Moottoripukkiasiaa!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja falcon, 12.5.2012.

  1. falcon

    falcon 1st gear

    Ostinpa tuossa moottoripukin, ja kysymys kuuluu ,että ruuvataanko se mylly siihen vaan samoihin reikiin kuin vaihdeloota, ja annetaan "roikkua" muutaman pultin varassa? :eek: On tuo kuutonen aika pitkä mötikkä roikoteltavaks toisesta päästä muutaman pultin varassa.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Juuri noin.
    Käytä riittävän pitkiä pultteja ettei ole parin kierteen varassa.
     
  3. Väne

    Väne Gearhead

    Laita poikittain jos pukin kestävyys epäilyttää ja lohkossa kierteitä sopivasti.
     
  4. make.mik

    make.mik 1st gear

    moottoripukki

    ite rakensin aikanaan kutosen,laitoin vaseliinia laakeriksi putken ympäri,pyörii kevyemmin.ja nyt kasin,sama homma.
     
  5. Qjet

    Qjet 1st gear

    Tietämättä, minkä version kaupan olevista moottoripukeista olet ostanut, niin annan tipsin : Vaihda kaikki pultit, mutterit ja aluslevyt lujempiin. Joidenkin moottoripukkien pulttitavara on luvattoman heikkolaatuisen oloisia. Samoin tarkasta, että hitsaussaumat yhdistävät kaksi metallikappaletta toisiinsa. Nämä toimenpiteet sen välttämiseksi, ettei tennarit täyty jauhelihalla...
     
  6. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ja ethän ostanut piltaaman pukkia, se on todella heppoinen ja kapea tassuiltaan, onneksi foortin FE blokki oli liian leveä sille..
     
  7. mummo

    mummo 1st gear

    Itellä on ollu tapana noihin mötönetin pukkeihin hitsata tuonne alas vähän pitempi tuki pystyputken ja alaputken väliin. Kyllä tuo halvatkin pukit on kestäny hyvin, esim. oldsin isolohko tuli kaappiautossa kyydissä vähän huonommalla tiellä eikä vieläkään nitkahtanu :lol:
     
  8. falcon

    falcon 1st gear

    En ostanu Bilsusta. Eli tuo on ikh:n kamaa, ja kiinanpoika kai tuonkin on tinannu kasaan. Mutta kiitti vinkeistä, täytynee tarkastella vielä nuo pultit ja saumat, niin eiköhän tuo piiitkä kuutonenki siinä pysy.
     
  9. falcon

    falcon 1st gear

    Semmonen juttu tuossa tuli mieleen kun pukkia sovittelin koneeseen, et toi vauhtipyörä tarttee varmaan irrottaa ennenku sopii. Ja kun tää on mulla eka kerta näin mittavassa hässäkäs, niin kysyisin pitemmälle ehtineiltä, et onko ns. wash and go homma? Eli vauhtipyörä vaan irti, ja takas kun aika koittaa, vai onko jotain mikä pitäs tietää? Ja kyseessä siis 200cid suora kutonen.
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Joo, vauhtis pois vaan....
    Ei noista GM?? vehkeistä oo hajuu mut mopareissa ainakin on pulttikehä sellainen ettei mee takas kuin yhdessä asennossa.
     
  11. falcon

    falcon 1st gear

    Ei tääkään GMmä ole vaikka haluaisin :D (musta tuli kohtalon oikusta Fordin omistaja, vaikka olin vannonu ettei semmosta taloon tule :rotfl: ). Siis eli ford 200cid.
     
  12. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Ee saakeli mikä äijä.. :rotfl: Mikästä Voortia parempaa, ei tarvi ku rassata koko ajan.. :wink: Kutoskonneita ei kyllä itelle tule, mutta voortin vois pittää. :wink:
     
  13. falcon

    falcon 1st gear

    Moro vaan sulleki. Ny alakaa laatikko kohta menemään alle, ku sais vielä ton koneen siistittyä, ja öljypohjan vaihdettua(on niin kaikenlaista, polttopuutki pitäs tehä, ja ne on vielä pystys :odroll: ). Kyllä ajattelin silti foortin pitää talos ainaki hetken, vaikka GM-diggari enemmän oonki 8) . Jos vaikka sattus toimimaan :rotfl:
     
  14. Substitute

    Substitute Gearhead

    Oho, olen ostanut noita Bilteman pukkeja varmaan viisi ja kaikki on yhä käytössä ilman pulttien vaihtamista ja lisähitsailuja. Kohta alkaa varmaan lattialla kolisemaan kun ne pettävät. On vielä yksi yksi jenkkimallinen pukki käytössä. Bilteman pukissa yhden BBC:nkin remppasin. Mutta myönnän, olen usein käyttänyt tukilankkua pystyssä koneen etupäässä.
     
  15. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Onko kellään kokemusta, uskaltaako tuollaiseen luottaa että kantaa pikkulohkon apulaitteineen?
     
  16. r/t

    r/t Gearhead

    moottoripukkiasiaa

    näyttäis ihan samalta pukilta mitä motonetti myy,440 ollu koko talven tollasessa pukissa,
     
  17. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Mull on tommosessa levänny jo 3 vuotta täydellinen pikkulohko eikä oo nitkahtanu.
     
  18. -TH-

    -TH- Gearhead




    eiköpä tuohon uskalla sb laittaa. hinta vaan on melkoinen, ostin oman halpispukin, saman jota ikh/koivunen ja kaikki muutkin kauppaa hintaan 29.90e, puuilokaupasta.

    painon kestoa lupailevat 450kg siinä tarrassa.

    mitähän tuo "tonni" tuossa olevinaan meinaa? ei ainakaan telineen painon kestoa. :D
     
  19. f34

    f34 Double Gearhead

    Se tonni on varmaan paunoja (lb) ja joskus vielä kauppias ei osaa muuttaa kiloiksi ilmoituksissaan.
     
  20. Coyote Custom

    Coyote Custom 1st gear

    Ilmoituksen alla on maininta

    KANTAVUUS 375KG

    :eek:
     

Kerro tästä muillekin!