Moottoriprojekti sbc 350-->383

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Naumasto, 30.8.2011.

  1. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Niin ja porakoneesseen kun laittoi hienon fiberi laikan niin sillä lähti hyvin ja ennen kaikkea HALLITUSTI ettei millään rälläkän hionta laikalla ala jyystää.
     
  2. Tohtori M.

    Tohtori M. 2nd gear

    www.sporttiauto.com

    Tuolla on käsittääkseni erittäin tasokas puntituskone, ja luulenpa että saat vielä kaupanpäälliseksi palvelua ja aikataulun joka pitää.

    JM
     
  3. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Ehdottomasti puntitukseen osat. Niin monta helisevää ja epätasaseen pärisevää kattilaa jo mailmassa. Ja sehän on jo nähty, et amerikan joen painotukset on sama kun pyörittelis osia soramontulla ja sanois et nyt on painoissa.

    EI maksa niin paljoa, etteikö kannattais.
     
  4. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Jos kyseessä ei ole jo valmiiksi tasapainotettu kit niin EHDOTTOMASTI tasapainotettava! Valmiitkin kitit on olleet kuulemma pielessä jonkinverran mutta kuinka paljon, sitä en tiedä?

    Aikoinaan kun käytössäni oli Scatin 9000-sarjan valuakseli niin tasapainotuksessa oli tasapainoihin porattu useampikin n. 20mm syvä monttu 25mm poralla, että olis se ollut luokkaa 1-200g pois puntista ilamn tasapainotusta :rotfl:

    Kahdeksansilinteriselle vee-moottorille tasapinotus on kuitenkin erittäin tärkeä toimenpide, eikä pelkkä osien samanpainoisuus ole riittävää niinkuin rivikoneissa.

    Muistaakseni luokkaa 250€ maksoi puntitus muiden töiden ohessa Lahden Kansityössä kun kaikki liikkuva oli jo gramman sisään samanpainoista.....
     
  5. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Oukkei,kiitoksia vastauksista...kamat lähtee puntitukseen.Mitäs sinne tarvii,männät,renkaat,kanget,kanpura,tapit,dampperi ja vetolevy...tarviiko laakerit?
    Svidu ku ei ilmeisesti oo noita pajoja täällä savon seudulla???Vois ite kiikuttaa noi sinne...
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Noiden edellisten lisäksi tulee mieleen vielä tapin lukkosokat. KK-laakerit riittää. Vetolevyn pultit kantsii ottaa kans matkaan vaikkei ne niitä aina tarvikaan/kyselekään.
     
  7. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    No on se sisäisesti painotettu,mut niinku sanottu noi amerikan toleranssit on suuret.
    Muistaakseni toi on kans 9000-sarjaa ja sen vastapainoista on kans porattu aika huolella!
    Ja jos toi ei ton kalliinpaa oo ni toki kannattaa ku muutenki kaikki melkein tulee uutta.
     
  8. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Kolmisen sataa ernestiä tuntus köyhtyvän...varmaan kiikutan ne tonne RP:lle kun on lähempänä ku toi sporttiauto...toki muitakin varmaan olis mut on mukavampi viedä paikkaan jonka monet on jo hyväksi todennu.
    Samalla saa tehtyä pienen sukulointi/kaveerauskierroksen ja hyvällä tuurilla päivän vapaata töistä :wink:
    Asiasta kolmanteen, tilasin joutessani moottorin pulttisarjan ja runkolaakeripukkien pultit mallia ARP ja windage trayn...kannen pultit pitää vielä tilata kunhan saa nyt ne kannet eka.
    Kummat on paremmat pultit vai studit ja tuleeko yleensä noiden kansien mukana asennukseen vaadittavat pultit???Tietysti varmaan riippuu mistä ottaa kannet,mut noin yleensä onko tullu???
     
  9. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    No sitä en tiedä että tuleeko kansien mukana mut itse nyt ostin studit(olikohan APRin setti 140e tai 170e muistaakseni) kun meni hermo kun oli viime kesänä vähän lämpö vikaa ja piti kannet irroittaa. Ajattelin että jos jatkossakin joutuu jonkun takia irroittaa niin ei tarvii enään sen sikamassan kanssa niitä kierteitä tiivistää.
     
  10. Tohtori M.

    Tohtori M. 2nd gear

    Ei ainakaan Edelbrockilaisten mukana tule pultteja.
    Onnea Keravan matkalle. Omat kokemukset täysin erilaisia kuin "monen muun".
     
  11. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Tilasitko runkolaakeripukkeihin studit?

    Kansien mukana ei tulle kiinnitysosia, on varmaankin maininta jos tulee.

    Studit ilmeisesti "paremmat", niissä muttereille UNF eli hienommat kierteet, kun lohkossa UNC karkeampi kierre. Saapi tarkemmin mutskut momenttiin, mutta hyödystä en sen enempää osaa sanoa. Ja jos ruuvailee osia irti niin ei tarvii pelätä että lohkosta kierre paskiintuu. Ainakaan yhtä helposti.

