Moottoriprojekti sbc 350-->383

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Naumasto, 30.8.2011.

  1. kuula

    kuula Gearhead

    Onpa hyvä tarjous Supolta.
     
  2. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    No mikäs siinä :D Vois sanoo että it´s ö diil!!Very kind of you sir,I thank you.
     
  3. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Vittu vesipunnppu tihrustaa juorureijästä,prkl!
     
  4. Herje

    Herje Double Gearhead

    Hyvin on aikaa vaihtaa uutta pumppua tilalle.
    Eikä taida letukkaan maksaa juur mitään :odroll:
     
  5. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Puoli-ilmaisiahan nuo on,eikä tuo nyt ole paha rasti vaihtaa mut keljuttaa silti vähäsen.
    No joo,eilen runttasin öljyä laatikkoon,niin eikö perkele ollu jääny kikkarin vaijeri laittamatta...vuoti siis sieltä öljyt pihalle.Oli muuten ihan todella perseestä värkätä se sinne paikalleen,kohtuu ahtaissa tiloissa joutuu operoimaan.

    Mutta eipä tule kipunaa,muuten pyörii hienosti uudella tehostartilla eikä kuulunu mitään ihmeellisiä ääniä,bensaakin vuoti vaan vähäsen :rotfl: Pitää jatkaa tutkimuksia kunhan asuinsijan osoite on vaihdettu.Taitaa mun epäilykset käydä toteen et se jakaja on menny paskaks,tai se UUSI msd:n puola,samoin kun meni se UUSI msd:n moduuli.

    Miten mitataan toimiiko puola?
     
  6. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Ei tuu kipunaa nyt.Ei tulpan päässä vilahdustakaan.

    Jakajalle menee piuha jossa +12v. sekä virrat päällä että käynnistäessä.Mutta kun sen laittaa puolaan kiinni,niin lukema tippuu johonkin 8.4 volttiin...mikä vikana??Onko moduli sökö vai mihin vittuun se virta katoaa??

    Akkuun annettu boosterilla virtaa,kun oli hiukan tyhjä.Nyt ladattu ja siellä 12.7v...tyhjemmällä akulla tuo puolasta mitattu lukema oli pienempi,jotain vähän päälle 7 volttia.Eli puolalta mitattu lukema hieman kasvoi kun akun latasi. :odroll:
     
  7. Herje

    Herje Double Gearhead

    Mites jakajassa pick upin ilmaväli?
     
  8. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Pitääpä tarkistaa,jotenkin tuntus ihanku se olis sytyttämässä kokoajan tai jotain,kerta 12.7v piuhan kun lykkää kiinni jakajaan niin se putoo n.8v.Vai oisko joku maahärö?!? Tuolla samalla jakajalla ja samoilla osilla se kyllä viimeksikin on käynyt...pitää tänään käydä ottamassa kaverilta jakaja lainaks tjs.
     
  9. peltsi

    peltsi Gearhead

    Tätä sulta joskus aikasemmin kysyin kun taistelit moottorin kanssa.

    Onko jakajalle tuleva johto uusi vai caminon alkuperäinen?

    Ihan sen takia ettei oo vahingossa jääny vastusjohto paikalle.
     
  10. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    10 points peltsi ja kiitos...siinähän se vika oli.Otin akulta suoraa piuhan ja mittasin niin eipä enää hävinnytkään virtanen.Vedin nyt siihen sitten sulaketaululta ihan oman johdon.

    Hämärä juttu kun siihen piuhaan tuli kuitenkin 12.7v. virrat päällä sekä käynnistäessä,mut sit ku sen laitto jakajaan kiinni ni voltit tippu johonki 8.3v.Voisko joku selventää tuota juttua?Jotenkin ei mee kaaliin...virtapiiri sulkeutuu ja sitten vasta tippuu jännite?!?Eikös sen pitäis silloinkin sulkeutua kun sitä mittaa,vai häh,ei jummarra.Ja sitten sekin vielä että tuo johto sinne jakajalle meni aiemminkin ja silloin toimi?!?

    Joku nostaja vielä ääntelee ja hetken pyörityksen jälkeen alko kuulua turbiini/vetolevy-akselilta kolinaa,joku pultti lie löystyny tjsp.Ja vesipumppu alko vuotaa ihan huolella ku lämpes,pikkuvikoja helppo korjata.Shifterin säätö on vielä pielessä eikä ainakaan vielä löytyny ku pakki,mut se varmaan johtuu siitä et ei öljy vielä kerenny joka paikkaan ja vähän laiskan oloisesti yritti mennä et sekin tukis teoriaa...ei voinu enempää räplätä ku alko kolina.Viimeks ei löytyny pakkia et ainakin siinä mielessä erilainen tilanne :rotfl:

    No mutta nyt se lähtee avaimesta tulille,jiihaa!!! :D
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Turbaani vetolevy alueelle ruuvilukitetta niin eivät aukeile :)
     
  12. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Laitoinkin...ihan just sillä ettei ja lukkoprikat oikein vielä.Voi se olla joku muukin,kuullosti vaan ihan vetolevyn kalkatukselta.
     
  13. ChevaMan

    ChevaMan 2nd gear

    Tarkista, että vetolevy ei ota laatikon pölysuojaan kiinni eli pölysuoja on kunnolla asennettu.
     
