Moottoriprojekti sbc 350-->383

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Naumasto, 30.8.2011.

  1. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Oolsprite...ottiko sulla pulttien kannat kiinni vai ite kanki???
    Ei hirveesti huvittas kyllä pultista viilata...tosin jos ostas pieniperusympyräisen nokan ni sillähän siitä selviäis,mutku on jo toi ni mielellään sitä käyttäs.
     
  2. moimoi

    moimoi 1st gear

    no ite kanki siinä otti ja mulla cap screw pultit nois, niin siihen pultin päähän tuli sit pikkunen lovi kans.., mut ihan pieni vaan.
     
  3. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Studit tuli nyt sitte kuitenkin pukkiloihin kans,tilasin loiskelevyn samalla ni eipä sitä varmaan pulttien kanssa ois saanu toimimaan.
    Hieman hämmennystä aiheutti tuo loiskelevy(moroso 23020) ku se oli ihan plätty.
    Tommottis http://www.summitracing.com/parts/MOR-23020/
    Oisin kuvitellu et se on vähä kupera.Trimming required lukee tuolla ni kaipa se pitää sit modata käymään.
     
  4. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Ootteko käyttäny tollasta loiskelevyä?
    Pitikö millasia operaatioita suorittaa että kävi paikalleen?
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead


    Toi on se tyypillinen, omassa koneessa kun oli normi perusympyrä niin pikkusen lähti kans pulteista kun capscrew veivit. Pultit täytyy siis olla momentissa kun niitä hioskelee.
    Testauksessa käytin 1,5mm alumiinipellin liuskaa, ja sitä pitäisin minimivälyksenä.
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Noita loskelevyjä on monenlaisia, ja noi suoratkin toimii kyllä, ainakin paremmin kuin ei mitään.
    Sitäkin muokatessa kannattaa pitää mielessä että muutaman millin välys löytyy ahtaimmastakin paikasta.
     
  7. CAM67

    CAM67 Gearhead

  8. Selli

    Selli Gearhead

     
  9. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Mulla ottivat scatin 2-ICR6000 6" I-profiilit hieman nurkasta kiinni, ei tarvinut paljon koneistaa.

    Voin laittaa kuviakin jos laitat yksityisviestillä sähköpostin.

    Käyttökokemukset ainakin itsellä ihan hyvät, loppuja keräsi 178km/h 180cc dartin kansien kanssa corveten kopassa.
    Tehoja mitattiin dynossa 380hp ja vääntöä oli yli 500nm 2000-5000rpm.
     
  10. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Mullakin on capsrew veivit...miten tai mitä kautta mittasit ton välyksen?Ite ajattelin et jos ottas männän pois ja sylinterin kautta?
     
  11. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Jonkun verran oonki lueskellu tota sun juttua...sun pitää ostaa vanhempi auto :rotfl:
    Ootko käyny stripillä kokeilemassa menohaluja?Muistaakseni sulla tuotto oli jotain 380hp?Mikä sulla oli loppukombo,kannet lähinnä kiinnostaa ku itellä on ne vielä ostamatta.
     
  12. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Mikä sulla oli aika tossa vedossa?Ja loppukombo kiinnostaa myös,oon nimittäin miettiny noita samoja dartin kansia?
    Ite haaveilin et 400 menis rikki :eek:

    PS:YV:tä pukkaa
     
  13. Selli

    Selli Gearhead

    Jonkun verran oonki lueskellu tota sun juttua...sun pitää ostaa vanhempi auto :rotfl:
    Ootko käyny stripillä kokeilemassa menohaluja?Muistaakseni sulla tuotto oli jotain 380hp?Mikä sulla oli loppukombo,kannet lähinnä kiinnostaa ku itellä on ne vielä ostamatta.[/quote]


    Moi, Stripillä en ole käyny mutta meen kyllä jokukerta ihan vaan mielenkiinnosta.Tällä komboilla oli Lahden jarruttavassa dynossa 285kW takapyöriltä.Ja todellakin PITÄISI vaihtaa tuo koppa napsun vanhempaan ni sais vapaasti kuunnella kunnon LSA nokkia :) Joskus sitte ku lakkaan köyhtymästä,hah

    sbc .03 ylikoossa eaglen stroukki alakerralla (383) External Balanced
    EAG103503750 SBC 350/3.750" ext.bal
    FedelPro 10.4 mukeilla(10,75 laskennallinen ruttu)
    RPM alukannet 64cc
    RPM imari
    Jakaja MSD Streetfire
    Nokka Crane Powermax H-278-2 222/234
    Cranen alurullakeinut 1.5 suhteella
    Nostajat CompCams ProMagnum
    Tönärit CompCams Magnum
    Dynomax peltisatsit

    Static compression ratio of 10.75:1.
    Your dynamic compression ratio is 8.11:1 .
    Your dynamic cranking pressure is 161.81 PSI

    Muutoksena ensikesälle tossa on Air-Cap imari,Holleyn 750tuplapumppu ja 6AL syttypaketti.Tälläpaketilla ei ole dynottu vielä.
     