    Kansistudissa se puoli, jotta vaatii tilaa jos joskus ottaa kannen irti moottorin ollessa pannuhuoneessa. Eli tilaa oltava studin suuntaan, ettei kansi ota kiinni johonin möykkyyn moottoritilassa pois nostettaessa.
     
    EnKerro tykkää tästä.
  12. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Tilasin "täydellisen" moottorisatsin...eli lähinnä apulaitteiden ym. pultit...laturi,vesipumppu,oljypohja,venakopat,termostaatti,jakopää,pakosarjat,jakaja...ja sit tilasin runkolaakeripukkien pultit ja windage trayn

    Mitä onkelmaa Tohtori M. on kokenut ko. asiassa???

    Tosiaan runkolaakereihin tilasin pultit...
    Hyvä pointti toi (elcamino0365) et jos pitää purkaa ni lähtee vaan kannet veks ja loppu "pultti" lepäilee kivasti lohkossa
     
  13. Teme76

    Teme76 1st gear

    Varmaan tohtori viittaa tossa yllä mainittuun osafirmaan...
     
  14. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Niin kylläkyllä,mutta ongelman laatu kiinnostais kovasti?!?
     
  15. Tohtori M.

    Tohtori M. 2nd gear

    Sanotaan nyt lyhyesti niin etta sain todella huonoa palvelua, enka sen koommin ole ollut enka tule olemaan ko. puljun kanssa tekemisissa. Tuotteet varmaan ihan ok, eli ei siina mitn.

    JM
     
  16. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Toivotaan et olisivat mulle kiltimpiä...onko muilla huonoja kokemuksia ko. puljusta?

    Asiaan...onko porukka laitellu omiin (stroukki)kikkareihinsa tota samaa nokkaa mikä mulla ois tulossa,eli CompCamsin XE274H-10?
    Lähinnä kiinnostais tietää et onko mahtunu pyörimään???Mulla siis 6 tuuman veivit ja 3.75 isku
    Käyttökokemukset kiinnostaa myös.

    Mulla ainakin tietyssä asennossa ottaa johonkin kiinni,mutta sitten kun se on ajoitettu oikein ja mahtuu olemaan ni eikös se sillon mahdu olemaan siellä joka tilanteessa??? Sillon kun ykkönen on YKK:ssa niin sillon ainakin mahtuu pyörimään...
     
  17. Tohtori M.

    Tohtori M. 2nd gear

    Ei muuta kuin ketju paikalleen ja pyörittelemään. Vaikka ei se kait ihan suoraan sitä tarkoita, että jos ei käsin pyörittelemällä ota kiinni, niin homma olis ok. Kait siellä jonkin sortin elämistä tapahtuu kierrosten noustessa.

    Omassa 377 padassa on nokka pienellä perusympyrällä, eli tommosia ongelmia ei esiintynyt.

    Ai joo, sellanen tulöi vielä mieleen että. Mulla oli ARP loiskelevylle tarkoitetut studit runkopukeille ja tarkoituksena laittaa tuollainen (nyt myydään osastolla kummitteleva) Moroso loiskelevy. Vaan eipäs tuo passannutkaan. Studit jäi lyhyiksi pidempi-iskuisen kampuran kanssa...

    JM
     
  18. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Näin vähä arvelinki,mitenkähän tuon välyksen sitte mittais ku on aika hankalasti mitattavissa,tietysti jos ottas männän poies ni sylinterin kautta ehkä vois onnistua...
    Ja paljonkohan tuo sais olla et oltais turvallisilla vesillä???

    Joo pitää olla vissiin ihan omat pultit/studit jos käyttää loiskelevyä,näin mulle sano US-partsin setä...tilasin sit semmoset mitkä pitäis käydä loiskelevyn kanssa...katotaan nyt sitte...
     
  19. Tohtori M.

    Tohtori M. 2nd gear

    Tietty jos sinne kiertokankeen laittais jotakin moskaa (sinitarraa?) ja tsekkasi että ei litisty liikaan. Tai sitten jotakin paksua teippiä (2-puolinen esim.) katsoo että pyörii edelleen.

    Tai sitten kokeilee, että tiukimmassa paikassa saa vaikka 1mm rautalangan pujoteltua kangen ja nokan välistä.

    Nyt täytyy kyllä myöntää, että on aikamoista arvailua nää mun jutut :)

    Muistaakseni se oli niin, että jonkun pytyn kanki oli ahtaammalla kuin toiset. Ts, jos jossain kolisee, niin pytyssä X.

    JM
     
  20. moimoi

    moimoi 1st gear

    mulla tos 406 missä 5,7 kiertokanget, niin siinä otti kans nokka kiinni vaikka oli jo etukäteen hiottu kaikki "hartiat", mut silti joutu vielä hioon muistaakseni 1,2,5,6 pyttyjen kangista vähän. ja joo toi välyksen tarkistaminen on hankalaa... mut käytyin muovailuvahaa tohon, sillä pääsi jonkinlaiseen käsitykseen tosta välyksestä..
     

Kerro tästä muillekin!