Moottoripyörän moottori autoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja wildchild, 8.2.2008.

  1. Larry

    Larry Double Gearhead

    Millonkas tuollaisia crossi Jammuja on tehty?
     
  2. wildchild

    wildchild 1st gear

    Muuten hyvä, mutta maksaa vähän liikaa.. Enemmän kuin R1 Yamahan mosa maksaisi...
     
  3. MK1

    MK1 Gearhead

    hämeenlinnassa oli -80 luvun lopulla laitettu fiat 133, hondasta 750 tai peräti 1000 kone...olisko ollu vekan veljeksistä joku...kulki kuitenki jo ykkösellä niin kovaa että loppu ominaisuudet..korjatkoon joku jos muistaa paremmin... :odroll:
     
  4. mke77

    mke77 Gearhead

    ....ni no noniin.....en nyt mene takkamaan mut yamahan kone se oli......ja krossipyörästä.....ja vesijähdytteinnen!!!!! semmonen v2:nen missä toinen sylinteri "sojottaa"alamäkeen......metka oli kone ja hirmunen vääntö.....meinaa kotarit jää kevyest kakkoseks ajossa!!!!!! :eek:
     
  5. laakkius

    laakkius Gearhead

  6. jankinnu

    jankinnu 3rd gear

    Eikö sitä pakkia vois hoitaa sähkömoottorilla, jossa pyörimisnopeussäätö tai välitykset niin isot et kulkee aina tarpeeksi hitaasti? Samanlainen kytkentä kuin starttiin, niin ei pyöri turhia eteenpäin ajellessa.
     
  7. micco

    micco 3rd gear

  8. laakkius

    laakkius Gearhead

  9. valiant65

    valiant65 Gearhead

  10. Geebe

    Geebe Gearhead

    Jos auton laatikkoa meinaisi käyttää niin koneeksi sopisi moottorikelkasta esim Yamaha RX-1 joka on R-1 prätkänkoneelle sukua, 145 heppainen tuhatkuutioinen nelitahti, ja siinä ei ole vaihteistoa kiinni koska kelkassa on variaattori erikseen. Jos sovitteeksi vaihteistoon laittaisi ketjun, hoituisi kierroskoneen välittäminen auton laatikolle sopivammaksi ja pakki säilyisi. Etuveto-pitkittäismoottorisen (Saab ?) laatikko johonkin koriin takavedoksi niin keskimoottoriautohan siitä tulisi. Sprintttikisavehkeistä ideoita.
    Tai jos prätkäkone lumpsahtaisi etuvetoauton keulalle helpommin niin muuttaa takapyörät mcphersoneilla ohjattaviksi ja ajelee perä edellä. Puolalaisilla oli Youtubessa 126 Fiatti johon oli takatuupparin tilalle pantu etuvetotekniikka ja jätetty keulan renkaat myös ohjaaviksi, siis kaksi rattia kabiinissa eri suuntiin ja perä edellä kaahasivatten ja toisella ratilla säätelivät sladia.
     
  11. laakkius

    laakkius Gearhead

    Mopo saksasta tonnin, auto työpalkaks, eli kokonaiskustannukset alle 1500€...
     
  12. wildchild

    wildchild 1st gear

    Löytyykö pakki?
     
  13. Pahis

    Pahis 1st gear

    Oon vähä kans haaveillu. Fiiatin oma konehan pyörii nurinpäin, mutta sehän riippuu ihan että miten sen koneen sovittaa laatikkoon.

    Mitenhän toimisi moottoripyörän kone ja loota esim vaikka goldwingistä (akselit "pitkittäin") ja joku auton tai ooppelin retkuperä jatkoksi?
     
  14. laakkius

    laakkius Gearhead

    Ei tartte, on niin kevyt työntää jos on tarvetta...keulan toki nostaa ilmaankin jos haluaa niin kääntää... :rotfl:
     
  15. sbc350

    sbc350 Gearhead

    mites micra meni street slidessä? 8)
     
  16. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Tee mieluummin siitä Skodasta. Kovakulkuisia Fiiuajahan on nähty, mutta kumia polttava takatuuppari-Skoda olisi peli jossa on yllätysmomenttia.
     
  17. sbc350

    sbc350 Gearhead

    ainiin tällainen?

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

    ripee peli :rotfl:
     
  18. Vonsaku

    Vonsaku 1st gear

    Ostin justiinsa kuusatasen fiuden tätä tarkotusta varten, voipi tulla vinkee vehe ajaa.

    Pakkia ei alkuun olis tarkotus laittaa ja ihan ketjuvedolla koko vehje.
    Pakin sais kyllä tehtyä esim sähkömoottorista (pelkkällä jenkin startilla ajelis jo pitkiä matkoja ja varmaan lujempaa kun alkuperäisellä moottorilla), harvemminhan sitä näillä kopeilla tarvii takaperin kurvailla.

    Autojen perien kanssa tulee välitysongelmia, 4.85:sen (alkuperäinen) perällä, 1100 gsx-r:n koneella, 11000 rpm ja alkuperäisellä rengastuksella ois huippunopeudet tämmösiä:
    1=52kmh
    6=136kmh

    Luulen että ykkösellä semmonen 105-110kmh ois varttimailille ihan ok.

    No saa nähä mitä tulee, vai tuleeko mitään, kovasti on hitsivehkeet laulanu.
     
  19. laakkius

    laakkius Gearhead

    parhaaks jäi 17.5@112 tai jotain...joutu höllää kaasun jo puolessa välissä, kun keula pompotti kuskin mukaan niin paljon ettei olis pysyny lapasessa.
    Etuiskarit on ihan morjens.
    60ft oli 3.6s... :rotfl:
     
  20. laakkius

    laakkius Gearhead

    parhaaks jäi 17.5@112 tai jotain...joutu höllää kaasun jo puolessa välissä, kun keula pompotti kuskin mukaan niin paljon ettei olis pysyny lapasessa.
    Etuiskarit on ihan morjens.
    60ft oli 3.6s... :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!