hämeenlinnassa oli -80 luvun lopulla laitettu fiat 133, hondasta 750 tai peräti 1000 kone...olisko ollu vekan veljeksistä joku...kulki kuitenki jo ykkösellä niin kovaa että loppu ominaisuudet..korjatkoon joku jos muistaa paremmin...
....ni no noniin.....en nyt mene takkamaan mut yamahan kone se oli......ja krossipyörästä.....ja vesijähdytteinnen!!!!! semmonen v2:nen missä toinen sylinteri "sojottaa"alamäkeen......metka oli kone ja hirmunen vääntö.....meinaa kotarit jää kevyest kakkoseks ajossa!!!!!!
näin meillä päin http://www.turbofriiks.com/forum/downlo ... php?id=642 ja jos ei aukee, niin tällä aukee: http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video ... et/vlc.cfm
Eikö sitä pakkia vois hoitaa sähkömoottorilla, jossa pyörimisnopeussäätö tai välitykset niin isot et kulkee aina tarpeeksi hitaasti? Samanlainen kytkentä kuin starttiin, niin ei pyöri turhia eteenpäin ajellessa.
Jos rahaa löytyy niin tuommoinen paketti olisi kiva laittaa vaikka Fiatin kusiaiseen: http://www.smartuki.com/images/Option4_e.JPG Smarttiinhan tuo on tarkoitettu...
Jos auton laatikkoa meinaisi käyttää niin koneeksi sopisi moottorikelkasta esim Yamaha RX-1 joka on R-1 prätkänkoneelle sukua, 145 heppainen tuhatkuutioinen nelitahti, ja siinä ei ole vaihteistoa kiinni koska kelkassa on variaattori erikseen. Jos sovitteeksi vaihteistoon laittaisi ketjun, hoituisi kierroskoneen välittäminen auton laatikolle sopivammaksi ja pakki säilyisi. Etuveto-pitkittäismoottorisen (Saab ?) laatikko johonkin koriin takavedoksi niin keskimoottoriautohan siitä tulisi. Sprintttikisavehkeistä ideoita. Tai jos prätkäkone lumpsahtaisi etuvetoauton keulalle helpommin niin muuttaa takapyörät mcphersoneilla ohjattaviksi ja ajelee perä edellä. Puolalaisilla oli Youtubessa 126 Fiatti johon oli takatuupparin tilalle pantu etuvetotekniikka ja jätetty keulan renkaat myös ohjaaviksi, siis kaksi rattia kabiinissa eri suuntiin ja perä edellä kaahasivatten ja toisella ratilla säätelivät sladia.
Oon vähä kans haaveillu. Fiiatin oma konehan pyörii nurinpäin, mutta sehän riippuu ihan että miten sen koneen sovittaa laatikkoon. Mitenhän toimisi moottoripyörän kone ja loota esim vaikka goldwingistä (akselit "pitkittäin") ja joku auton tai ooppelin retkuperä jatkoksi?
Ei tartte, on niin kevyt työntää jos on tarvetta...keulan toki nostaa ilmaankin jos haluaa niin kääntää...
Tee mieluummin siitä Skodasta. Kovakulkuisia Fiiuajahan on nähty, mutta kumia polttava takatuuppari-Skoda olisi peli jossa on yllätysmomenttia.
Ostin justiinsa kuusatasen fiuden tätä tarkotusta varten, voipi tulla vinkee vehe ajaa. Pakkia ei alkuun olis tarkotus laittaa ja ihan ketjuvedolla koko vehje. Pakin sais kyllä tehtyä esim sähkömoottorista (pelkkällä jenkin startilla ajelis jo pitkiä matkoja ja varmaan lujempaa kun alkuperäisellä moottorilla), harvemminhan sitä näillä kopeilla tarvii takaperin kurvailla. Autojen perien kanssa tulee välitysongelmia, 4.85:sen (alkuperäinen) perällä, 1100 gsx-r:n koneella, 11000 rpm ja alkuperäisellä rengastuksella ois huippunopeudet tämmösiä: 1=52kmh 6=136kmh Luulen että ykkösellä semmonen 105-110kmh ois varttimailille ihan ok. No saa nähä mitä tulee, vai tuleeko mitään, kovasti on hitsivehkeet laulanu.
parhaaks jäi 17.5@112 tai jotain...joutu höllää kaasun jo puolessa välissä, kun keula pompotti kuskin mukaan niin paljon ettei olis pysyny lapasessa. Etuiskarit on ihan morjens. 60ft oli 3.6s...
parhaaks jäi 17.5@112 tai jotain...joutu höllää kaasun jo puolessa välissä, kun keula pompotti kuskin mukaan niin paljon ettei olis pysyny lapasessa. Etuiskarit on ihan morjens. 60ft oli 3.6s...