Moottoripukkiasiaa!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja falcon, 12.5.2012.

  1. hecatti

    hecatti 3rd gear

    mulla on tuommosessa , motonetin myymä kylläkin, kokonainen 1000 sarjan allisonin laatikko kiinni, kyllä heiluu ja nitkuaa millon mihinkin suuntaan.
    ei ilman varmistusta uskalla pyörittää, taitaa laatuerot olla melkoiset :wc:
     
  2. vespa68

    vespa68 Gearhead

    1000 lbs = 453 kg
    Maahantuoja kattonut että ei helvetti tuolle rimpulalle uskalla niin paljon luvata ja pyöristänyt kerrointa alaspäin. :rotfl:
     
  3. -TH-

    -TH- Gearhead



    juu, huomasin kyllä alla olevan tarkennuksena tuo 375kg. Lähinnä heitin kysymyksen , koska äkkiseltään tuo otsikko ja tonni -sana luo toisenlaisen mielikuvan ja ostaja voi mennä vipuun.

    halpahalleista saa tuota pukkia siis halvemmallakin, kantsii kysyä ,jos ei ole hyllyssä näkyvillä.

    pultit on tosiaan noissa 4.6 tai 4.8 lakupultteja, tosiasiassahan ei voi mitenkään tietää mitä ne pultit on, joten ne kantsii vaihtaa jo mielenrauhan takiakin.
    ainahan noita voi vahvistella sopivasta paikoista, jos vaikuttaa että pieni kiinalaislapsi on poltellut telineen kasaan hieman unempöpperössä tai muuten väsyneenä.
     
  4. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Millon ostit, vuosia sitten jo?
    Puuilon sivuilta ei näy löytyvän, muualla netin kautta näyttäis nyt kaikilla kauppiailla olevan IKH:n suositushinta 69E.

    kuukle kertoo
     
  5. -TH-

    -TH- Gearhead


    On siitä jonkinaikaa jo , pari kolme konetta on purettu ja kasailtukin siinä.

    ei siellä nettisivuilla monasti näytä olevan mitään, paikanpäältä yleensä löytyy tarvittava roipe, ja jos ei ole näytillä, niin kysyy myyjältä, ainakin kuopion puuilossa on helkutin paljon tavaraa, osa useinmiten vaan varastossa, kun eivät ole kerinneet purkaa myyntiin.
    aiiniin, vinkvink puuiloon, voisitte hankkia niitä erikoisempia työkaluja ja koneita,esim. EW ym. uskoisin että ostajia savossakin olisi... ja tietysti huokeaan hintaan , nykyhinnat on hiukan liikaa :rotfl:
     
  6. gees455

    gees455 1st gear

    Onko kukaan ostanu oikeesti hyvää pukkia ja jos on niin mistä :eek:
     
  7. Frösä

    Frösä 2nd gear

    En ole ostanut, vaan tehnyt itse
     
  8. falcon

    falcon 1st gear

    "Itte pitäs aina kaikki teherä" vanaha pohojalaane sanonta 8) . Niin se on, muttaku ei taharo keriitä joka paikkaha. :odroll:
     
  9. toivaja

    toivaja Gearhead

    Ainakin mulla FE lohko mahtui hyvin billikan pukkiin, pukki tosin jo 15 vuotta vanha, lieneekö uudemmat sitten kapeempia.

    Ps: Fe lohko apulaitteineen + minä noin 100kg eikä viellä hajonnut alta. :eek:
     
  10. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Bilteman vanhanmallin pukkihan on helvetin hyvä, siis se missä moottori on aavistuksen yläviistoon että ei ihan vaaterissa. Sitä vaan ei oo vissiin muutamaan vuoteen enää sieltä saanu vaan malli on sama rimpula mitä motonet yms myy. Tosin on sellasessaki saanu noi omat koneet tehtyä.
     
  11. Qjet

    Qjet 1st gear

    Noita Bilteman moottoripukkeja on samalla tuotenumerolla kahta eri versiota. Vanhempi, joka jäi pois markkinoilta muutama vuosi sitten, oli nykyiseen verrattuna vaaleamman sininen ja pystytolppa kallistettu hieman taakse päin. Myös nykyistä tukevamman tuntuinen.
     
  12. falcon

    falcon 1st gear

    Justiin ruuvasin pitkän(200cid 8) ) kuutosen IKH:n pukkiin, ja aika pehmoselta tuntu. Ei uskalla roikuttaa ilman tukea edessä, ja turha kuvitellakkaan kääntää konetta, haukkaa aika voimakkaasti kiinni, vaikka laitoin reilusti vasua väliin. :eek: Halvalla ei näemmä saa hyvää.
     
