Moottoriprojekti sbc 350-->383

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Naumasto, 30.8.2011.

  1. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Jaahas...vuosi näköjään pyörähtänyt viimeisestä viestistä.Oli melko synkkä ajanjakso harrastuksessa,ei kiinnostanu ei pätkääkään,niinpä annoin asian hautua.Ei pidä väkisin tehdä.
    Plus siihen päälle tuli lisäännyttyä ja aloitettua opiskelu,niin oli sitä muutakin puuhaa kun raplata autoo,tää on kuitenkin harrastus vaan.Ja autoja kerkee rassata myöhemminkin,lapsi on pieni kuitenkin vain kerran...

    No mutta on tässä jotain pientä tapahtunut.Aiemmat ongelmat starttauksessa olivat varmaan monen asian summa.Paska akku,paska startti ja paskat piuhat=ei käynnisty,ainakaan hyvin.Kävin sitten mittaamassa akun kunnon,sehän oli käytännössä entinen...480a antoi 680 a:sta,ei hyvä.Muutamia vuosia vanha exide,vai vartako se oli.Laitoin sitten ihan ranttaliks(opiskelijabudjetilla) ja suuren käynnistysvirran toivossa sijoitin Optiman redtoppiin.

    Sen lisäks tein uudet akkukaapelit 35mm2 piuhoista,tinasin päät vielä hyväks.Entisissä oli karvoja poikki ja muutenkin eristykset elämää nähneet yms.Savuhan niistä nous ku anto optimalla kyytiäo_O
    Samoilla vauhdeilla uusin kaikki maapiuhat joka väliin 35mm2 piuhalla ja tinasin päät niistäkin.

    Ja noiden lisäks ostin "uuden" startin,powermasterin 9600:sen...siitä kiitos Kivinummen Antille.Soitin oisko starttia?Ei oo tulee ehkä kk:n päästä, mut kilpurissa ois yks,otatko sen?No voin ottaa...seuraavana aamuna kilahti puhelin et MH:ssa paketti!!!Huh mikä palvelu,kiitoksia Antti jos luet!!!Muutenkin oli jotenkin mukavampaa ostaa vähän käytetty,varmasti toimiva kapistus kuin että ois ostanu ihan tuliterän,niistä kun ei nykyään voi olla yhtään varma.

    Näiden toimenpiteiden jälkeen kokeilin starttailla pattia pitkästä aikaa...pikkusen huikkabensaa kurkkuun ja kas,välittömästi kun avainta näytti ni räjähti tulille.Niin se vaan näköjään pienistä puroista kasvaa joki ja kun on monta "pientä" asiaa pielessä niin ei tuu mitään.Pitää laittaa joku kuva rakenteluista ja vaikka jotain videonpätkää myöhemmin jos jotain ylipäätään kiinnostaa.

    Mutta joo,nyt jaksaa taas tallille vääntäytyä ropaamaan....;)
     
    xarper ja Herje tykkäävät tästä.
  2. Herje

    Herje Double Gearhead

    Hienoa.
    Laitappa vaan videota omaa motivaatiota kohottamaan. ;)
     
  3. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Tuossapa yks hätäinen pätkä...kannattaa laittaa kaijjuttimet heti melkein täysille ku huono mikki,niin ei oikein meinaa kuulua.

    ;)
     
    rallikuski tykkää tästä.
  4. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    riittävästi kuulin vähemmälläkin.. aika maukas on.
     
  5. Naumis@Talli

    Naumis@Talli 1st gear

    Jeppistä jee....oon nyt tässä muutaman päivän puuhakilvillä ajellu ja tarkkaillu miten häkkyrä hyrskyttää.Ja hyrskyttäähän se.

    Kaasaria pitää vielä säädellä,kapealambada näyttää vähä liian laihaa seosta.Mutta kone toimii muuten hyvin.Avaimesta käyntiin ja pois,no problems.Ennakoita on nyt,oliko persusta joku 18-20 astetta,ja kokonaista 38.Ei potki vastaan eikä jälkikäyntiä oo esiintynyt,kulkuakin on kohtuullisesti.