  14. peltsi

    peltsi Gearhead

    yleismittari ei kuormita kaapelia (virta ei kulje) eli siellä näkyy sama jännite ku akussa mutta kun laitetaan kuormaa perään eli virta rupee kulkemaan läpi jolloin johdon vastus kasvaa ja jännite laskee.

    Revi johto pois ja heitä roskiin. Tuon kun unohtaa paikalle niin tulee melkosen mystisiä käyntihäröjä.
     
  15. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Paljonko on porukalla ollu remontin jälkeinen öljynkulutus? Joissakin ohjeissahan puhutaan että voi esim.ekalla tonnilla vetästä aika rajustikkin. Näky tuossa itellä sen verran hiotumista tapahtuvan että ekalla tonnilla meni 2 desiä ja toisella ei huomaa tikusta että olis kulunu. Tuohon ensimmäiseen "stinttiin" tosin sisältyi ulkopuolinenkin vuoto,olisko ollu desi-puoltoista koneen kuluttamaa.
     
  16. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Ei se yletä ku on se pölysuoja tuossa tallin hyllyllä,se on ihan hyvin asennettu sinne :rotfl:

    Se oli startin perkele mikä meuhkas siellä,tarkemmin bendixin pää otti vetolevyyn kiinni,oisko joku milli max ollu välystä.Pitää laittaa shimmiä väliin...jos jonkun puoltoista milliä sais lisää ni vois olla hyvä.

    Vaihdoin vanhan startin takas ni hyvin pelittää,mitä nyt on kulunu siitä bendix ni heittää välillä pois kehältä.Jännästi tykkää tosta vanhan startin pyörityksestä paremmin,tuntus että lähtee helpommin käyntiin.Nopeemminhan se pyörittää ku tuo välitetty,tossa toisessa on vaan enemmän potkua ja vaan puolet painosta ja koosta.
    Säädöissä on toki vielä sanomista ja ei oo ryyppyä ja niin ja noin.Melkein heti lähti tolla vanhalla luuskalla käymään vs. tehomötikkä,jolla vaikutti jopa vaivalloiselta pyöritys,ihan ku ois kuuma kone tai puristuksia ihan vitusti.Liekö säätö auttaa sitte tuohonki vai onko omituisuus :odroll:
    No joo,nyt sytyttää jo vähäsen,kiitoksia selvennyksestä.
     
  17. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Kaasariongelmia...

    Pätkii,röpöttää,käy ihan törkeen rikkaalla.Tyhjäkäyntiseosruuvit piti vetää ihan selälleen että sai edes jotenkuten käymään tyhjää ja silti silmiä kirvelee :x Uudet championit oli mallia Timmy of the night

    -Holley 750cfm vac
    -Paineet on 4,5-5 psi.
    -Bensanpinnat säädin niin että kun tarkistusruuvin avaa ja tyrkkää autoa niin inan lirauttaa bensaa sieltä.
    -Ei oo imuvuotoja,suihkittu brakecleaneria ympäriinsä,ei vaikutusta.
    -Seosruuvit on varmaan kolme-neljä kierrosta auki.
    -On ollu tukittuna alipainelähdöt,ei vaikutusta.
    -Ei vuoda jarrutehostin.
    -Läpät menee kiinni asti,ei välystä.
    -Kipinä tulee hyvin.
    -Ennakot on kunnossa.

    Eli nyt tuntus että kaasarin joutuu avaamaan ja vaihtamaan ehkä suuttimia pienemmälle,tarkistamaan powervalven kunto ja tiivisteet kattoo ja putsata paikat.
    Arvelisin että siellä on liian isot suuttimet,kun kuulemma edellisessä autossa oli ollu kans rikkaalla ja siinä on melkein sata kuutiotuumaa enemmän ku mulla.Ei pitäis bensanpaineetkaan olla liian kovat?

    Minkäkokoisia suuttimia suosittelisitte,tai mitä teillä on ollu käytössä tuon tapaisessa laitoksessa???Entä powervalven koko??Se kai kyllä pitäis alipainemittarin kanssa kattoo,vai?
     
  18. Herje

    Herje Double Gearhead

    Laita vakio suuttimet ja powervalve. siitä sitten jumppaamaan suuntaan tai toiseen.
     
  19. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Minkäskokoiset ne nyt oli?
     
  20. peltsi

    peltsi Gearhead

    Mikä sulla on perusennakko sytkässä?

    Voit koittaa ensiöpuolelle vaikka 0.073 suuttimia (+- 0.002).
    Toisioon isompia mutta koita nyt saada ensin tyhjänkäynti ja cruise kuntoon.
    Ilmeisesti kone ryytyy jos vedät seosruuveja kiinnipäin?

    Noi ensiöpuolen suuttimien ei kyl pitäis paljoo tyhjänkäyntiin vaikuttaa.

    Tärkeetä on että läpät ei ole liikaa auki tyhjänkäynnillä etteivät rupee ryystämään siirtymäpiirin urista bensaa.

    Läppien alapuolelta katottuna siirtymäpiirin uran pitäis näkyä "neliskanttisena" kun läpät on kiinni.
     

Kerro tästä muillekin!