  13. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mä oon aina hitsannu bilipaliteeman pukeista saumoja uusiksi ja laittanut vähän lisää vinotukia. Ei sen pukin tarvi nyrjähtää kuin kerran, niin siinä tulee niin iso vahinko, ettei kannata miettiä, että vahvistaisko vai ei.
     
  14. rokki383

    rokki383 Gearhead

    mä voin myydä tukevan ite tehdyn pukin. kiinnitys"pöydässä" jyrsityt urat vaaka ja pystysuunnassa. akseli muistaakseni 40mm moc joka on istutettu ainespukeen, eestä ja takaa laakeroitu ja akselissa rasvakanavat ja nippa. kännykamerakuvan voin laittaa jos joku on kiinnostunu, painaa vitusti ja tarvis pyörät allensa
     
  15. Luulija

    Luulija Gearhead

    Ne halpispukin (M*tänet jne) seegerillä kiinni olevat pyörät syytä varmistaa jollain, vaikka hitsaten prikat akselinpäihin kiinni tms. :mad:

    Tämä tuotekehitysajatus tuli itelle mieleen kun meinas kipata nurin koneineen päivineen pukkia puolihuolimattomasti perässävetäen. Onneksi ei tuo kiinni oleva kones niin paljoa paina että yksi käsi riitti keikahduksen pysäyttämään.
     
  16. Inline

    Inline 1st gear

    Vähän kommentteja.
    Menin ostamaan motonetistä moottoripukin- ja nosturin.
    Piti ostaa vaan nosturi, mut sit siinä samalla
    tarttu tää pukkiki mukaan ku sai samasta kaupasta.

    Nosturi on ihan asiallinen harrastekäyttöön
    ja hintansa väärti, ostin sen 1tn mallin.
    Asialliset hitsit jne.

    Mutta se pukki.. Korkeus on suurinpiirtein sellanen
    että sitä käytetään jalkatelineenä kun kenkiä sidotaan,
    tai vaihtoehtosesti hyppää ite rasvamonttuun ja laittaa
    sen pukin montun reunalle, ni työskentelykorkeus on ok sitten.
    Hitsit oli mun yksilössä ihan ok nopeesti tarkasteltuna.
    Ne takapyörät on ihan mallia HV kiinnitykseltään.
    Etupyöristä toisen kierteet jo paketista otettaessa pilalla,
    pitänee viilailla en jaksa motonettiinkään enää raahautua.

    Ja ne pultit.. Isolla stanssattu JY 4,8, jossa tuo
    purettuna suomenkielelle tarkottaa JunkYard 4,8,
    pulttikaupoille huomenna.

    Summa summarum. Olis pitäny jättää se moottoripukki
    sinne mitä en ollu hakemassakaan, nosturi oli ok ostos taasen.
    Ja just viime vkl katoin US-partsissa niitä pukkeja
    ohimennen, ois pitäny napata sieltä,
    halvimmassakin työskentelykorkeus oli sentään ihmisten tasolla..
     
  17. Substitute

    Substitute Gearhead

    Onko noita pehmopultteja noissa vehkeissä jollakulla katkeillut kun niitä aina kauhistellaan? Oon aina noita mukana tulleita pultteja käyttänyt ja työskentelykorkeudessa en ole huomannut mitään outoa. Mutta olenkin vaan tällainen 186cm pätkä.
     
  18. f34

    f34 Double Gearhead

    Motonetin pukki, pultit kestäneet ja sopiva korkeus, hyvä istuskella jakkaralla vieressä. Vaseliinilla piti voidella akseli, että sai lohkoa pyöriteltyä.
     
  19. Inline

    Inline 1st gear

    Niin no juu jos istuu jollain pikku jakkaralla.
    Mun kommentissa oli taas lähtökohtana
    se että moottoripukin pitää olla seisoma- ei istumakorkeudella.

    Melko itsemurhaa lähteä kasaamaan vähän kalliimpaa moottoria,
    tai oikeastaan mitä vain, jos pultteihin on stanssattu 4,8.
    Voi olla, ja niin näemmä onkin että ne on ihmisillä kestänyt-
    itse en viitsi ottaa riskiä.

    Tosin tiesin kyllä että halvalla ei saa hyvää.

    http://www.shinnfuamerica.com/ProductDe ... /31256/760

    Tuossa on oikeasti hyvä moottoripukki, töissä oli.
    Valmistaja siinäkin Chinese, mutta vaihteeksi hyvin tehtynä.
    Pyörii tosi kevyesti kone kun siinä on tuo vaihteisto,
    eikä akseli tai pukki notku yhtään mihinkään suuntaan
    painavallakaan koneella + on kokoontaitettava.

    Suomesta löysin jopa PK-seudulta tuolle maahantuojan,
    mutta hinta kun ebay:ssäkin on sen 370$,
    niin on turhan arvokas ainakin pienimuotoisempaan harrastekäyttöön
    itselle.
     
  20. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

Kerro tästä muillekin!