    Lämmöt pysyy nätisti 190f ja paineet 50psi,ei toki älyttömän kuumat kelit oo ollu.Sähköflekti hoitaa tällähetkellä viilennyksen,visko piti viskota mäkeen ku rämis ja lepatti niin perkeleesti,laakeri kai sökönä.Ei varmaan vesipumppukaan pidemmän päälle tykkää jos siinä päässä heiluu epäkeskeisesti painoa.
    Msd:n pervoromanssi moduulin laitan takas,kun luulin et se on rikki mut taiskin olla noi virransaantiongelmat miks se toiminu aiemmin.Siinä samalla saa sit rundirajoittimen laitettua,6krpm arvelin laittaa.

    Oikeestaan ainut isompi probleema on toi shifterin vaijerin säätö ja perän pomppiminen.Katoin ennenku lähdin ajelee sen kohdilleen ja että sekä vaijeri että vaihdevipu on samoilla paikoilla joka vaihteella.Mutta ei se sit kuitenkaan osunu,pakkoykkönen ei mee päälle ja pakki on parkilta lähdettäessä yhen pykälän alempana mitä pitäs.Alhaalta ylös tultaessa se kuitenkin on siinä missä pitääkin...ärsyttävä kapistus.
    Mikä lie tuohon sit auttas,mietin että jos porais ylemmäs sitä vipua uuden reijän,niin että pienemmällä vaijerin liikkeellä vipu tekis isomman liikkeen.Tjms...?

    Peräremonttikin tais onnistua,pitänee siitä joku projektikertomus tehdä jossain kohtaa.Jättää viivaa molemmilla mitä nyt vähä kokeilin,eikä jollota.Ainut vaan et pompottaa niin perkeleesti,ei pysty suddaa yhtään kun tuntuu että auto katkee.Remontin yhteydessä boxasin alatukivarret ja vaihdoin niihin uudet puslat,mutta jotenkin jäi ne ylemmät sitten huomiotta...niistä lie se pomppiminen juontaa?On toki vanhat iskarit ja jousetkit,mitkä kyllä päivitän kunhan kerkeen.Jotain muuta mitä kannattas tuolle tehdä?
     
  6. 383

    383 Gearhead

  7. peltsi

    peltsi Gearhead

    mahtuuko noi vakio koriin?
     
  8. 383

    383 Gearhead

    Mahtuu
     
    peltsi tykkää tästä.
  9. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Tommoset pitää sit vissiin laittaa.Ei ne noi vanhat puslatkaan hirveesti tilannetta paranna.Jos kokeilis hätäapuna vaihtaa ne ja ostas noi antihopit sit ku alkaa taloustilanne tasoittua,töihinkin kun kerta pääs suoraan koulusta.

    Tuli pikku testikin suoritettua.G-techillä mitattuna varttia.Totaalisen mopo lähtö ku ei kärsi kunnolla vedättää ton pomppimisen takia.Mutta ihan ok eka testi kuitenkin.225/55/16 kitkarenkaat alla.
    14,77s ja 171,6km/h
    0-100km/h 7,07s.
    60jalkainen 2,85s.:p 44,3km/h.
    200m 9,996s. ja 126,9km/h.
    300m 12,55s ja. n.151km/h.
    Tosta ajasta lähtee varmaan helposti se 1,5s. pois paremmalla lähdöllä.

    Loppunopeudesta laskettuna,20%voimansiirtohäviöllä,tekis 321hv renkaalta.Konetehoo ois sillon se n.400hv,ihan linjassa arvioiden ja dynosimulaatioiden kanssa.Tai ei ainakaan ihan persiillään.Me likes so far!
     
    Muokattu: 23.5.2016
    peltsi tykkää tästä.
  10. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Tosin tossa paino ehkä saatto olla vähä alakanttiin....3600lbs.Netin syövereistä etin ni yks heppu oli punninnu omansa sbc+th350+10bolt ja oli saanu 3640lbs,tohon jos lisätään kuski+apukuski+vähä bensaa,vaikka 320lbs edestä niin tulee jo 359,6hv renkaalta ja 431,6hv koneesta.Paljon parempi...joo sovitaan et se ois noin:rolleyes: Kukaan punninnu omaa 72caminoo??
     

Kerro tästä muillekin!