See uus kiiltävä akseli voi hämätä.. Käytin vaan akselin kiilotuksessa ja laitoin uudet kankilaakerit niin avot. Toki tällä kertaa tuli kiinnitettyä huomiota itse akselin öljykanaviin :D
     
  9. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    No tosiaan,suoraan paketista pikku putsailun jälkeen sen sinne upotin,tosin en putsannu niitä fucking ölppäkanavia. :odroll:
    Mun silmään näyttäs ettei kampuran kauloihin oo tullu mitään jälkee.Pitää ne nyt mitata toki,ja nokan laakerit pitää vielä kattoo,on vaan dampperin irroitustyökalu hukassa.

    Ja voit pistää totena mekkoos että kun tuo läjätään tuosta,ni se tapahtuu laboratoriossa ja tutkitaan ja putsataan ja hoonataan joka vitun kolo :D
     
  10. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Mit vit...fucking...kirjoitin kyllä että f.u.c.k.i.n.g...Kokeilkaapas
    fuck... :rotfl: sensuuri iskee :odroll:
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Onhan sulla varmasti oikea välys männän ja sylinterin seinämän välillä?
     
  12. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Kyllä siellä on.
    Jotain paskaa sinne on päässy...näytti muuten tämmöisen amatöörin silmään että on saattanu kansipahvi pikkasen kärähtää keskimmäisten sylinterien väliltä?!
    Tuossako syy siihen rykimiseen ja paukkeeseen???

    Mutta tuossa itseäni viisaampien kanssa juteltuani ei harmita ihan niin paljoa.Mäntiä kevyesti pyyhkäsen hienolla hiomapaperilla,samaten kauloja jos tarvii,kevyt porahooni pytyille,huolellinen pesu huolellisen pesun perään,uudet laakerit ja renkaat ja kasaan.

    Tämäkö on sitä motorsporttia? :D
     
  13. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Sen verran tais kuitenkin käydä onni onnettomuudessa kun toi alko pätkimään,muutenhan en ois avannu tuota ollenkaan,antanu vaan saapasta...ois voinu tulla vaikka kuinka rumaa jälkee.
    Tosta jos nyt selviää laakereilla,renkailla ja tiivisteillä, niin pidän itseäni onnekkaana.
     
  14. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Jepa jee,Ois läjä tiivisteitä ja laakeriloisia tilattu.Ja mikä tärkeintä alkuaineella nro.24 pinnoitettu PRORACE-öljytikku ja sen jalka tulee myös!!Ameriikan Joe on saanut dynossa tuolla osalla pelkästään 10hp!!!

    Osafirman setä uhkaili että vois olla jo huomenna kamat hyppysissä. :lol:

    Öljypunppuviallisesta muuten toimivasta ja shiftkitillisestä 350 loorasta on kans pientä vääntöö ollu.Eli hyvältä näyttää toistaseks,hyvällä tuurilla ens kuun alusta alkaa ajokausi,ellei aiemmin!! 8)

    Kone ja osat onkin pestynä jo valmiiks,lohko vaatii pientä paikkammaalailua mutta lähinnä noita tiivisteitä on projekti odotellut.Kunhan ne saa,ni sit pesee osat vielä kerran pari ja laittaa yhellä rysäyksellä läjään koko paskan,eipähän pääse likaa sisään välivaiheissa.
    Ton loiskelevyn arvelin tunkee kans tälläkertaa mukaan mu se viimeks jäi pois.Trimming recuired siinä luki,musta vaan näytti et aika paljon ois saanu muokata et sen ois siihen saanu järkevästi. :odroll:

    Holley:n RED pentsiinipunppa on myös hyllyssä mut saa nähdä tuleeko sitä nyt tohon vielä,tehostartti tulee ja ingnition kill switch,saa ehkä paremmin käymään,varsinkin kuumana.
    Miten ootte tollasta kytkeny??Katkaisin virtalukon ja puolan väliin?!?
     
  15. peltsi

    peltsi Gearhead

    tuollanen öljytikku pitää ittelleki tilata jos sillä irtoo 10hp enemmän ku vakiolla....
     
  16. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Se oli niinku vähintään 10 horses from the ol´ US of A :lol: Mites ootte noita ingnition kill/engage swithcejä laitellu??

    Tarkoitus olis siis saada sytkä katkaistua/laitettua päälle katkaisimesta.Ajatuksena että ensin starttimoottorilla crankkää koneen pyörimään ja sit lyö sytkän päälle.Samalla saa anti-theft switchin.Ja myös jos laittaa konehuoneeseen napin josta startti pyörähtää niin helpottaa venttiilien säätöä.
     
  17. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Vittu,sain sitte eilen hajotettua yhden nostajan,halkes reunasta.Noita ei varmaan yksittäisinä myydä?Prkl!!! :mad:

    Ei kellään sattus olemaan yhtä ylimääräistä COMPCAMS 812-16 hydraulista flat tappet nostajaa sbc:hen ?? :cry:
     
  18. Selli

    Selli Gearhead


    No kuule! Mulla on yhen kesä ajettu setti josta juurikin on levinny yksi nostaja ihan itekseen osiksi enkä laita noita enää takasi.Eli 15kpl ylimääräisiä olisi. Laita YV:tä asiasta ;)
     
  19. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Kuulolla ja YV paiskattu...ei toi etes kovaa osumaa ottanu ku hajos.Lohkes siitä tönärin päästä reunasta palanen joka sitten murtu kolmeen osaan...oisin kuvitellu että kovempaa tekoo ois ollu,vaikka se reuna on kyllä aika ohut.

    Tosta mä modaan nyt sit työkalun nokan ajoitteluhommiin.
     
  20. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Männänrenkaiden päittäisvälyksiä rakotulkilla mittailin ja .015" liuska menee väliin ja ei mitenkään nahkeesti,.020" liuska ei mee enää.Eli välys on ehkä siinä .016"-.018"
    Ajattelin että sais olla vähintään .020" :odroll: Vai??Mäntävalmistajan minimi suositus oli jotain 0.01612".Ja aika lähellä tuota minimiä mennään,mun mielestä sais olla vähä enemmän.

    Mittasin kolmesta kohtaa sylinteriä,ylhäältä,keskeltä ja alhaalta.Tuntus siltä että alaspäin mennessä välys pienenee hieman?!?Kone pyöri hieman nahkeesti kun nokkaa yritti ajoittaa.Pyörähti tavallaan pykälän kerrallaan,"porrastaen" eikä sulavasti,jos tuosta nyt kukaan mitään tolkkua sai.
     

Kerro tästä muillekin!