  14. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Minkäkokoiset kanavat oli noissa kansissa?Ite oon suunnitellu dartin platinum pro1 180cc...
    Käytitkös muuten puntissa kamat?
    Hyvin on sulla tuupannu renkailta,koneessa on ollu varmaan sit 400+
    Mulla on ollu vähä suunnitelmissa et laittas 1.6 vipat tohon,mut voi olla et eka mennään 1.5 ja sit myöhemmin vaihtas vasta.
     
  15. Selli

    Selli Gearhead

    Morot,RPM kansien infoa olis tässä

    Combustion chamber volume 64cc & 70cc
    Intake runner volume 185cc
    Exhaust runner volume 65cc
    Intake valve diameter 2.02"
    Exhaust valve diameter 1.60"
    Valve stem diameter 11/32"
    Valve guides Manganese bronze
    Deck thickness 5/8"
    Valve spring diameter 1.46"
    Valve spring maximum lift 0.575"

    Ja joo alakerta on puntitettu.

    Edelin paketilla tulee pääsääntöisesti tohon 400hv korville mitä oon noita komboja lukenu sieltä täältä. Paljon päällekin.
    Ite olen tyytyväinen hinta/laatusuhteeseen olishan paketista varmaan enemmänkin saanu irti vaikka AFR kansilla ja rullanokalla yms yms
     
  16. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Mulla on vetessä sivuputket, niissä on turhan isot ja pitkät primäärit + 4" kollektorit.
    Samaten imukansi on nyt yksitasoinen joka menee veten konemuovin alle, sekin voisi olla parempi.
    Uskoisin että fiksumilla sarjoilla ja esim RPM kaksitasoisella imusarjalla menee 400hp rikki.

    Tuolloin ei ollut lukkoperää, 60ft oli 2.54s, et 13.3s.
    Uskoisin että sekuntin saisi pois jos lähdön saa kuntoon ja voisi ajaa kaasu pohjassa.

    Dartin platinumit ovat aika hyvät hinta-laatu suhteeltaan
     
  17. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Välyksen tsekkasin ihan alakautta veivi+mäntä kerrallaan ja sellasella pitkällä 1,5mm pellin suikaleella ja konetta pyörittelemällä. Yks kipale kerrallaan niin tilaa riitti ihan jees tutkia asiaa.

    68Corvetelle, eiköhän ajastas se sekunti tipu pois, ajoin joskus aikoinaan n. 1450kg kokonaispainoisella ChevyII:lla vapari 406cid koneella 179kmh lopuilla ajan 12,3s. 60ft oli muistaakseni tuolloin 1,9s kun turbiini tarttui jo luokkaa 1500rpm ja siten pidätteli, slicksit kyllä piti riittämiin lentokentälläkin....
    Joskushan me näistä keskenämme puhuttiinkin mutta noin kertauksena :wink:
     
  18. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Tuolla on pyöritelty samantapaista kokoonpanoa:
    http://www.chevyhiperformance.com/tech/ ... index.html

    Edelbrockit jäävät 383 kanssa pieniksi ~5500rpm, virtausnopeus nousee liian nopeaksi ja tehon nousu tyssää tuohon.

    Darteissa on parempi potentiaali, mutta näin miedolla nokalla eroa ei käytännössä näy.
     
  19. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Mulla tulee imariks edelin rpm airgap ja kaasarista ajattelin ryyppytornin poistaa ja vähä muutenkin virtaviivaistaa sitä "kurkkua" ,jospa se pikkasen paremmin virtais(holley750cfm vac,siis) ym. spacerin laitan jos mahtuu pellin alle...ois kyllä ilmeisesti tulossa cowl-induction scoop-kuitupeitto et pitäs varmaan mahtua.
    Ja noi vanhat pellisarjat varmaan hyödynnän kans(toki ei noi kalliita uutenakaan oo...),noi on ns.pitkät sarjat.
    Kyllä varmaan isompi kanavaiset kannet tuuppais paremmin,mut toi on mulla kesäisin jokapäiväisessä ajossa ja enemmän vääntö- ku kierroskonetta oon vailla ja en ajatellu yli 6K kierrättää(hyöty vs. haitta=olematon) ni siks on harkinnassa noi vähä pienemmät kannet.
    Ja varmaan kumi kärsii ihan kivasti pienemmilläkin kierroksilla.
     
  20. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Apropoo...kävin tallilla tänään purkamassa hilut pois koneistuksen tieltä ja mittasin et männät on 0,40mm dekkitasoa alempana,kysynkin nyt että onko mitään mieltä höyläyttää dekkitaso???
    Suorahan siitä tulis ja kannet istus paremmin ja yms. mutta onko suurta iloa ajateltuna hyötysuhde vs. kustannukset?!?
    Ei oo kuitenkaan halpaa huvia,ainakaan mulle.(180e)
     

Kerro tästä muillekin!